در یک دوره ۸ ساله معادل کل ۸۰ سال گذشته دانشگاه تاسیس کرده‌ایم

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور، کمی شدن آموزش عالی در حوزه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و دانشجویان را یکی از آسیب‌های عینی کشور عنوان کرد و گفت: ما در یک دوره هشت ساله معادل کل ۸۰سال مرکز آموزش عالی تاسیس کردیم یعنی در ۱۰ درصد زمان معادل کل ۸۰ سال در کشور دانشگاه و پژوهشگاه تاسیس شد و متاسفانه حدود ۶۰ درصد این مراکز نیز در حوزه آموزش عالی ایجاد شده‌اند.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشجویانی که با رشد کمی بیش از اندازه‌ای مواجه شده‌اند، از نظر منابع مالی با سختی مواجه هستند و میزان بودجه آن به سختی تامین می‌شود و وقتی ما بودجه روز این مراکز را به سختی تامین می‌کنیم چگونه می‌توانیم به سمت انجام پژوهش‌های ناب و مسئله شناسی و کاربردی حرکت کنیم. بنابراین ما به تقویت منابع مالی در این مراکز نیاز شدید داریم.
معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه علوم انسانی در عمل در اولویت‌های سیاستگذاری قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی که نیازهای اولیه ما پاسخ داده نمی‌شود، چگونه می‌توانیم وارد حوزه علوم انسانی شویم و به آن اولویت بدهیم. چرا که نیازهای حوزه‌های دیگر در کشور ما از اولویت بیشتری مواجه هستند. در نتیجه این حوزه با رشد متوازن اتفاق نمی‌افتد. به گزارش ایسنا، جنیدی همچنین بر ضرورت برون سپاری تحقیقات و مدیریت جدی آن تاکید کرد و گفت:‌ ما در حال حاضر با تشکیلاتی مواجه هستیم که ممکن است در آن واسطه گری و لابی گری‌هایی باشد. در واقع وقتی که برون‌سپاری تحقیقات به درستی مدیریت نشود این مسائل به عنوان یک بلا وارد عرصه آموزش و پژوهش ما خواهد شد. بنابراین لازم است یک مدیریت جدی در این زمینه انجام شود.