بسیج ، 3 هزار پنل خورشیدی خانگی در روستاها نصب می‌کند


به گزارش خبرگزاری فارس، داوود طارمی در گردهمایی بزرگ بسیجیان صنعت آب و برق در نیروگاه برق طرشت تهران اظهار داشت: نصب سه هزار پنل خورشیدی خانگی می‌تواند، موجب تأمین برق پایدار مناطق محروم شود. برنامه‌های ابلاغی به وزارت نیرو و بسیج به خوبی عملیاتی و اجرایی شده، بنابراین با استفاده از ظرفیت تمامی اقشار بسیج، طرح جهاد روشنایی از سه‌شنبه با هدف نصب سه هزار پنل خورشیدی خانگی تا پنج کیلووات در 200 نقطه از مناطق محروم کشور آغاز می‌شود.
وی افزود: بر اساس این طرح سه مسئله کلان کشور مورد توجه قرار گرفته که یکی از آنها مشکل رشد روزافزون مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل درآمد کم و ناپایدار است.مسئول بسیج وزارت نیرو خاطرنشان کرد: نیاز روزافزون به توسعه تولید برق تجدیدپذیر با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری پایین و درآمد مطلوب برای مناطق کم‌برخوردار مسئله‌ای است که این روزها مطرح و راه‌حل‌های مربوط به آن نیز طراحی شده است تا بتوانیم همزمان برای حل مشکلات اقدام کنیم.
طارمی افزود: بر اساس طرح مزبور با همکاری وزارت نیرو، سازمان بسیج و بانک‌های عامل این مشکلات مرتفع خواهد شد و راهکاری اندیشیده شده که در قالب آن با استفاده از وام‌های توسعه روستایی که از طریق همین بانک‌های عامل فراهم خواهد شد، نسبت به احداث نیروگاه‌های کوچک در منازل مسکونی روستاییان اقدام شود.
وی ادامه داد: در این صورت است که روستاییان با‌اشتغال به نیروگاه‌داری و فروش برق تولیدی در قالب طرح تشویقی وزارت نیرو با خرید تضمینی برق تجدیدپذیر برای مدت 20 سال ضمن بازپرداخت تسهیلات از محل فروش برق از یک درآمد نسبتاً خوبی بهره‌مند خواهند شد.