گلایه ضرغامی‌از کاهش 3 میلیونی حقوق‌اش؛ همسرم نفرین کرد

آفتاب یزد- گروه سیاسی: عزت الله ضرغامی‌رئیس اسبق صدا و سیما که نسبت به عملکرد ده ساله اش در صدا وسیما انتقادات بسیاری وجود دارد، مدتهاست سودای ریاست جمهوری را در سر می‌پروراند. به همین دلیل هم
با چرخش مواضع به دنبال نشان دادن چهره‌ای مردمی‌و روشنفکرانه از خود به جامعه است تا از این طریق بتواند رای افکار عمومی‌را نسبت به خود برای انتخابات آتی جلب کند. از این رو، رئیس اسبق صدا و سیما طی روزهای اخیر با حضور در برنامه روز دانشجوی دانشگاه یزد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره اینکه «فیش حقوقی» او چقدر است، گفت: «من از معدود کسانی هستم که جز حقوق ثابت کارمندی صداوسیما، هیچ حقوق دیگری ندارم. با توجه به افزایش درآمدی که صورت گرفته است، حقوق من 9 میلیون و 600 هزار تومان است.» او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد که همین هفته گذشته برای من حکمی‌آمد که تا چند ماه مبلغ سه میلیون تومان از حقوق من کسر خواهد شد. این کار ظلم است. زندگی ما با این حقوق می‌گذرد و کسر سه میلیون
از آن، نظم زندگی ما را بر هم زده است.»
بر این اساس، اظهارات ضرغامی‌درباره فیش حقوقی اش با واکنش‌های بسیاری در محافل سیاسی و اجتماعی مواجه گردید تا آنجا که برخی نسبت به اظهارات او انتقاد کرده و گفتند که در شرایطی که در جامعه ایران بسیاری با حقوق حتی یک میلیونی روزگار می‌گذرانند و تنها با یک درآمد امرار معاش می‌کنند، چگونه او می‌تواند نسبت به میزان حقوق‌اش شکایت داشته باشد!


از این رو باید اذعان داشت اگرچه چرخش موضع ضرغامی‌به ویژه در رابطه با ورود زنان به ورزشگاه بسیاری را انگشت به دهان کرد اما پرده آخر از نمایش ضرغامی‌را باید شکست زودهنگام رئیس اسبق صدا و سیما در انتخابات 1400خواند.

> نگاهی به تحرکات اخیرآقای رسانه!
عزت الله ضرغامی‌که کارنامه چندان رضایت بخشی از خود در دوران 10 سال مدیریتش در رسانه ملی باقی نگذاشت و همواره افکارعمومی‌شاهد یکه تازی‌های سیاسی او نسبت به جریان رقیب در ساختمان جام جم بودند، مدتهاست با حضور در شبکه‌های اجتماعی و محافل سیاسی در پی نشان دادن چهره‌ای دیگر از خود است. به همین دلیل هم طی ماه‌های اخیر به کررات ژست روشنفکرانه و گاهی مردمی‌به خود گرفته است. به طور مثال، او که در دوران مدیریتش در صداو سیما جایی برای عباس کیارستمی‌در تلویزیون نداشت، طی ماه‌های اخیر در صفحه اینستاگرام وتوئیتر خود بارهامرحوم کیارستمی‌را سلبریتی واقعی نامید! او همچنین در توئیتر دیگری درباره اظهارات یک مقام مسئول مبنی بر گناه بودن ورود زنان به ورزشگاه‌ها نوشت: « در فوتبال، ورزشکاران نیمه لخت نیستند! حضور زنان در ورزشگاه حریم شکنی نیست. تهدید مدیران ورزش به برخورد هم شایسته نیست!»
به همین دلیل بسیاری از این رویکرد ضرغامی‌نسبت به برخی از مسائل از جمله ورود زنان به ورزشگاه‌ها به عنوان چرخش موضع یاد کردند!

