معاون اول رئیس‌جمهوری: هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌ها نداشتیم

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه وضع فعلی دانشگاه‌ها نماد وزارت غلامی است، اظهار کرد: هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌ها نداشتیم و امروز مشاهده می‌کنیم که دانشگاه‌ها هم نشاط سیاسی دارند و هم به مسائل علمی خوب پرداخته می‌شود.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری، روز گذشته در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به خدمات و اقدامات انجام شده از سوی منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری‌ گفت: غلامی وزیری دلسوز، کم‌حرف و پرکار است و وضع فعلی دانشگاه‌ها نماد وزارت او است.
وی ادامه داد: هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌ها نداشتیم و امروز مشاهده می‌کنیم که دانشگاه‌ها هم نشاط سیاسی دارند و هم در دانشگاه‌ها به مسائل علمی خوب پرداخته می‌شود و روسای دانشگاه‌ها در صحنه حضور دارند.
وی با تاکید بر این‌که غلامی جزو شخصیت‌های علمی و خوب کشور و مورد اعتماد دولت و رئیس‌جمهوری است، خاطرنشان کرد: از همه دستگاه‌ها در شرایط فعلی انتظار است که وزیر علوم را مورد حمایت قرار دهند تا او بتواند کار خود را انجام دهد.


معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: به صورت طبیعی توسعه علمی یکی از عرصه‌های اساسی توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور است و همواره نقطه امید تاریخی در مردم وجود داشته که از آغاز مواجهه با دنیای جدید بتوانیم به سطحی از توسعه دست یابیم تا مردم از اقتصاد، رفاه و شرایط سیاسی و اجتماعی مناسب و متناسب با ظرفیت‌های کشور برخوردار باشد.
جهانگیری با بیان اینکه اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت وقت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که به دلیل تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا بخش‌هایی از کشور با مشکلاتی مواجه شده‌اند، البته هدف و برنامه تحریم‌کننده، ناکارآمد کردن بنگاه‌های اقتصادی، فروپاشی اقتصاد کشور و مواجهه زندگی مردم با مشکلات جدی به‌گونه‌ای که به اعتقاد خودشان مردم دست به اعتراض علیه حکومت بزنند، است.
وی با تاکید بر لزوم مستقل شدن بودجه کشور از درآمدهای نفتی گفت: زمانی می‌گوییم درآمدهای اصلی کشور حداقل در بخش ارز متکی به نفت است یعنی با شرایطی مواجه هستیم که همواره هم می‌توانیم از آن درآمد کسب کنیم و هم اگر قدرت‌های جهان اراده کنند و به ما فشار آورند می‌توانند بر درآمدهای ارزی کشور تمرکز کنند و مانع صادرات نفت ما شوند گرچه تاکنون توفیق چندانی در این زمینه نیافتند اما موضوع را نیز رها نکردند و حتما مقداری از صادرات نفت ما را کاهش داده‌اند.
معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به ارائه‌ پیشنهادات مختلف از سوی برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای برون‌رفت کشور از وضع موجود، تاکید کرد: امروز اقتصاد دانش‌بنیان و حرکت به سمت آن باید سرلوحه کارها قرار بگیرد و چنانچه در این زمینه نیاز است باید اصلاحات مورد توجه انجام شود. اگر امروز قصد حمایت از کارآفرینان را داریم باید کارآفرینانی در اولویت قرار گیرند که فعالیت‌شان در راستای اقتصاد دانش‌بنیان است.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس‌جمهوری: هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌ها نداشتیم محمدصادق‌جنا ‌نصفت حرف حساب بخش خصوصی جواب ندارد رفتارهای جدید و عجیب در بعضی مراسم زنانه بررسی شد گلریزون ریا و رودربایستی قاچاق کتاب همچنان ادامه دارد قارچ‌های سمی حوزه فرهنگ « ابتکار» آخرین تحولات میدانی بحران در سوریه را بررسی می‌کند دورنمای خاکستری صلح خطر در کمین اقتصاد است؟ ابرتورم در راه اقتصاد ایران «ابتکار» از واکنش‏های متفاوت موافقان و مخالفان استعفای مجمع نمایندگان استان اصفهان گزارش می‏دهد «ابتکار» در پی تغییر نام جامعه روحانیت مبارز، سوابق تشکیلات این نهاد مذهبی ـ سیاسی را بررسی کرد ماجرای مهناز افشار چیست؟ تعهد یا عدم تعهد، مسئله این است سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس دو خودروساز عمده کشور حدود 300 هزار تعهد معوق دارند وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد: طراحی سازوکار ممانعت از جهش ناهمگون قیمت کالاهای اساسی عروج شهادت‌گونه فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه