پیروزی مقاومت مردم یمن بر جنایتکاران تاریخ

مردم یمن که شناسنامه تاریخی روشنی درحراست از میهن خود دارند،بار دیگر با مقاومت الگوبخش در برابر حملات ناجوانمردانه و تجاوز وحشیانه ائتلاف سعودی، برگی دیگری را بر این شناسنامه زرین افزوده و نشانه پیروزی خود را هویدا ساختند.
آن هنگام که عربستان، سرمست از غرور کاذب ناشی از سلاح‌های پیشرفته حاصل مفت فروشی نفت؛به یمن- این کشور نه چندان ثروتمند اما سربلند - یورش وحشیانه برد،کمتر کسی تصور می‌کرد که این مردم که با حداکثر سلاحی که آشنا بودند،سلاح‌های دستی غیرخودکار بود، بتوانند چنین پایمردی مثال زدنی از خود نشان دهند.
رژیم سعودی وقتی به صنعا حمله کرد تصور نمی‌کرد، روزی را ببیند که مجبور شود برای به دست آوردن حداقل‌های سیاسی و نظامی با انصار‌الله پشت یک میز بنشیند و شرایط مقاومت را قبول کند. یادمان نرفته عملیات "توفان قاطعیت "قرار بود ظرف یک ماه به سرانجام برسد و اثری از حوثی‌ها و جریان مقاومت باقی نماند؛ درحالی که انصارالله با در اختیار داشتن سه شهر کلیدی صنعا،صعده و الحدیده و به دست آوردن قدرت نظامی و تهاجمی، عربستان را مجبور ساخت برای حضور حداقلی در شرایط سیاسی یمن پای میز مذاکره بیاید و شرایط انصار‌الله را بپذیرد. این نخستین پیروزی مقاومت در یمن است.
این یک پیروزی بزرگ برای مردم یمن است که تا پیش از این و حتی قبل از بحران آفرینی عربستان، یک طرف قدرت در مسائل یمن شمرده نمی‌شد، اینک بعنوان طرف پیروز خوانده می‌شود که قدرتی همچون آمریکا،عربستان و امارات را ناگزیر به پذیرش خواسته‌های مردم یمن کرد.این نمی‌شد مگر با مقاومت مردم یمن که بخوبی در برابر حملات وحشیانه و نقض آشکار حقوق بین الملل و بشری عربستان ایستادگی کرد تا طرف‌های متخاصم از عربستان و امارات تا آمریکا و دیگر پشتیبانان فرامنطقه‌ای این دو کشور وادار به پذیرش مردم یمن بعنوان طرف غالب مذاکره شوند.


عربستان سعودی که از ششم فروردین 94 جنگ علیه یمن را آغاز کرد انتظار داشت این جنگ به سرعت و با شکست جنبش انصارالله و بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، به پایان برسد اما این جنگ در کوتاه مدت پایان نیافته و مقاومت ارتش و نیروهای مردمی، یمن را به باتلاقی عمیق برای ائتلاف سعودی تبدیل کرد و سعودیها و همپیمانانشان را چنان گرفتار نمود که عربستان نتوانست به هیچیک از اهداف خود از این جنگ افروزی دست یابد.
در چندماه گذشته ائتلاف سعودی بار دیگر درعملیات متعددی با عناوین متفاوتی چون «رعد سرخ»، «عملیات الحدیده»، «پیروزی طلایی» و.... مواضع نیروهای مردمی در شهر الحدیده را هدف قرار داده و تسلط بر مناطق راهبردی این استان چون بندر و فرودگاه الحدیده را در دستور کار خود قرارداد؛عملیاتی زیر سایه حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که قرار بود تا پیش از پایان ماه رمضان تکلیف یمن را یکسره کند.