> مظلوم نمایی؟
البته رئیس اسبق صدا و سیما تنها به عرضه اندام گاه و بیگاه در فضای مجازی بسنده نمی‌کند بلکه او علیرغم اینکه مدتهاست پستی ندارد، در محافل رسمی‌و عمومی‌حضور می‌یابد تا خود را بیشتر به افکارعمومی‌بشناساند. به همین دلیل هم طی روزهای اخیر با حضور در برنامه روز دانشجوی دانشگاه یزد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره اینکه «فیش حقوقی» او چقدر است، گفت: «من از معدود کسانی هستم که جز حقوق ثابت کارمندی صداوسیما، هیچ حقوق دیگری ندارم. با توجه به افزایش درآمدی که صورت گرفته است، حقوق من 9 میلیون و 600 هزار تومان است. البته با توجه به اضافه‌کاری‌هایی که برخی اوقات دوستان لطف می‌کنند و می‌دهند، بیشتر می‌شود.» آیا به راستی باید باور کرد که رئیس اسبق صدا وسیما به عنوان یکی از مدیران قدیمی‌تنها از یک جا حقوق دریافت می‌کند و حقوقش 9 میلیون و 600 هزار تومان است؟! جز این است که این اظهارات مظلوم نمایانه ضرغامی،
امروز اذهان را به سمت و سوی سخنان محمدباقر قالیباف شهردار اسبق اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری 96 درباره یارانه و فیش حقوقی اش سوق می‌دهد.

> گلایه ضرغامی‌از کسری حقوقش!
رئیس اسبق صدا وسیما درادامه سخنانش در جمع دانشجویان به ماجرای یک شکایت اشاره کرد و گفت: «اخیراً، قراردادی را در جایی پیدا کردند که گویا به‌ درستی منعقد نشده است. من نمی‌دانم این قرارداد کجا بوده، ما هزاران میلیارد هزینه کرده‌ایم، شب و روز کار کرده‌ایم و توقعی نداشته‌ایم، حالا ما را متهم می‌کنند. همین هفته گذشته برای من حکمی‌آمد که تا چند ماه مبلغ
سه میلیون تومان از حقوق من کسر خواهد شد.»
او افزود: «این کسر حقوق از همین ماه آغاز شده است و من در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات نوشته‌ام که کسر این مبلغ از حقوق من، ظلم
به مدیری است که دریافتی دیگری جز اینجا ندارد.
اگر من این نامه را ننویسم تصور می‌کنید سرمایه‌دار هستم و کسر این سه میلیون را متوجه نمی‌شوم، اما خانم من وقتی این ماجرا را فهمید، شما را نفرین کرد و می‌ترسم این نفرین یقه شما را بگیرد. چراکه تنها زندگی ما با این حقوق می‌گذرد و کسر سه میلیون از آن، نظم زندگی ما را بر هم زده است. بنابراین زمانی که دو سه میلیون تومان اضافه‌کاری روی فیش حقوقی من می‌آید و اغلب، مواردی به بنده تعلق می‌گیرد و از آن‌ها می‌خواهم که چنین کارهایی نکنند، چراکه باید پاسخگو باشم، این چنین ترکش‌هایی نصیب ما می‌شود و از حقوقمان کسر می‌شود.» گلایه ضرغامی‌از کسری حقوقش در حالی است که در جامعه ایران بسیاری با حقوق حتی یک میلیونی روزگار می‌گذرانند و تنها با یک درآمد امرار معاش می‌کنند!

