یک واحد آموزشی در زاهدان طعمه حریق شد

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان گفت: براثر آتش سوزی یک واحد آموزشی پیش‌دبستانی و دبستانی غیردولتی دخترانه در زاهدان ۴ نفر دچار سوختگی شدند. راشدی مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت: این حادثه حدود ساعت ۹صبح دیروز در خیابان مصطفی خمینی زاهدان رخ داد.وی افزود: با اعلام به مرکز فوریت‌ها بلافاصله ۴تیم امدادی به محل اعزام شدند. همچنین رئیس سازمان آتش نشانی زاهدان عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه ای که از سوی کارشناسان سازمان انجام گرفت مشخص شد حریق از یک چراغ نفتی آغاز شده اما تحقیقات در مورد علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.
ترک جلسه مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان درپی آتش سوزی یک مدرسه
علی مرادی مدیراداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:درپی بروز حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس غیر دولتی زاهدان ، علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان که در جلسه سازمان برنامه و بودجه درتهران حضور داشت بلافاصله پس از گزارش و طرح مسائل استان جلسه را ترک و برای پیگیری روند حادثه و رسیدگی به مسائل دانش آموزان مصدوم راه‍ی فرودگاه وعازم زاهدان شد. وی افزود: ضمن ابراز تالم شدید از حادثه پیش آمده وابراز همدردی با خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب دیده ضمن بررسی دقیق علت حادثه و به تاکید مدیرکل، آموزش و پرورش هراقدامی لازم باشد  برای درمان عزیزان انجام می‌شود و با مقصرین حادثه هم برخورد قانونی خواهد شد.
اعزام یک تیم پزشکی مجرب به سرپرستی معاون درمان وزیربهداشت به زاهدان


 مدیراداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:یک تیم پزشکی مجرب به سرپرستی معاون درمان وزیربهداشت به درخواست آموزش و پرورش و با پیگیری نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی جهت بررسی از روند درمان دانش آموزان آسیب دیده حادثه آتش سوزی ، عازم زاهدان شدند.
اسامی ۴ کودک حادثه پیش دبستانی «اسوه حسنه» زاهدان
اسامی ۴ کودک دختر که در حادثه پیش دبستانی اسوه صبح دیروز دچار حریق شده و درصد سوختگی آنها بالای ۷۰درصد گزارش شده است اعلام شد.مونا خسروپرست- صبا عربی - مریم نوکندی – یکتامیرشکار.
فوت 3 دانش آموز حادثه دیده 
در آتش سوزی مدرسه
راشدی مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه ‌صبا عربی،  مونا خسروپرست  و مریم نوکندی از دانش آموزان حادثه آتش سوزی صبح دیروز در زاهدان فوت شدند.
همه همکاران آموزش و پرورش
 از وزیر تا مسئولان استانی عزادار هستند
علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باهرگونه تخلف ویامسامحه و کوتاهی دراین زمینه برخورد خواهد شد و پیگیری‌هاواقدامات لازم برای درمان عزیزان انجام وازهمه ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهد شد.وی افزود: کودکان عزیز آسیب دیده مثل فرزندان خودمان وجگرگوشه‌های ماهستند وهمه همکاران آموزش و پرورش ازشخص وزیر گرفته تا مسئولان استانی عزادارند.نخعی اعلام کرد: در بررسی‌های اولیه از سانحه ، کوتاهی بعضی همکاران ما مشخص شد که لازم است مراتب تاسف و عذرخواهی خویش را از خانواده‌های دانش آموزان اعلام کنیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان 
در پی آتش سوزی پیش دبستانی استعفا کرد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان در پی حادثه پیش دبستانی و دبستان دخترانه اسوه حسنه و به منظور ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و مصدوم از سمت خویش استعفا کرد .متن استعفای ملک محمد سنجرانی خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان به شرح ذیل است.
باسلام واحترام ضمن عرض تسلیت با عنایت به حادثه دلخراش آتش سوزی پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی دخترانه اسوه حسنه در حوزه مسوولیت اینجانب که علیرغم تمامی حساسیت‌های ویژه ، مکاتبات متعدد، پیگیری‌ها و نظارت مستمر منجر به این رخداد ناگوار و رنجش و تالم روحی و روانی خانواده‌های داغدار این مدرسه گردید ، فارغ از اینکه مقصر این حادثه کیست بنده بعنوان متولی اصلی امر آموزش و پرورش این ناحیه قصد هیچ گونه توجیهی ندارم و احساس می‌کنم فرزند ونوه ام را در این حادثه تلخ از دست داده ام فلذا به نشانه احساس مسوولیت اجتماعی و ابراز همدردی استعفای خودم را از مسوولیت آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تقدیم می‌دارم .امیدوارم هیچگاه شاهد چنین اتفاقات ناخوش آیندی در مجموعه آموزش و پرورش نباشیم .
دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی
 مدرسه حادثه دیده زاهدان صادر شد
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان زاهدان در ارتباط با آتش‎سوزی یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستانی در زاهدان گفت: در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این رابطه دستور بازداشت آن‌ها صادر شده است.