این خیال پردازی آل‌سعود تداعی‌کننده عملیات «توفان قاطعیت» در آغاز جنگ علیه یمن بود که به موجب آن قرار بود در طول مدت یک ماه یمن را تحت سیطره عربستان در آورد؛و پیروزی طلایی را برای ریاض و ابوظبی وهمپیمانان بین‌المللی آنها به ارمغان بیاورد، به یکی دیگر از مصداق‌های بارز ناکامی‌های بزرگ آنان در یمن تبدیل شد و شکستی تلخ را برای آنان رقم زدو سرانجام آنها را به پای میز مذاکره کشاند.
* محورهای توافق صلح و دستاوردهای انصارالله
نمایندگان جنبش انصار‌الله و دولت مستعفی یمن طبق چارچوب گفت وگوی یمنی - یمنی، پس از چندین دور مذاکره بی‌نتیجه، با میانجی گری هیات ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به ریاست "مارتین گریفیتس" از روز شنبه 16 آذر ماه در کاخ ژوهانسبورگ واقع در شهر "ریمبو" در حوالی استکهلم پایتخت سوئد رو در روی یکدیگر نشستند و پس از یک هفته گفت وگو، در چند محور اصلی و مورد مناقشه به توافق‌هایی دست یافتند که به معنای شکست تجاوز گریهای عربستان است.
دو روز پیش از آغاز مذاکرات صلح در سوئد، جنبش انصار‌الله و دولت مستفعی یمن توافقنامه‌ای را در مورد تبادل اسرا منعقد کردند که پیرو آن 50 نفر از نیروهای زخمی انصار‌الله از فرودگاه صنعا به مسقط پایتخت عمان انتقال یافتند.
گرچه گریفیتس روحیه هیات مذاکره کنندگان جنبش انصار‌الله و دولت مستعفی یمن را قابل ستایش دانست اما پافشاری یکی از طرف‌ها بر روی برخی محورها حین مذاکره از توپ و تشرهای نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن دور نماند تا جایی که وی تهدید کرد در صورت شکست مذاکرات پرونده یمن را به شورای امنیت سازمان ملل برده و طرفی را که در مذاکرات کارشکنی کرده معرفی خواهد کرد.
با این حال، طرف‌های مذاکره در مسیر گفت وگوهای گام به گام به توافق‌هایی در زمینه مختلف دست یافتند که از جمله آنها می‌توان به تبادل فهرست 15 هزار نفره اسرا اشاره کردکه در این چارچوب مقرر شد طرفین در مدت دو هفته، دو فهرست اسامی اسرا‌ی مبادله شده را بررسی و طی یک هفته دیگر ملاحظات خود را ارائه داده و در هفته چهارم به ملاحظات طرف دیگر پاسخ دهند.
براساس سازوکار تعریف شده در این توافق پس از موافقت طرفین، فهرست‌ها تحویل صلیب سرخ می‌شود تا اسرا از دو فرودگاه "سیئون" و صنعا انتقال داده شوند.
توقف درگیری‌ها در "تعز" به عنوان سومین شهر بزرگ یمن نیز از دیگر محورهای مذاکرات بود که با طرح ارائه شده ازسوی گریفیتس، موافقت طرفین بر سر آن حاصل شد.براساس این طرح، افزون بر گشایش گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها تعز، هرگونه عملیات نظامی از جمله بمباران‌های هوایی، پرواز پهپادها، حملات موشکی و تقویت نیروهای نظامی متوقف و یک گروه کاری مرکب از طرف‌های درگیر یمنی با مشارکت سازمان ملل متحد نیز به عنوان ناظر بر اجرای طرح تشکیل می‌شود.
اما الحدیده و سرنوشت این بندر استراتژیک موضوع دشوار و نقطه تمرکز مذاکرات صلح یمن بود که اهمیت آن در پیشبرد مذاکرات، "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد را مجبور کرد از نیویورک راهی استکهلم شود.
