دروغ سیزده، سه ماه و نیم زودتر!

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن: ایران جزو 10 کشور اول پذیرای پناهنده در جهان است.
ستوده: آقای بعیدی‌نژاد راست میگی؟ حمید؟ به من نگاه کن!
ما جزو 10 کشور اول پذیرای پناهنده در جهان هستیم؟
من احساس می‌‌کنم انگار داری دروغ سیزده رو‌ سه ماه و نیم زودتر به ما میگی! یعنی بعد از آمریکا و کانادا و انگلیس و فرانسه و آلمان و ایتالیا و سوئد و نروژ و دانمارک و اسپانیا، مردم دنیا دوست دارن به ایران پناهنده بشن؟!


بعیدی‌نژاد: نه ستوده‌جان! کشورهایی که پذیرای پناهجویان بیشتری هستند شامل اردن، ترکیه، پاکستان و لبنان هستن. بعد از ایران هم اتیوپی و کنیا در رتبه‌های بعدی قرار دارن.
ستوده: وا؟! یعنی تعداد‌ زیادی از مردم دنیا قبل از ایران دوست دارن به پاکستان پناهنده بشن؟ بعد اگه پاکستان نشد میان ایران؟
بعیدی‌نژاد: آمار این‌جوری میگه.
ستوده: یعنی ما از پاکستان هم بدتریم؟ ما خودمون فکر می‌کنیم خیلی از پاکستان بهتریم ولی ما داخلیم نمی‌فهمیم. اونایی که از بیرون می‌بینن بیشتر و دقیق‌تر تشخیص میدن.
بعیدی‌نژاد: نه ما بدتر نیستیم.. احتمالا پاکستان چون جلوی راهشونه اول میرن اونجا اگه نشد میان اینجا.. به این فکر کن که ما جلوتر از اتیوپی و کنیا هستیم.
ستوده: احتمالا چون سر راهیم قبل از اتیوپی میان اینجا!
بعیدی‌نژاد: نه به خاطر ارزش‌های اقتصادی‌مونه!
ستوده: عه؟ چطور پاکستان به خاطر اینکه سر راهه اول میرن ولی ما به خاطر ارزش‌هامونه؟
بعیدی‌نژاد: من یه دیپلماتم ستوده. از من توقع جواب دیگه‌ای نداشته باش.
ستوده: اونایی که به پاکستان و ما و اتیوپی پناهنده می‌شن از کجا میان؟ مال کدوم کشورها هستن؟ کسی که به اتیوپی پناهنده می‌شه باید از کجا فرار کرده باشه؟ احتمالا محل زندگیش باید داخل مواد مذاب کوه دماوند باشه!
کسی به ما درخواست پناهندگی میده رو باید بغلش کرد، براش یه کم سوپ درست کرد، دست کشید روی سرش، بوسیدش و آروم گذاشتش وسط لس‌آنجلس... اون خیلی خسته‌س... خیلی...