بازآفرینی روحیه شهادت در نسل جوان امروز، معجزه انقلاب است

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار جمعی از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم و دفاع از مرزها و امنیت، بازآفرینی روحیه شجاعت و شهادت در نسل جوان مؤمنِ انقلابی امروز را «معجزه انقلاب» برشمردند و با دعوت مردم و جوانان و همچنین مسئولان به بیداری و هوشیاری در مقابل توطئه‌های جبهه استکبار و در رأس آن آمریکا، گفتند: همه باید تلاش خود را برای تقویت اقتصاد کشور و تولید ملی مضاعف کنند و مسئولان نیز باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمن را نخورند و دشمن خبیثی که از در بیرون شده است، از پنجره وارد نشود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به کلام امام بزرگوار مبنی بر این‌که «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد»، تأکید کردند:   ملتی که به استقبال خطر رفتن در راه خدا و شهادت در راه او را، سعادت و یک موفقیت بزرگ می‌داند، هیچ نیرویی توانایی ایستادگی در مقابل آن را ندارد و آن ملت همواره برنده است و پیش خواهد رفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ملت ایران را نمونه بارز این تفکر دانستند و افزودند: این‌که ملت ایران در طول ۴۰‌سال گذشته در راه بسیار پُر خطر و پُر زحمت خود در مقابل همه قدرتمندان ظالم ایستاد و آنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند به دلیل اعتقاد به شهادت و این سرنوشت افتخارآمیز است.
ایشان استمرار این تفکر و روحیه در جوانان انقلابی را نشانه رویش‌های چند برابری انقلاب در مقابل ریزش‌ها خواندند و خاطرنشان کردند: امروز جوان مؤمن و انقلابی با همان روحیه جوانان اول انقلاب و روحیه شهیدان همت و خرازی و دیگر بزرگان به وسط میدان می‌آید و با احساس مسئولیت و شجاعت همچون ستون انقلاب، در مقابل دشمن می‌ایستد و به استقبال شهادت می‌رود، و این معجزه نظام جمهوری اسلامی است که توانسته این روحیه فولادین را بازآفرینی کند و استمرار دهد.


آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: برخلاف تحلیل‌های بی‌ربط برخی افراد کج‌فهم و دلبسته به غرب، جمهوری اسلامی نیرومند و توانا است و این قدرت به‌واسطه معنویت و فکر و تلاش انسان‌های فداکار و ایمان جوانان و خانواده‌های شهدا به‌دست آمده است.
ایشان با اشاره به تحرکات و اقدامات دو‌سال اخیر آمریکایی‌ها به‌ویژه وضع تحریم‌های همه‌جانبه و کمک به دشمنان گوناگون ایران، نقشه‌های آنها را لو رفته خواندند و تأکید کردند: هدف آنها این بود که به وسیله تحریم و اقدامات ضدامنیتی، در کشور دودستگی، اختلاف و جنگ گروه‌ها به‌وجود آورند و عده‌ای را به خیابان‌ها بکشانند و نام آن را هم «تابستان داغ» گذاشته بودند اما به کوری چشم دشمنان، تابستان امسال یکی از بهترین تابستان‌ها بود.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که جمهوری اسلامی «چهل سالگی» خود را نخواهد دید، گفتند: ملت ایران با استحکام تمام ایستاده است و به توفیق الهی در ۲۲ بهمن، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با شکوه بسیار بیشتر از سال‌های قبل برگزار خواهد کرد.
ایشان، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه را شریک آمریکا در توطئه و دشمنی با ملت ایران دانستند و تأکید کردند: البته ما قوی‌تر از آنها هستیم زیرا تاکنون نتوانسته‌اند در مقابل جمهوری اسلامی، هیچ غلطی بکنند و از این پس هم نخواهند توانست.
رهبر انقلاب اسلامی در عین حال تأکید کردند: نباید لحظه‌ای غافل شد و همه باید بیدار و هوشیار باشند. توصیه من به ملت ایران به‌ویژه جوانان و مجموعه‌های گوناگون کشور اعم از همه صنوف و جریان‌های سیاسی این است که مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند زیرا اگر غافل شویم، همان دشمن ضعیف، زهر خود را خواهد ریخت.
سایر اخبار این روزنامه