بندر 600 هزار نفری الحدیده به عنوان دومین نقطه با اهمیت تجارت بین‌المللی یمن در 265 کیلومتری صنعا پایتخت این کشور واقع و محل ورود بیش از 70 درصد کمک‌های بین‌المللی و کالاهای اضطراری برای مردم جنگ زده یمن است.کنترل این بندر در اختیار جنبش انصار‌الله است اما ائتلاف سعودی ادعا می‌کند، انصار‌الله کمک‌های تسلیحاتی خود را از این بندر وارد می‌کند.دولت مستعفی یمن هموار خواستار عقب نشینی انصار‌الله از این بندر و تحویل سلاح‌های آنها شده و این خواسته خود را نیز در مذاکرات مطرح کرده است. جنبش انصار‌الله در مذاکرات صلح، ضمن رد این درخواست، خواستار معرفی بندر الحدیده به عنوان یک "منطقه بی‌طرف" شد.
در نهایت و پس از یک هفته مذاکره فشرده روز پنجشنبه 22 آذر ماه و در آخرین روز مذاکرات صلح یمن، طرف‌های یمنی درباره برقراری آتش بس در بندر الحدیده توافقنامه امضا کردند.دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست اختتامیه این مذاکرات اعلام کرد،" با طرف‌های یمنی به توافقی دست یافتیم که با توجه به آن بندر راهبردی الحدیده از نیروهای دو طرف خالی و نیروهای بیطرف در آن مستقر شوند".گوترش افزود: طرف‌های یمنی توافق کردند که در بندر الحدیده آتش بس برقرار و به منطقه بی‌طرف تبدیل شود.
بدین ترتیب ناکام ماندن عملیات تسخیر الحدیده به ضرر عربستان تمام شد و سرانجام سنای آمریکا را هم مجبور کرد تا قانون پایان دادن به حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن را تصویب کند.
انصار‌الله دستاورد مهم دیگری نیز داشت. آن‌ها توانستند گروه‌های مختلف یمنی را تحت لوای دفاع از سرزمین جمع کنند و علیه عربستان به کار گیرند. بسیاری از این گروه‌ها در فرایند انقلاب مردمی یمن حضور نداشتند، اما به دلیل دفاع در برابر تجاوز عربستان با انصار‌الله همپیمان شدند و همین مسئله موجب افزایش توان انصار‌الله شد.
نکته دیگری که برای یمنی‌ها اهمیت دارد، مسئله امداد رسانی بین‌المللی و نجات شهروندان در محاصره است. در طول مدت جنگ، یمنی‌ها در بدترین شرایط ممکن انسانی قرار داشتند و بسیاری از آن‌ها به دلیل نبود آب، غذا و داروی مناسب به شهادت رسیدند. باز شدن فرودگاه صنعا، انتقال کالا از بندر الحدیده و عقب نشینی تسلیحات نظامی عربستان از این منطقه، برد بزرگ انصار‌الله است. با رسیدن کالاهای درمانی و غذایی، فشار استراتژیکی که عربستان تصور می‌کرد به وسیله آن می‌تواند انصار‌الله را تحت سخت‌ترین تصمیمات قرار دهد، برداشته می‌شود.
به عبارت دیگر، عربستان با گروگان گیری غذایی مردم یمن می‌خواست انصار‌الله را مقصر حوادث داخلی این کشور نشان دهد درحالی که پیروزی میدانی انصار‌الله و دستاورد سیاسی مذاکرات استکهلم، این طرح را ناکام گذاشت و افکار عمومی جهان را به ضدیت با ریاض سوق داد.
