حکم حکومتی برای احمدی‌نژاد صادر نمی‌شود

شرق: هیچ شانسی برای احمدی‌نژاد باقی نماند. دفتر آیت‌الله شاهرودی شایعه درخواست حکم حکومتی را تکذیب کرد. البته سخنگوی شورای نگهبان هم پیش از این احتمال صدور چنین حکمی برای تأیید صلاحیت محمود احمدی‌نژاد را نامحتمل خوانده بود. بعد از انتشار بیانیه دفتر آیت‌الله شاهرودی، رئیس و معاون سابق هم بیانیه مشترک دادند و گفتند در انتخابات از کسی حمایت نمی‌کنند. محمود احمدی‌نژاد یک بار چند ماه قبل هم بیانیه داده بود که از هیچ جریان و فردی حمایت نکرده و نخواهد کرد، این‌بار با حمید بقایی بیانیه مشترک مشابهی صادر کرد. 
 در این یکی، دو روز اخیر شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه تنها رأی مثبت به احمدی‌نژاد در جلسه شورای نگهبان از آنِ آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بوده و او برای تأیید صلاحیت او درخواست حکم حکومتی کرده است؛ اما روز گذشته دفتر او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در عصر ارتباطات و رسانه و در سایه توسعه فراگیر شبکه‌های اجتماعی و حجم گسترده و سرعت بالای انتقال اطلاعات، یکی از مهم‌ترین مخاطراتی که فضای افکار عمومی جامعه را تهدید می‌کند، رشد و گسترش پدیده شوم شایعه است. دفتر حضرت آیت‌الله العظمی هاشمی‌شاهرودی (دام‌ظله) ضمن تکذیب حمایت معظم‌له در جلسات شورای نگهبان از یک کاندیدای به‌خصوص و همچنین ارسال نامه به مقام معظم رهبری و درخواست حکم حکومتی در تأیید صلاحیت کاندیدای به‌خصوصی، این‌دست شایعات کذب و خلاف واقع را ابزار ناکارآمد دشمن برای کم‌رنگ‌کردن قدرت‌نمایی انقلاب اسلامی در مردم‌سالاری دینی و مشارکت حداکثری ملت بزرگ ایران در انتخابات پیشِ‌رو قلمداد می‌کند که با هوشیاری مردم و تعهد و تقوای رسانه‌ای و خبری همه اهالی ارجمند رسانه، به نتیجه نخواهد رسید و ایران عزیز در این آزمون بزرگ نیز سرافراز و پرافتخار، برگ زرین دیگری بر دفتر شکوه و عظمت خود خواهد افزود». 
رابطه محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله شاهرودی از گذشته‌ها حسنه بوده است. آیت‌الله شاهرودی را از جمله طرفداران رئیس سابق دولت برمی‌شمارند. حلقه این ارتباط هم محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت احمدی‌نژاد بود. او هم‌اکنون عضو هیئت امنا و معاون امور علمی دانشگاه عدالت وابسته به آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی است. آیت‌الله شاهرودی سال 91 در حکمی محمدشریف ملک‌زاده را به سمت مشاور خود در امور اجرائی منصوب کرد. نزدیکی احمدی‌نژاد و رئیس سابق قوه قضائیه تا جایی است که احمدی‌نژاد سال 94 با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از او به‌خاطر حضور در مراسم ترحیم والده‌اش قدردانی کرد. 
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، دو شب قبل در یک برنامه خبری در صداوسیما درباره احمدی‌نژاد گفته بود: «رد صلاحیت احمدی‌نژاد ربطی به توصیه رهبری به او نداشت و نظر شورای نگهبان تغییر نمی‌کند. ما اصلا رد صلاحیت نداریم؛ بلکه شورای نگهبان کسانی را که واجد شرایط ریاست‌جمهوری هستند معرفی می‌کند و نسبت به افراد دیگر اصلا نظری نمی‌دهد. اعضای شورا با توجه به جمیع جهات نسبت به یک فرد رأی موافق یا مخالف خود را اعلام می‌کنند».