اظهارات جنجالی رحیم‌پور ازغدی

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه تریبونی است که باید در آن خدمات حکومتی ها به مردم توضیح داده شود تا مردم سوء ظن پیدا نکنند. به گزارش ایرنا، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود:بین دو قرائت از دو نماز جمعه مراقب باشیم سراغ کدام طرف می رویم، نماز جمعه محل طرح مشکلات اجتماعی آن هم با راه حل اسلامی و انقلابی است. نباید بگذاریم کارگر بیکاری که قربانی اقتصاد است، بی جواب بماند. بلکه باید پناهگاهش نماز جمعه باشد.وی ادامه داد: خدمات و اشکالات مدیریت های حکومتی، حوزه و دانشگاه، باید در نماز جمعه شفاف، منطقی و اخلاقی مطرح شود. حوزه، دانشگاه و مدیریت ها باید شجاع و مسئولیت پذیر باشند و قصور خود را بپذیرند، باید حکومت شفاف باشد، رهبری در یکی از مباحث درسی اخیر خود اعلام کردند تابع منطق امیرالمومنین(ع) هستیم. تمام نهادهای حکومت در سه قوه و تمام نهادهایی که به طور خاص منصوب رهبری هستند، باید به لحاظ اقتصادی و مدیریت کاملا شفاف و مسئولیت پذیر باشند.رحیم پور ازغدی گفت: این که چقدر پول، قدرت و اختیارات در دست شما بوده و چه مسئولیت هایی برای شما تعریف شده و چه کرده اید، یکی از این نهادها هم شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورا هم باید پاسخ گو باشد که در راس آن رئیس شورا که همیشه رئیس جمهوری است، باید پاسخ گو باشد. دبیرخانه و اعضای حقوقی شوراباید پاسخ گوی مسئولیت و اختیاراتی که دارند و اعضای حقیقی نیز باید پاسخ گوی مواضعی که گرفتند و مواضعی که باید می گرفتند و نگرفتند، باشند. وی تاکید کرد: همه باید جواب دهند که آیا در دوره مسئولیت به خودشان  رسیدندیا به مردم و محرومان؟ رهبری هم باید پاسخ گوی اختیارات خودش باشد که هست، نباید رهبری پاسخ گوی کوتاهی های ما در نهادها، در رسانه ها، رسانه ملی، نماز جمعه و سایر نهادهای حکومتی باشد. از جمله کوتاهی ها و قصورهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به خصوص از سوی سران سه قوه و کسانی که مسئولیت حقوقی دارند، صورت می گیرد. وی افزود: به روح مقدسی که در نسل جوان و سوم انقلاب و این جمهوری مظلوم جوانه می زند، احترام بگذارید، انتقاد را سرکوب نکنید.  وی ادامه داد: این جا تریبون پاسخ گو کردن روسای سه قوه و معاونان، دولتی و غیردولتی ها ست؛ محل شفاف سازی بیت المال است که از کجا می آید و کجا صرف می شود و این که هر کسی به اندازه اختیارات و مقدار پولی که دستش است، باید پاسخ گو باشد.   رحیم پور ازغدی گفت: هیچ امام جمعه ای نباید به کارگری که بیکار شده و خانواده اش گرسنه مانده، آن هم به دلیل نظارت غلط در مسئله خصوصی سازی، بگوید این ها به نماز جمعه چه ربطی دارد، بروید حرف هایتان را در جای دیگر بزنید. وی افزود: تشریفات در نماز جمعه حرام است، در صف اول نماز جمعه جلوی دوربین نشستن فضیلت نیست. امنیت 99 درصد مسئولان در خطر نیست و احتیاج به محافظ و تشریفات ندارند، امنیت اسلام در خطر است. پاویون و وی آی پی نشین ها در سراسر کشور مضر به حال جمهوری اسلامی هستند.
عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو نفر از سران سه قوه در جلسات اصلاً شرکت نمی کنند که این خلاف قانون است؛ رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهور، خیلی از جلسات را لغو می کند و رکورد پایین ترین مصوبات شورا در چند سال اخیر، مربوط به این دوره است. جلسات ما، ماهی یک بار یا دو ماهی یک بار تشکیل می شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن رحیم پور ازغدی افزود: اسنادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم که بعضی از آن ها 30 تا 40 جلسه، یعنی نزدیک به یک سال، مطرح شده است، اما به مقام اجرا که می رسد، رئیس جمهور قبول نمی کند؛ بیش از 15 مصوبه مهم به دفتر رئیس جمهور رفته است و آن ها نه جواب می دهند و نه اجرا می کنند که این هم خلاف قانون است.
رئیس جمهور می گوید این‌ها در دست مشاوران ما قرار دارد؛ اما بعد از تصویب مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، کسی حق ندارد نظر بدهد و باید این مصوبه برای اجرا برود. وی ادامه داد: مصوبات خوبی داشتیم که آرشیو شدند و عملی نمی شوند؛ رؤسای سه قوه، وزیران و مدیران، در هیچ یک از مصوبات بودجه ها و عزل و نصب ها، پاسخ گوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند، اگر می خواهیم شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی باشد، باید دادگاهی تشکیل شود و افرادی که به مصوبات آن عمل نمی کنند، بازخواست شوند؛ ما شرعاً قرارگاه عالی مدیریت و ضامن اجرای آن در کشور هستیم؛ اما شبیه به تفنگ بی گلوله می مانیم.
رهبری چند وقت پیش گفتند من در پیشگاه خدا می گویم که شما را شناختم و سر این کار گذاشتم، اما شما کوتاهی کردید؛ باید مسئولان درباره سینما، موسیقی، تئاتر، فضای مجازی بی شناسنامه شده و دیگر نهادها، از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما پاسخ گو باشند یا بگویند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نادرست است یا آن را اجرا کنند؛ با حیثیت مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی بازی نکنید.


سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران گفت: سه روز پیش این بحث بود که چرا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در دفتر ریاست جمهوری معطل می گذارید و مصوبات سازمان ملل را به سرعت اجرا می کنید؟ سند 2030 هنوز نیامده اجرا شده است؛ تا کی می خواهید تفکر غرب زده داشته باشید و غرب پرست باشید، تا کی می گویید «ما نمی توانیم» و آن ها می توانند؟ انتظار نداشتیم در 40 سالگی انقلاب اسلامی، افرادی وجود داشته باشند که این گونه عمل کنند. ما بهترین اسناد بالادستی را در جهان داریم؛ اما وقتی سراغ اسناد پایین دستی می آییم، چیزی نمی بینیم؛ به خصوص در حوزه فرهنگی این چنین است؛ در حوزه فرهنگی یک سال پیش سند مهندسی فرهنگی تهیه شد، اما هنوز یک جلسه هم برای اجرای آن تشکیل نشده است.
 رحیم پور ازغدی افزود: اعضای حقوقی و سران سه قوه بیایند و بگویند ما به این دلایل به مصوبات عمل می کنیم یا به این دلایل عمل نمی کنیم. راه دیگری هم وجود دارد؛ این که اعضای حقیقی استعفا کنند و در محضر مقام معظم رهبری بگویند ما نمی توانیم از عهده این کار برآییم؛ مقام معظم رهبری می گویند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حد قانون است اما عده ای می گویند قانون نیست! مشکل ما در عالی ترین سطوح حکومت است؛ مشکل ما در رؤسای سه قوه است؛ همه مسئولان دولت باید اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را وظیفه خود بدانند.