مصطفی میرسلیم بر حضورش تا پایان روز انتخابات تاکید کرد جرات ندارند به من بگویند کناره گیری کن

همدلی | میرسلیم آمده است که بماند. مصطفی میرسلیم از زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده هر وقت در برابر این سوال قرار گرفته که آیا به نفع نامزدهای اصول‌گرا کناره‌گیری خواهد کرد پاسخ منفی داده است. با این حال ادبیات او در نشست خبری روز گذشته کمی غیرمعمول‌تر بود. میرسلیم گفت: «هیچ کس جرات ندارد از من بخواهد به نفع کسی کناره‌گیری کنم.»
موتلفه پای تصمیمی که گرفته است خواهد ایستاد
به گزارش ایلنا، مصطفی میرسلیم در نشست خبری دیروز خود درباره حضورش در انتخابات در کنار دو نامزد دیگر اصولگرا یعنی ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف گفت: کسی جرات ندارد از من درخواست کناره‌گیری کند اما از همکاری آنها استقبال خواهم کرد و هرکسی که نیت خیر داشته باشد دستم را به سوی آن دراز می‌کنم.
این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا گفتگویی در میان اصول‌گرایان انجام شده است که شما به نفع دیگران کنار بروید یا دیگران به نفع شما کناره‌گیری کنند، گفت: انتخاب من پیش از اینکه جمنا نامزدهای خود را بخواهد معرفی کند، براساس چارچوب تشکیلاتی و سیاسی حزب موتلفه صورت گرفته است. بنابراین حزب موتلفه پای تصمیمی که گرفته است خواهد ایستاد و برنامه‌ها و روش حکومتی خود را برای مردم تشریح می‌کند


با جمنا اختلاف سلیقه داریم
او افزود: دوستان ما در جمنا از نظر اهداف و نیت با ما شریک هستند و قطعاً در صورت موفقیت از برادران و خواهران خوب خود در جمنا کمک خواهیم گرفت. همانطور که از بقیه افراد شایسته در کشور کمک خواهیم گرفت؛ اما در سلایق، جمنا با ما اختلاف دارد و خوب است که به عهده مردم بگذاریم که تشخیص دهند کدام سلیقه پاسخگوی نیازهای آنها است.
باهنر بهتر است به کارهای خود برسد
او در رابطه با اینکه باهنر در جلسه شب گذشته بیان کرده به احتمال زیاد میرسلیم کناره‌گیری می‌کند، تاکید کرد: ما تصمیم را در حزب می‌گیریم و اقدامات من از زبان خودم باید بیان شود و دیگران از طرف من حق ندارند این کار را بکنند. ما آمده‌ایم به مردم خدمت کنیم و تا آخر ادامه خواهیم داد. از آقای باهنر هم ممنون می‌شوم و بهتر است به کارهای خود برسند.
عده‌ای اصول‌گرایی را به خود بسته‌اند
او در رابطه با اینکه بادامچیان اعلام کرده امکان دارد رئیسی به نفع شما در انتخابات کناره‌گیری کند آیا این مبنای خاصی دارد، گفت: ما سر منشاء اصول‌گرایی هستیم و خود از اولین کسانی بودم که وقتی دیدم واژه محافظه‌کاری نامناسب است طی بررسی و مطالعه به این رسیدم که کار ما مبتنی بر اصول است و ما اصول‌گرا هستیم و حال عده‌ای اصول‌گرایی را به خود بسته‌اند که با آن کاری نداریم. اگر مرحوم عسگراولادی هم زنده بود قطعاً‌ از آنچه موتلفه انجام داده است خوشحال می‌شدند و روح ایشان از این انتخاب خوشحالند و آنچه آقای بادامچیان و باهنر مطرح کرده‌اند عقاید خودشان است که می‌خواستند پاسخ یکدیگر را بدهند اما من آمده‌ام آمادگی خود را برای خدمت به مردم به اثبات برسانم.