> اکنون موج سواری بر روی تلگرام!
عزت الله ضرغامی‌پس از ماجرای کسری حقوق و نفرین همسرش بر روی یکی از حساسیت‌های جامعه انگشت گذاشت و روحانی را در فیلترینگ تلگرام پس از حوادث دی ماه سال گذشته مقصر خواند! بر این اساس، او درهفته گذشته در یک برنامه دیگر دانشجویی به مسئله تلگرام و دستور روحانی برای فیلترینگ آن اشاره کرد که این اظهارات او پس از چند ساعت با واکنش دولت مواجه شد و پرده ای دیگر از اهداف رئیس اسبق صدا و سیما را برای مردم آشکار ساخت. رئیس اسبق صدا وسیما در ویژه‌ برنامه روز دانشجو با بیان اینکه فیلتر اول تلگرام با دستور رئیس جمهور انجام شد، گفت: «البته من می‌بینم برخی در این رابطه شایعاتی درست می‌کنند که اصلا اینگونه نیست. وقتی در اغتشاشات دی ماه دیدیم هماهنگی‌ها در تلگرام انجام می‌شود در شورای عالی فضای مجازی بحث شد و با دستور آقای رئیس جمهور تلگرام فیلتر شد.»
بر این اساس، اظهارات ضرغامی‌درباره فیلترینگ تلگرام ساعاتی بعد با واکنش علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت روبرو گردید. از این رو، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در توئیتی خطاب به عزت‌الله ضرغامی‌نوشت: «برادر بزرگوار عزت‌الله ضرغامی‌جهت یادآوری عرض می‌کنم: تلگرام نه با رای دولت و روحانی که با حکم قضایی فیلتر شد ولی دوستان شما ریشخند کردند: دولتِ تلگرام! شنیده‌اید بی‌حافظه‌ایم اما نه اینقدر! راستی؛ فیسبوک و توئیتر را کی فیلتر کرد، الان چه کسانی دنبال فیلتر اینستاگرام‌اند؟» مقصر جلوه دادن دولت در فیلترینگ تلگرام پس از حوادث دی ماه آنهم در شرایطی که افکار عمومی‌نسبت به فیلترینگ اینستاگرام و توئیتر بیم دارند چیزی جز یک غرض ورزی سیاسی نیست و نشان می‌دهد که جریان رقیب برای رسیدن به اهداف خود به هر حربه‌ای متوسل می‌شود.

> ضرغامی‌در سودای ریاست جمهوری
عزت الله ضرغامی‌طی ماه‌های اخیر تلاش‌های بسیاری کرد تا از خود چهره دیگری به افکار عمومی‌معرفی کند به همین دلیل هم گاه ژست روشنفکرانه و گاه ژست مردمی‌به خود گرفت. اما این رویکرد او که برخی از آن به عنوان چرخش موضع یاد کردند در حالی است که تجربه نشان داده در پشت چرخش مواضع اصولگرایان همواره اهداف و نیات انتخاباتی پنهان بوده است که نمونه بارز آن چرخش موضع افرادی چون محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است. از این رو، چرخش موضع ضرغامی‌و برخی از تحرکات او بیهوده نیست. وی هم مانند برخی از اصولگرایان این روزها با توجه به وضعیت دولت، تصورش بر این است در انتخابات آتی، مردم دیگر از اصلاح طلبان حمایت نخواهند کرد به همین دلیل هم سودای ریاست جمهوری را در انتخابات 1400 در سر می‌پروراند تا آنجا که هرازگاهی شو تبلیغاتی راه می‌اندازد تا بتواند از این طریق رای و نظر افکار عمومی‌را از هم اکنون برای انتخابات آتی نسبت به خود جلب کند.

> تلاش معکوس
ضرغامی‌در حالی مانند برخی از اصولگرایان رویای نشستن بر صندلی پاستور را در سر می‌پروراند که عملکردش در صدا وسیما طی ده سال دوران مدیریتش همواره مورد انتقاد بوده است. علاوه بر این، انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 نیک اثبات کرد که اصولگرایان پایگاه اجتماعی خود را بیش از هر زمان دیگری به دلیل
عملکرد 8 ساله دولت نهم و دهم از دست داده اند.
اما با این همه، عزت الله ضرغامی‌که برای خود در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شانس بردی می‌بیند از هم اکنون در تلاش برای جلب آرای افکار عمومی‌است. غافل از اینکه، تلاش‌ها و اظهارات اخیر او درباره فیش حقوقی اش با واکنش‌های بسیاری از سوی محافل اجتماعی و سیاسی همراه بوده است و پرده ای دیگر از یک نمایش او و برخی دیگر از اصولگرایان را به افکارعمومی‌نشان داد. نمایشی که مدتهاست در جامعه سیاست زده ایران مشتری و مخاطب ندارد. از این رو، پرده آخر از نمایش ضرغامی‌را باید شکست زودهنگام رئیس اسبق صدا و سیما در انتخابات 1400خواند.