نکته دیگر آنکه هرچند یک طرف مذاکرات استکهلم، عربستان بود اما فراموش نشود هیئت اعزامی، هیئت یمنی بود و این مذاکرات در سطح یمنی – یمنی انجام شد، موضوعی که هیچ گاه خواسته ریاض نبود و عربستان تصور نمی‌کرد این چنین مجبور شود به مذاکرات یمنی – یمنی تمکین کند. اولین پیشنهاد مذاکرات یمنی – یمنی توسط جمهوری اسلامی ایران داده شد و عربستان هیچ گاه این پیشنهاد را نپذیرفت ولی حالا با گذشت سه سال مجبور به تمکین این پیشنهاد شده است و این یعنی برد دیگری برای محور مقاومت که عربستان هیچ وقت تصورش را هم نمی‌کرد. البته انصار‌الله نشان داد هیچ گاه از مسیر سیاسی فرار نمی‌کند و حاضر است مذاکره کند، درحالی که تبلیغات عربستانی‌ها از ابتدای جنگ به این سو، عکس آن را نشان می‌داد تا انصار‌الله را خشونت طلب و فاقد رفتار سیاسی و کنشگری بین‌المللی معرفی کند. حالا نیز با شرکت انصار‌الله در این مذاکرات، دستگاه تبلیغاتی عربستان بازی تبلیغاتی جدیدی راه انداخته تا خود را پیروز این مذاکرات نشان دهد و مدعی شود «قدرت» عربستان، صنعا را مجبور کرد پشت میز مذاکره قرار گیرد، درحالی که ریاض حتی تصور نمی‌کرد روزی مجبور شود زیر بار مذاکره با انصار‌الله برود. همواره سخنان فرماندهان عملیات توفان قاطعیت ریاض، نشان می‌داد آن‌ها به خیال خودشان ظرف یک ماه وارد صنعا می‌شوند و انصار‌الله را برای همیشه نابود می‌کنند.
* واکنش‌ها به توافق صلح یمن
اعلام توافق بر سر آتش بس در بندر الحدیده و نیز تفاهمات صورت گرفته در مذاکرات سوئد میان جنبش انصار‌الله و دولت مستعفی یمن با استقبال جهانی مواجه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به نتایج مذاکرات طرف‌های اصلی بحران یمن در استکهلم ضمن استقبال از تفاهمات و توافقات صورت گرفته میان طرفین با نظارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، گام‌های مثبت اعتماد ساز و توافقات اولیه حاصله را برای استمرار گفت وگوها امیدوارکننده خواند.وی توافق حاصله در مورد شهر و بندر الحدیده را بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: این تفاهم نشان می‌دهد گروه‌های یمنی حاضر در گفت وگوها به دقت و درستی شرایط اسفبار مردم مظلوم یمن را درک کرده و برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع درآن کشور به دلیل تشدید درگیری‌ها در اطراف الحدیده استمرار وصول کمک‌های انسانی را بر منافع گروهی خود ترجیح داده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد، بندر الحدیده و سایر بنادر و فرودگاه‌های یمن از جمله فرودگاه صنعا هر چه سریع‌تر برای دریافت کمک‌های انساندوستانه و فعالیت‌های مدنی به منظور کاهش رنج و آلام مردم یمن آماده‌سازی شوند.وی همچنین افزود: امیدواریم تفاهم‌های حاصله در چارچوب و بازه زمانی تعیین شده اجرایی و زمینه لازم را به منظور دور بعدی گفت وگوها در آینده نزدیک برای رسیدن به توافق نهایی فراهم کند.
عربستان نیز که شعله جنگ در یمن را برافروخت، به ظاهراز توافق طرفین یمنی در مذاکرات ابراز رضایت کرد."عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان در توئیتی، اجرای توافقنامه استکهلم را گامی مهم برای امنیت، حاکمیت و یکپارچگی یمن عنوان کرد.
آمریکا نیز که با نشان دادن چراغ سبز به عربستان مجوز حمله به یمن را صادر کرد، از توافق یمنی‌ها در مذاکرات سوئد استقبال نمود.وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، توافق‌های صورت گرفته گام مهم و اولیه برای بهبود زندگی مردم یمن است.
وزیر خارجه انگلیس نیز پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات صلح یمن در سوئد را گامی مهم در راستای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور و آنچه او بدترین بحران انسانی در جهان خواند، برشمرد.
"محمد عبدالسلام" رئیس هیات مذاکره جنبش انصار‌الله در مذاکرات سوئد نیز توافق سوئد را مثبت و تقویت‌کننده روند صلح و آتش بس در الحدیده و یک پیروزی برای بشریت دانست.
