اولین نطق عارف:

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در اولین نطق میان دستور خود در مجلس با بیان اینکه پیشرفت کشور نیازمند تفاهم ملی، همگرایی و همدلی ملت، دولت و همه ارکان نظام است، گفت:‌ پیشنهاد می‌کنم، هرچه زودتر گفتگوی ملی در مجلس ساماندهی شود و در سطح کشور و همه نهادها توسعه یابد.او تاکید کرد: اقتصادی که به دنبال اشتغال و تولید است، از دولتمردان خود انتظار امنیت، ثبات و دیپلماسیِ تعاملی با دنیا را دارد تا به دور از سیاست‌های هیجانی و با تداوم رویکرد عزت‌مندانه با دنیا و با پرهیز از اتخاذ سیاست‌های تنش زا، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را افزایش دهد.رئیس فراکسیون امید برجام را موفقیت بزرگ تمام ارکان نظام دانست و گفت: از تخریب آن و همچنین از معرفی آن به عنوان تنها نسخه شفابخش باید پرهیز شود و با تدابیر خردمندانه مورد رصد و مدیریت قرار گیرد.
عارف با بیان اینکه مردم، نخبگان و فعالان اقتصادی کشورمان خواستار توافق هسته‌ای بودند تا بتوانند در امنیت، صلح و آرامش به رشد و رونق اقتصادی دست یابند، ادامه داد: اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، این مهم نباید به بهانه کشمکش‌های انتخاباتی، مورد خدشه و تهدید قرار گیرد.رئیس فراکسیون امید برقراری
مجدد عقلانیت، تدبیر و آرامش در منظومه قوه مجریه توسط رئیس‌جمهور را قابل تقدیر دانست و گفت:‌ دستاوردهای دولت یازدهم از جمله رشد اقتصادی، مهار تورم و طرح تحول سلامت قابل تقدیر است. تخریب دستاوردهای ارزشمند دولت، جفاست و با منافع ملی در تضاد است. اما در عین
حال تداوم رکود و افزایش حجم نقدینگی، عدم تعادل بین منابع و مصارف بودجه عمومی و دیگر مشکلات اقتصادی همچنان فعالان اقتصادی و مردم را رنج می‌دهد.او تاکید کرد: دولت آینده با رای قاطع مردم بر مسند اداره کشور قرار گیرد تا با قدرت بر مشکلات مزمن و ساختاری به جا مانده از گذشته، فائق آید.رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخابات پیش‌رو از تحقق اجماع نسبی بین اصولگرایان استقبال کرد و گفت: امیدوارم با حضور قدرتمند هر دو جبهه اصلی سیاسی کشور در صحنه انتخابات، شور و نشاط و مشارکت بالا را شاهد باشیم.به گزارش ایلنا، او ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده نیز باید با تشکیل کابینه کارآمد و جوان، روند رو به رشد چهارسال گذشته را تسریع و به مطالبات جوانان و اقشار مردم پاسخ مناسب دهد. از شورای نگهبان، هیئت‌های اجرایی و نظارت، وزارت کشور، رسانه ملی و دیگر تریبون‌های عمومی می‌خواهم با رعایت حق الناس، بی‌طرفی و مُر قانون به مردم در تحقق حماسه دیگری در ۲۹ اردیبهشت کمک کنند.


***
اهدای اسب فرمانده داعش به غنی
شنیدیم ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده که بزرگان قومی و رهبران مذهبی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، اسب «حافظ سعید خان» فرمانده کشته شده گروه تروریستی داعش را به محمد «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان اهدا کرده‌اند.به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی،ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان توضیح داده که اسب فرمانده کشته‌شده داعش در منطقه جنگ به غنیمت گرفته شده بود.حافظ سعید‌خان، فرمانده داعش در افغانستان و پاکستان بود که در ژوئیه سال ۲۰۱۶ طی یک حمله هوایی کشته شد.
