استارتر بالگرد و هواپیما تولید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

دستگاه پرتابل و استارتر بالگرد، هواپیما و تانک (GPU) نیروی زمینی ارتش تولید متخصصان این نیرو با حضور جمعی از فرماندهان نظامی رونمایی شد.
این دستگاه که متخصصان هوانیروز طراحی و تولید کرده‌اند روز گذشته در حاشیه نمایشگاه قطعات بالگردی در ستاد فرماندهی هوانیروز با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش و امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز رونمایی شد.
این دستگاه کار تامین برق به منظور روشن شدن انواع تانک‌ها، بالگردها و هواپیماها را انجام می‌دهد.
براساس اطلاعات ارائه شده در این نمایشگاه این استارتر با توجه به وزن کم و قابلیت جابجایی سریع کمکی ارزشمند به منظور انجام عملیات‌های هوانیروز محسوب می‌شود.


به گفته متخصصان هوانیروز این استارتر، استاندارهای لازم را اخذ کرده و آماده تولید انبوه به منظور خدمت رسانی است.
همچنین در حاشیه این نمایشگاه یک دستگاه استارتر سبک متحرک بالگرد نیز به نمایش دارد که با وزن حدود 10 کیلوگرم پس از یک بار شارژ توانایی روشن کردن 10 بالگرد را دارد.
آمادگی بالگردهای ارتش افزایش یافته است
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی بالگردهای هوانیروز ارتش برای پرواز در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
امیر سرتیپ علی جهانشاهی در نخستین همایش صنعت قطعه سازی برای صنعت بالگردی که در ستاد هوانیروز برگزار شد، اظهار داشت: هوانیروز در نخستین روزهای انقلاب به عنوان کانون مرکزی حمایت از نیروهای سپاه و ارتش نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.
وی با بیان این که هوانیروز در 40 سال تاریخ انقلاب اسلامی نقش پُر رنگی در مقابله با دشمنان و تهدیدات مختلف داشته است، افزود: این نیرو پیش از شروع جنگ تحمیلی در مرزهای غرب، شمال غرب و جنوب غرب در زمینه دفاع از مرزها فعال بود و با رژیم‌ بعث عراق که قصد نفوذ داشتند درگیر شد.
معاون هماهنگ‌کننده نزاجا خاطرنشان کرد: این یگان در دوران دفاع مقدس بیش از 350 هزار ساعت پرواز انجام داد و بیش از 290 هزار نفر از مجروحین و 70 هزار تن سلاح وتجهیزات را جابجا کرد.
امیر جهانشاهی با تاکید بر این که هوانیروز پس از جنگ تحمیلی نیز در راستای کمک و پشتیبانی از مردم در حوادث طبیعی همیشه در صحنه است، عنوان کرد: در زلزله اخیر استان کرمانشاه هوانیروز از نخستین ساعت پس از زلزله در منطقه حضور داشت و با تمام توان به کمک مردم شتافت.
وی یادآور شد: در این زلزله بیش از هزار مجروح از طریق یک‌پل هوایی بین سرپلذهاب و کرمانشاه توسط بالگردهای هوانیروز جابجا شدند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: پس از جنگ تحمیلی هوانیروز پشتیبانی نزدیک سپاه و ارتش در مرزهای کشور را انجام داده و کماکان نیز به این کار ادامه می‌دهد.
امیر جهانشانی به تحریم‌های دشمن علیه ایران اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر تغییرات زیادی در جهت ایجاد ساختار و یگان‌های جدید در نزاجا انجام شده که این ‌تغییرات در تمام حوزه‌های یگان‌های پیاده، هجومی و تکاوری رخ داده‌اند.
وی یادآور شد: مرکز شهید «زرهرن» در راستای تولید قطعات مورد نیاز نیروی زمینی از جمله موشکی و پهپادی و مرکز‌ «یاعلی» برای تامین قطعات هوانیروز در این یگان تشکیل شدند.
سایر اخبار این روزنامه