به‌رغم استقبال از مذاکرات سوئد و نتایج آن، وزیر کشور دولت مستعفی یمن توافقنامه بدست آمده را به نفع انصار‌الله دانست و مدعی شد که این جنبش در عمل آنها را - توافق‌ها - اجرا نخواهد کرد."احمد المسیری" با ابراز بدبینی نسبت به توافقات گفت: توافقنامه سوئد به شبه نظامیانی که علیه کشور و دولت قانونی شورش کردند، فرصت بیشتری برای ادامه حیات و نقض قوانین علیه مردم و دولت یمن خواهد داد.
* ائتلاف سعودی همچنان بمباران می‌کند
به‌رغم توافق صورت گرفته بین یمنی‌ها برای آتش بس در الحدیده و افزایش خوش بینی‌ها نسبت به تسریع در روند برقراری صلح در یمن، ائتلاف سعودی به رهبری عربستان همچنان به بمباران و حملات خود ادامه می‌دهد و نشان می‌دهد قصد دارد خلاف خواست جهانی عمل کند.
براساس گزارش منابع خبری، جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی 24 ساعت روز شنبه، 21 بار بندر الحدیده را هدف حمله قرار دادند. سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز اعلام کرد: طی 24 ساعت اول پس از مذاکرات سوئد، 21 حمله هوایی از طرف دشمن علیه حدیده انجام شده و توپخانه‌های آنها به شدت این مناطق را هدف آتش خود قرار دادند، بیش از یکصد خمپاره به شکل بی‌هدف علیه برخی محله‌های مسکونی شهر حدیده پرتاب شده و مزدوران دشمن پس از اتمام مذاکرات تلاش کردند به ویژه در جبهه‌های ساحل غربی نفوذ کنند.
استان مرزی صعده نیز از شدت گلوله باران سعودی‌ها در امان نماند و نظامیان عربستانی خانه‌ها و مزارع شهرستان‌های مرزی "باقم" و "الظاهر" در این استان را با موشک و توپخانه هدف قرار داد که بر اثر آن خسارت‌هایی به اموال مردم وارد شد.
* مردم یمن چشم انتظار اجرای نتایج مذاکرات
مردم یمن از زمان حمله ائتلاف سعودی یعنی شش فروردین سال 1394 تا کنون خسارات جبران ناپذیری متحمل شده‌اند و نتیجه این جنگ نابرابر مرگ 70 هزار یمنی از جمله هزاران کودک بوده است.سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم نظامی به یمن هر هفته 123 یمنی کشته و زخمی شده‌اند. به تایید سازمان ملل متحد، جان 13 میلیون یمنی به خاطر کمبود غذا در تهدید است و بیش از 400 هزار کودک در یمن بر اثر سوءتغذیه شدید در معرض مرگ قرار دارند و دو میلیون و 500 هزار نفر دیگر نیازمند درمان هستند.
توافق سوئد که بناست از فردا با برقراری آتش بس در الحدیده اجرایی شود را می‌توان یک پیروزی برای مردم یمن و گامی مثبت در راستای تحقق صلح دانست اما باید در نظر داشت که پایبندی طرفین تضمین‌کننده هر گونه توافقی است که در استکهلم حاصل شده است.
آمریکا در مرگ کودکان یمنی، شریک عربستان باقی می‌ماند
تازه‌ترین تصویری که همین هفته از جنگ یمن بر صفحات یک نشریه آمریکایی نقش بسته اینست که "آمریکا در مرگ کودکان یمنی، شریک عربستان باقی می‌ماند".
"کانر فریدرسدرف" از خبرنگاران نشریه آمریکایی آتلانتیک در مطلبی با عنوان "ترامپ به سعودی‌ها کمک می‌کند تا یمنی‌ها از گرسنگی جان دهند" نوشت:"آرتور شلیزنجر" تاریخ نگار در کتاب "ریاست جمهوری امپریالیست" خود، هشدار داده است که عادت "مداخله بی‌اساس جهانی، نه تنها به تقویت امنیت آمریکا نمی‌انجامد بلکه سبب تضعیف آن از طریق دخالت در جنگ‌های پرهزینه و مرموز و شرمساری ملت می‌شود".
