برکناری رئیس دانشگاه آزاد

اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه را تغییر دادند و بر این اساس به جای حمید میرزاده، علی محمد نوریان به عنوان سرپرست موقت منصوب شد. به گزارش تسنیم، به درخواست چهار نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و مطابق تبصره یک ماده 11 اساسنامه این دانشگاه، عصر دیروز جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد به ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد. مقرر شد حمید میرزاده رئیس فعلی این دانشگاه طی یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر این‌صورت او خود به‌خود برکنار خواهد شد.
**
متن حکم ولایتی برای انتصاب سرپرست دانشگاه آزاد
جناب آقای علی محمد نوریان


با عنایت به مصوبه جلسه فوق‌العاده هیئت امنا مورخ 3/2/1396، حضرتعالی به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شوید. تا ان‌شاءالله بر اساس مصالح عالیه جمهوری اسلامی ایران و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه‌الله تعالی) در جهت اعتلای علم و فرهنگ این مرز و بوم و ساماندهی امور این دانشگاه نهایت کوشش را مبذول فرمایید.
علی محمد نوریان متولد 1327 است. او اسفند ۱۳۹۳ با نظر اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد به عنوان دبیرکل این هیئت انتخاب شده بود. محمدنوریان دارای دکترای مهندسی برق به صورت مشترک از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ولز انگلستان است. وی تاکنون مسئولیت‌هایی در حوزه‌های معاونت وزارت راه، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هواشناسی و هوانوردی در دولت روحانی، قائم مقام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت
محیط زیست در دولت احمدی نژاد و ریاست هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در دولت جنگ را برعهده داشته است.