منافع محلـي

استانداران، نمایندگان عالی دولت و نظام در استان‌ها هستند
تلاش مضاعف استانداران برای تسریع پیشبرد برنامه‌ها ضروری است
مطالبات جوانان و بانوان به حق است، وزیران و استانداران در انتصابات بر شایسته گزینی تکیه کنند
در شرایط سخت، با وحدت یکدیگر را یاری کنیم


با تعادل قیمت‌ها در بازار، نباید گذاشت به مردم اجحاف شود
رونق صنعت ساختمان، در اشتغال‌تحول و برای زندگی مردم رفاه می‌سازد
مشکل آب در استان‌ها مساله‌ای ملی است و باید حل شود
منابع بزرگ آب در شمال و جنوب کشور داریم که باید از آن‌ها استفاده کنیم
در لایحه بودجه، مساله یارانه‌ها به استاندارها واگذار شده است
جلسه‌هيات دولت اين هفته نيز برگزار شد و اعضاي كابينه دور يك ميز نشستند و تصميماتي اتخاذ كردند. نكته‌اي كه در اين بين وجود داشت ماجراي فشار روحاني به مسئولان تصميم‌گير براي انتقال آب درياي كاسپين به سرزمين مادري خود يعني سمنان است؛ نكته‌اي كه بسياري از كارشناسان به آن انتقاد دارند و معتقد هستند كه مي‌تواند مرگ درياي كاسپين را مانند نابودي درياچه اروميه در پي داشته باشد. روحاني در بخشي از سخنانش نيز به موضوع ساخت و سازهاي انبوه مسكن در كشور اشاره كرد كه به نظر مي‌رسد قرار است در ادامه راه با وجود اينكه عباس‌آخوندي كنار رفته و وزير جديد روي كار آمده است با همكاري نهادهاي ديگر بخش مسكن را از ركود خارج كنند زيرا وعده هاي فراواني در اين زمينه داده شده است. همچنين حسن روحانی روز چهارشنبه و پس از رای اعتماد هیات دولت به آقایان عزیزا... شهبازی، انوشیروان محسنی بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان های البرز، تهران و سمنان، گفت: یکی از مسئولیت‌های سنگین وزارت کشور بعد از اجرای قانون مربوط به بازنشستگان ، تعیین استانداران جدید بود که این موضوع برای دولت و مردم ما بسیار مهم است.حسن‌روحاني، استانداران سراسر کشور را به تلاش مضاعف برای تسریع در پیشبرد برنامه های توسعه ای و سازندگی استان ها فرا خواند و تاکید کرد که استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت و نظام، باید در راستای سیاست اعتدالی دولت، با اولویت شایسته گزینی از همه نیروهای متخصص و بااستعداد با هر ایده و سلیقه ای، در پیشبرد فعالیت‌های اجرایی استان بهره بگیرند.
ريیس جمهور با بیان اینکه استاندار نماینده عالی دولت و نظام در یک استان است، اظهارداشت: مردم ما همه ایرانی، مسلمان ، برادر و یار یکدیگر هستند اما در عین حال یک سلسله مباحثی در استان ها از جمله فعالیت جناح ها و احزاب مختلف ، قومیت ها و مهاجرت‌ها وجود دارد که استاندار به عنوان ريیس شورای تامین استان باید به آن‌ها برای حفظ وحدت، توجه داشته باشد. روحانی به مشکل کم آبی در استان های حاشیه کویر از جمله سمنان اشاره و تصریح كرد: مشکل آب در این استان‌ها باید حل شود. این ‌مساله ای ملی است و همه باید به ‌آن توجه کنیم. آب فراوانی در جنوب و شمال داریم که متاسفانه در این زمینه سرمایه‌گذاری اندکی شده است.ريیس جمهور با بیان اینکه ایران در یک منطقه خشک قرار گرفته است، اظهار داشت: ما باید برای مردم به فکر آب باشیم؛ ایران هیچ مشکل آب ندارد بلکه مشکل تلاش و برنامه‌ریزی دارد؛ در جنوب و شمال آب داریم؛ چطور تمام کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از این آب استفاده می‌کنند و ما استفاده نمی‌کنیم؛ همه چشم ما به آسمان بوده که باران ببارد. خداوند منابع بزرگ آب را در کنار ما قرار داده و باید از آن‌ها استفاده کنیم. ريیس دولت افزود: در ایران چون همه وزارتخانه‌ها باید استاندار را در پیشبرد فعالیت‌های استان حمایت و کمک کنند، انتخاب او با تصویب اعضای دولت انجام می گیرد و خوشبختانه استاندارهای ما با رای قاطع ، اعتماد دولت را کسب می کنند. وي با تاکید بر اینکه در دولت در هر بخشی از مسئولیت‌های بالا که از جوان‌ها استفاده شد، دیدیم که این کار درست بوده است و باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد: همیشه به همه وزرا و معاونان توصیه کردم که تعدادی از معاونان و مشاوران‌شان از خانم‌ها، جوانان و قومیت‌ها باشند که هر سه مورد تاکید من بوده است و الان به استاندارها این تاکید را می‌کنم. ريیس جمهور با اشاره به اینکه اکنون در مقطع تحریم هستیم و در مقطع تحریم به طور طبیعی مردم با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: یک نوع جنگ اقتصادی و روانی است و نمی‌‌توانیم بگوییم شرایط عادی است.
در این شرایط سخت همه باید با وحدت همدیگر را یاری کنیم. یکی از مسائل بسیار مهم این است که مردم برای دسترسی به کالاهای اساسی با دشواری مواجه نباشند و قیمت‌ها در بازار متعادل باشد تا به مردم اجحاف نشود. روحانی با تاکید بر اینکه الان در این شرایط مسائل معیشت و اشتغال مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: می‌توانیم در زمینه مسکن تحول ایجاد کنیم و مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، وعده بزرگی دادند که دردو سال آینده در مجموع حدود 900 هزار مسکن شامل 500 هزار تکمیلی و 400 هزار احداثی، ایجاد خواهد شد که این رقم بسیار بالایی است و بدان معنااست که ایشان می خواهند همه توسعه‌گرها را جذب و وارد عرصه عمل کنند. صنعت ساختمانی، صنعت بسیار وسیعی است و می‌تواند برای اشتغال تحول و برای زندگی مردم رفاه درست کند.