در ادامه یادداشت این نشریه آمریکایی می‌خوانیم:" حال با گذشت چندین سال از گفته‌های این مورخ، آمریکا در جنگی مرموز در یمن مشارکت گرفتار شده که توسط عربستان سعودی راه‌اندازی و سبب شرمساری همه ما گردیده است.ظاهر کودکان یمنی ناشی از گرسنگی، شرم‌آور و تاسف باراست. همانطور که "نیکلاس کریستف" روزنامه نگار پرآوازه آمریکایی می‌گوید: "دلار‌های مالیاتی ما کمک می‌کند کودکان یمنی از گرسنگی جان دهند".
به نظر می‌رسد تصمیم برای حضور در چنین جنگی بر عهده یک "دلقک کودن" است؛ شخصی بدون اخلاقیات که هیچ تجربه‌ای در سیاست خارجی نداشته و خانواده‌ای تاجر مسلک دارد که از پول دولت عربستان حتی زمانی که در کاخ سفید نشسته اند، سود می‌برند.
یک بار "دونالد ترامپ" در مورد سعودی‌ها در یک مراسم گفت: من همه آنها را خیلی دوست دارم، آنها از من آپارتمان‌های بسیاری خریدند، آنها میلیاردی خرج می‌کنند. آیا من نباید آنها را دوست داشته باشم؟ من خیلی آنها را دوست دارم!"
ماشین جنگی امریکا و کشتارهایی که غرب محرک آنهاست به شکلی کورکورانه کودکان را با ابزارهای گوناگونی چون قحطی، حملات پهبادی، بمب‌ها، بیماری‌ها و سوء استفاده‌ها سلاخی می‌کند.
روز جهانی کودک سازمان ملل- 20 نوامبر- (29 آبان) آمد و رفت بی‌آنکه هیچ چیزی تغییر کند؛ بی‌آنکه هیچ اقدامی برای حفاظت از کودکانی صورت گیرد که امروزه بیشتر از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند؛ بی‌آنکه هیچ حرکتی حتی ازسوی سازمان ملل برای فراخواندن کشورهای درگیر جنگ برای توجه ویژه به حفاظت از کودکان انجام شود، کودکانی که اگر هیچ چیز دیگر نباشند، آینده سازان سیاره ما محسوب می‌شوند. کودکانی که شکل دهنده نسل‌های آینده بشر و به طور کلی آینده تمدن انسانی هستند. با این حال کودکان از جمله کودکان یمن آسیب پذیرترین انسان هایند که در معرض ننگین‌ترین جنایت‌ها قرار دارند.
گذشته از کودکانی که گرفتار این سرنوشت هستند، ماشین جنگی غربی و کشتارهایی که غرب محرک آنهاست به شکلی کورکورانه کودکان را با ابزارهای گوناگونی چون قحطی، حملات پهبادی، بمب‌ها و بیماری‌ها سلاخی می‌کند.
اما غرب با از بین بردن یک نسل کامل از انسان‌ها در کشورهایی مثل یمن که قصد به زانو درآوردن آنها را دارد، یک هدف را دنبال می‌کند: اینکه بازسازی این کشورها زیر نگاه کودکان تحصیل کرده‌ای که بعدتر بزرگسالان بالغی خواهند شد صورت نگیرد؛ کودکانی که به احتمال بسیار زیاد با جلادان خود مخالف خواهند بود، همان کسانی که خانه‌ها و خانواده هایشان، روستاها و شهرهایشان، مدارس و بیمارستان هایشان، شبکه‌های آب آشامیدنی آنها را از بین برده‌اند و برایشان وبا و دیگر بیماری‌هایی را باقی گذاشته‌اند که نبود بهداشت و نظافت برایشان به ارمغان آورده‌اند. بنابراین منافع امپراتوری و متحدان آلت دستش چنین تامین می‌گردد که فلاکت کودکان و جنایاتی که در مورد آنها مرتکب شده‌اند در بهترین حالت کمتر از میزان واقعی گزارش شود؛ مسئله‌ای که در اکثر موارد هیچ کس حتی اهمیتی هم به آن نمی‌دهد.