******
آزادی دو نماینده ترکیه از زندان
باخبرشدیم«مرال دانیش بشتاش» و «نورسل آیدوغان» دو نماینده پارلمان ترکیه از «حزب دموکراتیک خلق‌ها»، حزب نزدیک به کردها، به قید ضمانت از زندان آزاد شدند. در آلمان از سال ۲۰۱۶ تا کنون ۷ هزار ترکیه‌ای درخواست پناهندگی کرده‌اند.به گزارش ایلنا به نقل از حریت، دادستان "نورسل آیدوغان" و "مرال دانیش بشتاش" را به اتهام «عضویت و تبلیغ در گروه تروریستی»، «ترتیب تظاهرات غیرقانونی» و «تحریک اذهان عمومی» بازداشت کرده بود. درحال حاضر بیش از ۱۰ تن از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها در زندان به سر می‌برند. از جمله «صلاح‌الدین دمیرتاش» رهبر حزب جزء زندانیان است. دمیرتاش از جمله به اتهام تبلیغ به نفع «یگان‌های مدافع خلق» سوریه در بازداشت به سر می‌برد.
***
گفتگوی هفتگی ترامپ و مورداک
شنیدیم روپرت مورداک، رئیس شرکت رسانه‌ای بزرگ "نیوز کورپوریشن" و صاحب دو رسانه مورد علاقه دونالد ترامپ یعنی شبکه "فاکس نیوز" و نشریه "نیویورک پست" هر هفته با ترامپ به منظور صحبت درباره راهبردها گفتگوی تلفنی دارند و اخیرا پس از گافی که شون اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید درباره هولوکاست داد در تماسی با اسپایسر او را از این بابت آرام کرده است. به گزارش ایسنا، نشریه نیویورک تایمز آمریکا گزارش داده که مورداک و ترامپ هر هفته به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت می‌کنند و مورداک در زمره نزدیک‌ترین دوستان رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رود.
**
تظاهرات دانشمندان علیه ترامپ
باخبرشدیم هزاران تن از دانشمندان و حامیان علم در سراسر جهان در اعتراض به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر رد علم به تظاهرات پرداختند.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در این تظاهرات که با نام "از ملبورن تا مکزیکو" برگزار شد راهپیمایان با در دست داشتن بنرهای مختلف از رئیس‌جمهور خواستند که از علم و دانش و تجربه گرایی حمایت کند.در همین راستا، یکی از راهپیمایان در نیویورک اعلام کرد: من استاد دانشگاه هستم و همسرم تاریخ درس می‌دهد. در حال حاضر دولت کنونی نسبت به حقایق موجود بی‌توجه است.دونالد ترامپ در گذشته اظهاراتی علیه تغییرات آب و هوایی کره زمین اعلام کرده بود که این اظهارات با انتقادات گسترده مواجه شد.معترضان در روز زمین در شهرهای مختلف جهان این تظاهرات را برگزار کردند.
**
آسانژ نامزد انتخابات انگلیس می‌شود
شنیدیم جولین آسانژ، موسس پایگاه اینترنتی افشاگری ویکی‌لیکس، قصد دارد در انتخابات پارلمانی انگلیس شرکت کند. وی در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: با وجود آنکه از سال 2012 در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد، قصد دارد در انتخابات پارلمانی انگلیس شرکت کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در همین حال، نظرسنجی ها نشان می‌دهد 48 درصد از افراد از او خواسته‌اند برای سرگرمی هم که شده در انتخابات انگلیس شرکت کند.
***
صدر اعظم پیتزا فروش اتریش!
باخبرشدیم نوار ویدئویی که کریستین کرن (Christia- Kern) صدراعظم اتریش را در حال فروختن پیتزا نشان می دهد هزاران بار مشاهده شده. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، این نوار ویدئویی که با موج انتقادات روبرو شد، کرن را در شرایطی که لباس کارگران را بر تن کرده است و زنگ خانه های مردم را برای تحویل پیتزا به آنها می زند، نشان می دهد. کریستین کرن انگیزه خود از این اقدام را تلاش برای تماس مستقیم با رای دهندگان اتریشی اعلام کرد. این در حالی است که مخالفان می گویند این اقدام او فقط یک اقدام نمایشی برای تقویت محبوبیتش است.