اعلام زمان مناظره ها و حضور نامزدها در صدا و سیما

اعلام زمان مناظره ها و حضور نامزدها در صدا و سیما

مراسم قرعه‌کشی ضبط و پخش برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صداو سیما شب گذشته در محل همایش‌های بین‌المللی این سازمان برگزار شد.
مراسم با تأخیر حدود نیم ساعته، با پخش سرود ملی و قرائت قرآن مجید آغاز شد. اعضای کمیسیون تبلیغات انتخابات به همراه مسئولان ارشد صدا و سیما و دادستان کل کشور و نمایندگان 6 نامزد انتخابات در این مراسم حضور داشتند.


به گفته مجری برنامه، برای هر نامزد انتخابات در مجموع  1470 دقیقه وقت در صدا و سیما اختصاص یافته است که 555 دقیقه از رادیو، 555 دقیقه از تلویزیون به اضافه 360 دقیقه مناظره زنده از تلویزیون پخش می‌شود.
علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما در سخنانی کوتاه مشی صدا و سیما را بی طرفی خواند و حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور هم در سخنانی بر رعایت مر قانون در انتخابات تأکید کرد.
در ادامه مراسم، قرعه‌کشی آغاز شد. صدا و سیما جدول پخش برنامه‌ها را از قبل آماده کرده بود و در قرعه‌کشی شب گذشته معلوم شد که برنامه‌های هر نامزد در چه زمانی و از چه شبکه‌ای پخش خواهد شد. بر این اساس ابتدا اسامی نمایندگان نامزدها از درون یک گلدان انتخاب می‌شد و سپس نماینده یاد شده از یک گردونه گویی را برمی‌داشت که شماره نامزد انتخابات بود و بر اساس این عدد جدول برنامه‌ها کامل و مشخص می‌شد.
ابتدا نماینده سید ابراهیم رئیسی انتخاب شد و علی نیکزاد مقابل گردونه قرار گرفت و شماره 12 به نام رئیسی افتاد. حسام‌الدین آشنا، نماینده حسن روحانی هم شماره 15 را انتخاب کرد، سید محمود رضوی نماینده محمدباقر قالیباف شماره 13، سید محسن سید حسین نماینده سید مصطفی میرسلیم شماره 14، ابوالقاسم خوشرو نماینده اسحاق جهانگیری شماره 16 و مهدی فراهانی نماینده سید مصطفی‌ هاشمی‌طبا هم شماره 11 را انتخاب کرد.