به سوریه نگاه کنید. حملات انجام شده با گازهای سمی به دست نیروهای نیابتی آمریکا، ناتو و عربستان سعودی و به تحریک آنها صورت گرفته و تقصیر آن را متوجه رئیس‌جمهور بشار اسد می‌دانند، حملاتی که برای ایجاد تاثیرات روانی گسترده تر، بیشتر کودکان را هدف قرار می‌دهند تا قهرمانان بدلی کلاه سفیدها به کمک آنها بشتابند. می‌توانید تصورش را بکنید!(مطمئنم که می‌توانید) نیروهای دست نشانده غرب، کودکان را مسموم می‌کنند و به قتل می‌رسانند تا بتوانند رژیم بشار اسد را سرنگون کنند تا فرد دست نشانده خود را به جای او بنشانند و بتوانند این کشور و در نهایت کل منطقه را به کنترل خود درآورند. بله کودکان قربانی می‌شوند- جنایتی بزرگ علیه بشریت- برای ارتکاب یک جنایت بین‌المللی شنیع دیگر، یعنی تغییر به اجبار یک رژیم دمکراتیک انتخاب شده. این کاری است که غرب همیشه انجام داده است.
وضعیت یمن را در نظر بگیرید، کشوری که طی سه سال و نیم گذشته شبکه‌ای از بزرگ‌ترین مافیای آدمکش جهانی به رهبری عربستان سعودی، با برخورداری از کمک‌های سخاوتمندانه ایالات متحده و متحدان آن انگلیس، فرانسه، اسپانیا، چند کشور خلیج فارس و تا همین اواخر حتی آلمان و چندین کشور دیگر در این جنایت‌ها سهیم بودند، با بمب‌ها، گرسنگی دادن‌ها، وبایی که با از بین بردن عامدانه شبکه آبرسانی شهری و سیستم‌های بهداشتی این کشور شیوع یافت، شاید صدها هزار کودک را به کام مرگ فرستاده‌اند.
طبق اعلام سازمان «ایمنی کودکان» امکان دارد تاکنون حدود 85 هزار کودک زیر 5 سال در نتیجه قحطی جان خود را از دست داده باشند. فراموش نکنید که این قحطی عمدا به وجود آمده است، چرا که نیروهای سعودی و کشورهای خلیج فارس بندر حدیده را ویران و محاصره کردند که 80 تا 90 درصد از مواد غذایی کشور از این طریق وارد می‌شد. در تمام این بلایای ساخته و پرداخته دست انسان‌ها، آسیب پذیرترین قربانیان کودکان و زنان هستند.
رنج ناشی از این وضعیت را نه تنها برای کودکان بلکه برای والدین آنها، خانواده‌ها، و اجتماعات تصور کنید؛ آنچه که غرب انجام می‌دهد در قالب کلمات نمی‌گنجند، در قالب واژه جنایت جای نمی‌گیرد، اما تمام این «رهبران»، به احتمال زیاد هیچگاه با یک دادگاه جنایی رو به رو نخواهند شد، چرا که آنها خودشان سیستم‌های قضایی بزرگ را درجهان در کنترل دارند. هر چند که هیچ عدالتی نمی‌تواند برای مجازات مرتکبان قتل و فلاکت، کاری کند اما دست کم می‌تواند نشان دهد که این جنایت همگانی– هر چند که جنگ یمن و خیلی از جنگ‌های دیگر ناشی از طمع و قدرت بوده اند- با مصونیت تحمل نمی‌شوند.
سازمان آوارگان سازمان ملل گزارش می‌کند که در سطح جهان حدود 70 میلیون آواره یا درحال جا به جایی هستند یا دراردوگاه‌های مخصوص آوارگان به سر می‌برند. این تعداد شامل رقم بزرگ موارد گزارش نشده که شاید این رقم را به سه برابر افزایش دهد نمی‌شود. اکثر این آوارگان از خاورمیانه و محصول جنگ‌هایی هستند که غرب آنها را به راه انداخته است؛ جنگ‌هایی از روی آز و طمع، برای تصاحب منابع طبیعی، برای کنترل جغرافیایی و راهبردی این منطقه مهم که به شکلی به نظر توقف ناپذیر برای کسب قدرت و سلطه کامل بر جهان انجام می‌شوند.