خدمت‌رسانی به مردم با کناره‌گیری محقق نمی‌شود
میرسلیم در رابطه با اینکه اگر خود را سرمنشا اصول‌گرایی می‌دانید چرا به نفع رئیسی و قالیباف کنار نخواهید کشید و آیا این دو نفر هم ممکن است به نفع شما کناره‌گیری کنند و اینکه دلیل شما برای ورود به انتخابات چیست گفت: مهم‌ترین دلیل من برای ورود به انتخابات مشاهده باقی ماندن حقوق مردم بر روی زمین است و برای احقاق حقوق آنها کسی دست به کار نشده است و وظیفه خود دانستم و می‌دانیم که برای احقاق به جای مانده مردم اقدام کنم. ما با هم دشمنی نداریم و تنها رقابت می‌کنیم و می‌خواهیم گوی سبقت را در زمینه خدمت‌رسانی به مردم بر مبنای اعتقادات و سابقه، تجربه، آگاهی از یکدیگر برباییم. این را نشان خواهیم داد و مردم باید با رای خود تشخیص دهند و این با کناره‌گیری معلوم نمی‌شود.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این نشست خبری گفت: مبنای ما ائتلاف است و اسم حزب ما موتلفه اسلامی است، اما ائتلاف موقع و جایگاه دارد و در منویات و اهداف ائتلاف داریم، اما چه کسی باید پرچم این کار را چه کسی باید در دست بگیرد مردم تشخیص می‌دهند و در زمینه ائتلاف از همکاری خواهران و برادران اصول‌گرا استفاده می‌کنیم و نه تنها آنها بلکه از کسانی که ممکن است جزو اصول‌گرایان نباشند و به قانون اساسی و رهبری و انقلاب اعتقاد داشته باشند از آنها هم استفاده خواهیم کرد و از همه ایرانی‌هایی که از این اصول راه خدمت به جمهوری اسلامی قدم برمی دارند استقبال می‌کنیم.
میرلسیم همچنین در ادامه این نشست خبری درباره نامه خود به قالیباف گفت: در رابطه با شکایت از قالیباف در ذات وجود من نهفته است که نمی‌توانم با تخلف کنار بیایم و هیچ فرقی نمی‌کند. موارد مختلفی از خلاف و اشکال پیش آمده که نسبت به آنها حساسیت نشان داده‌ام و به عنوان عضوی از حزب پیگیری کرده‌ام.
میرسلیم افزود: در درجه اول به عنوان عضوی از مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیر تخلفات بوده‌ام و در روزهای اول سرکار آمدن قالیباف او به منزل من آمد و با او صحبت کردم و خیرخواهش بودم و در اسفند ۱۳۹۳ به او گفتم که در شهرداری خلاف‌هایی صورت می‌گیرد که قالیباف پاسخ داد دست روی دلم نگذار، واویلاست. به او گفتم باید آنها را درست کنی و اعمال باید درست انجام گیرد. اگر این کار صورت نگیرد به ضرر مردم تمام می‌شود و چه از طرف من و چه از طرف برادر من باشد هیچ فرقی نمی‌کند.
نباید با دروغ و دغل ظاهرنمایی کرد
میرسلیم تاکید کرد: اگر من هم دچار خلاف شوم باید به من تذکر داده شود و باید از آن استقبال کنم، نه اینکه رنجیده‌خاطر شوم، لذا در صحنه سیاست هرکس گرفتار اشتباه شد، باید سریعاً اشتباه خود را تصحیح کند نه اینکه با دروغ و دغل بخواهد ظاهرنمایی کند. این موارد غلط و قابل قبول نیست و توهین به مردم محسوب می‌شود.
دلیل همکاری موتلفه با احزاب کمونیستی
او در پاسخ به اینکه دلیل ارتباط حزب موتلفه با توجه به اعتقادات مذهبی- اسلامی این حزب، با احزاب کمونیستی چین، ونزوئلا، کوبا و کشورهای کمونیستی چیست؟ گفت: همکاری ما با این کشورها مناسباتی دارد که در درجه اول با توجه به دشمنی آنها با آمریکا است. ما جبهه‌ای را که در مقابل آمریکا و روش‌های استکباری آن مواجه شده است به رسمیت می‌شناسیم. اگر با چین، کره‌شمالی و ونزوئلا دست به دست هم می‌دهیم برای این است که در برابر رفتارهای استکباری آمریکا بایستیم و به دلیل اعتقادات مذهبی نیست، بلکه به دلیل مقاومت در برابر شیوه‌های ظالمانه‌ای است که آمریکا در برابر دنیا با جهان‌خواری خود اتخاذ کرده‌ است. هرجا که ایستادگی شود در برابر ستمگری به یاری کسانی خواهیم رفت که مستضعف شدند و به آنها ستم شده است.
سایر اخبار این روزنامه