دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین: آنچه تبلیغ کردیم 10 برابر واقعیت است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: با دولت روحانی در یک جناح نیستم اما معتقدم نباید در حق او نامردی کنیم چرا که او کار کرده و در جاهایی موفق بوده و برخی موارد هم نبوده است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر در دیدار اعضای شورای مرکزی این تشکل اصولگرا افزود: افراط و تفریط داریم. یکی دولتش دولت پیرمردها است و دیگری می‌خواهد همه اعضای دولت را جوان کند.
نماینده ادوار مجلس ادامه داد: در نیروهای مسلح رتبه‌های نظامی پله پله داده می‌شود، اما در وزارتخانه‌ها این رده‌بندی را قبول ندارند و یک سرباز را مدیر می‌کنند و اجازه ندادیم به ترتیب پله‌ها و رده‌ها را طی کند. مقصر بودیم که ستوان‌های وزارتخانه‌ای را ستوان نگه داشتیم و اجازه ندادیم که سرگرد بشوند و به درجه بالا بروند.باهنر یادآور شد: از آن سو احمدی‌نژاد آمد و گفت که من دولت ژنرال‌ها را نمی‌خواهم. به او گفتیم چهارتا آدم متفکر و مجرب را به کابینه ببر اما او گفت من فقط سرباز می‌خواهم. وی با بیان اینکه 68 درصد جمعیت کشور پس از انقلاب به دنیا آمده‌اند، گفت: بیش از 60 درصد جمعیت کشور امام و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و آنها امروز حق دارند که سوال کنند، شما برای ما چه کرده‌اید؟ اگر انقلاب نمی‌کردید چه اتفاقی می‌افتاد که تاکنون نیفتاده است؟
وی با بیان اینکه گروهی از مشکلات ما رویکردی هستند، اظهار کرد: رویکرد ما باید به سمت برخی مسائل اصلاح شود. طی 40 سال گذشته رضایت کوتاه‌مدت مردم را بر منافع درازمدت آنها ترجیح دادیم که باید این رویکرد تغییر کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قبول داریم ناکارآمدی و فساد اقتصادی وجود دارد و باید به مطالبات مردم پاسخ دهیم، خاطرنشان کرد: هشت ماه اخیر تحقیقاتی انجام دادیم که نشان می‌داد آنچه تبلیغ کردیم و در افکار عمومی جا انداخته‌ایم 10 برابر واقعیت هستند.باهنر افزود: فساد داریم اما مردم فکر می‌کنند همه دزد هستند. 200 مدیر نجومی‌بگیر پیدا شد و مردم فکر می‌کنند همه مدیران نجومی بگیرند. ناکارآمدی هم که همین‌طور به هرکس می‌رسیم می‌گوید ناکارآمدی همه جای مملکت را گرفته است.وی در بخش پایانی سخنان خود به لزوم تشکیل حزب فراگیر اشاره کرد و گفت: بنده یک حرف تندی را همیشه می‌زنم. بدون وجود سه چهار حزب فراگیر چارچوب‌دار نسبت به آینده مردم‌سالاری دینی بیمناک هستم. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: حزب باید در چارچوب نظام باشد. برای تشکیل احزاب باید زیرساخت‌ها آماده و فرهنگ‌سازی انجام شود. هنوز «ما» خود را «من» می‌دانیم و هیچ کدام قصد نداریم قدری «نیم من» بشویم.باهنر تصریح کرد: برخی مواقع احساس می‌کنم اصلاح‌طلبان اجازه اتحاد به ما را نمی‌دهند؛ خیر اشتباه است. این خودی‌ها هستند که نمی‌گذارند یک حزب کامل و فراگیر شویم. باید دست به دست هم بدهیم و دموکراتیک در کنار هم کار کنیم.
سایر اخبار این روزنامه