*رژیم سعودی وقتی به صنعا حمله کرد تصور نمی‌کرد، روزی را ببیند که مجبور شود برای به دست آوردن حداقل‌های سیاسی و نظامی با انصار‌الله پشت یک میز بنشیند و شرایط مقاومت را قبول کند. یادمان نرفته عملیات "توفان قاطعیت "قرار بود ظرف یک ماه به سرانجام برسد و اثری از حوثی‌ها و جریان مقاومت باقی نماند؛ درحالی که انصارالله با در اختیار داشتن سه شهر کلیدی صنعا،صعده و الحدیده و به دست آوردن قدرت نظامی و تهاجمی، عربستان را مجبور ساخت برای حضور حداقلی در شرایط سیاسی یمن پای میز مذاکره بیاید و شرایط انصار‌الله را بپذیرد. این نخستین پیروزی مقاومت در یمن است
*این یک پیروزی بزرگ برای مردم یمن است که تا پیش از این و حتی قبل از بحران آفرینی عربستان، یک طرف قدرت در مسائل یمن شمرده نمی‌شد، اینک بعنوان طرف پیروز خوانده می‌شود که قدرتی همچون آمریکا،عربستان و امارات را ناگزیر به پذیرش خواسته‌های مردم یمن کرد.این نمی‌شد مگر با مقاومت مردم یمن که بخوبی در برابر حملات وحشیانه و نقض آشکار حقوق بین الملل و بشری عربستان ایستادگی کرد تا طرف‌های متخاصم از عربستان و امارات تا آمریکا و دیگر پشتیبانان فرامنطقه‌ای این دو کشور وادار به پذیرش مردم یمن بعنوان طرف غالب مذاکره شوند
* نکته دیگر آنکه هرچند یک طرف مذاکرات استکهلم، عربستان بود اما فراموش نشود هیئت اعزامی، هیئت یمنی بود و این مذاکرات در سطح یمنی – یمنی انجام شد، موضوعی که هیچ گاه خواسته ریاض نبود و عربستان تصور نمی‌کرد این چنین مجبور شود به مذاکرات یمنی – یمنی تمکین کند
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی وزارت خارجه: سازوکار مالی اروپا شامل همه کالاها می‌شود مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: عزم جدی ذوب آهن اصفهان برای ارتقاء صادرات در سال جاری پیامدهای ذلت پذیری ارتجاع عرب واشنگتن‌پست: ترامپ، آینده آمریکا را در معرض تردید قرار داده است پیروزی مقاومت مردم یمن بر جنایتکاران تاریخ تقدیر از 79 برگزیده بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور گروه پهپادی هوانیروز تشکیل می‌شود امیر کویت: علاقه‌مند به توسعه و گسترش همکاری با ایران هستیم کاهش پلکانی قیمت خودرو در دستور کار وزارت صمت و خودروسازان رئیس قوه قضاییه: دادستان‌ها به موضوع گرانی‌ها ورود کنند رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: احتمال تصویب لوایح پالرمو و CFT زیاد است تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، تهدیدی برای تولید مواد غذایی نخست وزیر فرانسه: اشتباه کردیم به حرف مردم گوش نکردیم جهانگیری: فرهنگستان‌ها جایگاه رفیع و برجسته‌ای در ایران دارند حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری: دستیابی به برجام تصمیم عاقلانه‌ای بود تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، تهدیدی برای تولید مواد غذایی وزیر خارجه قطر: امارات و عربستان عامل بی‌ثباتی در منطقه هستند رای دیوان عدالت اداری به استرداد وجوه دریافتی غیرقانونی مدیران بیمه سلامت ایران تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، تهدیدی برای تولید مواد غذایی