احتمال سفر سران سایر کشورهای عربی به سوریه

سفیر دمشق در خارطوم از احتمال سفر سران کشورهای عربی به سوریه خبر داد. عباس سفیر سوریه در سودان درباره دیدار از پیش اعلام نشده روز گذشته عمر البشیر رئیس جمهوری سودان به دمشق و دیدارش با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت که بعید نیست سران سایر کشورهای عربی نیز در آینده به دمشق سفر کنند.
عباس در گفت و گو با شبکه خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» تصریح کرد: سفر رئیس جمهوری سودان به سوریه مهم بود از این جهت که اولین رئیس جمهور یک کشور عربی است که از آغاز بحران سوریه در سال 2011، به دمشق سفر‌ می‌کند. وی افزود: در این دیدار درباره از سرگیری روابط نزدیک میان دو طرف بحث و گفت و گو شد.
سفیر دمشق در سودان در ادامه تصریح کرد: سفر سایر سران و رهبران کشورهای عربی به آینده به سوریه بعید نیست. برخی از کشورها در حال رایزنی برای بازگشایی مجدد سفارت خود در دمشق هستند و ما منتظریم که کشورهای عربی دوباره به سوریه بازگردند. وی در عین حال به نام کشورهایی که درصدد برقراری دوباره روابط با سوریه هستند، اشاره ای نکرد.رئیس جمهوری سودان دیروز (یکشنبه) در سفری کوتاه، چند ساعته و از پیش اعلام نشده برای گفت وگو با همتای سوری خود وارد دمشق شد و از سوی وی در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال قرار گرفت.
سفر رئیس جمهوری سودان به سوریه اولین سفر یک مقام عالی عربی از سال 2011 و دومین سفر یک رئیس دولت بعد از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به سوریه است.