کنگره 2000 شهید خراسان جنوبی با پیام رهبر معظم انقلاب برگزار شد رهبر انقلاب: امروز کشور به بزرگداشت شهیدان احتیاج دارد

بیرجند - خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی روز سه شنبه با پیام رهبر معظم انقلاب و با رمز یاحسین(ع) در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان خراسان جنوبی که در تاریخ 14 آبان 97 برگزار شده بود، صبح دیروز در محل این همایش در بیرجند منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، استان خراسان جنوبی را استانی مومن‌خیز و عالم‌پرور خواندند و با تجلیل از سابقه حضور پر شور و موثر مردم این استان در نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفتند: امروز بزرگداشت شهیدان از بهترین و شریف‌ترین کارهاست و کشور به آن احتیاج دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تهاجم خطیر دشمنان در مسائل معنوی، افزودند: البته رویش‌های انقلاب در سراسر کشور محسوس است و با تلاش و گسترش این رویش‌ها، دشمن در تهاجم به معنویات نیز همچون جنگ سخت، شکست خواهد خورد.


ایشان با تاکید بر لزوم برگزاری با کیفیت بزرگداشت شهیدان و ثبت و ضبط خاطرات و شرح احوال آنان، گفتند: شهیدان عزیز در زمان حیاتشان با جان خود وارد میدان دفاع شدند، و امروز با هویت و معنویت خود از کشور و اسلام دفاع می‌کنند، بنابراین دفاع مقدس تمام‌شدنی نیست و یک حقیقت درحال پیشرفت است.
برنامه‌ریزی برای برگزاری این کنگره از 2 سال قبل در خراسان جنوبی آغاز شد و تاکنون بیش از 500 یادواره شهید و 13 اجلاسیه برگزار شده است.
اجلاسیه شهدای اهل سنت استان به عنوان نخستین اجلاسیه این کنگره ششم شهریور ماه سال جاری در شهر اسدیه درمیان برگزار شد.
اجلاسیه ایثارگران خراسان جنوبی، شهدای کشاورز، شهدای هنرمند، شهدای ورزشکار، شهدای طلاب و روحانی، شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، شهدای زن، شهدای جاویدالاثر و گمنام، شهدای اساتید و دانشجو، شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد مقدس، اجلاسیه فضای مجازی کنگره ملی 2 هزار شهید استان و اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان جنوبی از دیگر اجلاسیه‌های بزرگترین رویداد فرهنگی در خراسان جنوبی بود که امسال برگزار شد.
اجلاسیه پایانی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی با حضور خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.2 شهید گمنام نیز در این اجلاسیه تشعیع شدند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: کانال‌های مالی ایران با چند کشور فعال و دلار از مبادلات حذف شد به مناسبت 21 آذر روز آزادسازی آذربایجان مقاومت روحانیت شهرستان میانه در غائله پیشه‌وری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار دستگیر شدند بررسی افزایش قیمت خودرو در کمیسیون اصل 90 مجلس تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی 2 برابر شد کنگره 2000 شهید خراسان جنوبی با پیام رهبر معظم انقلاب برگزار شد رهبر انقلاب: امروز کشور به بزرگداشت شهیدان احتیاج دارد با حضور معاون اول رئیس جمهورآغازشد ؛ بهره‌برداری ازبزرگترین آب شیرین کن کشوردر بندرعباس دکتر روحانی در پایان نشست سران سه‌قوه اعلام کرد: طرح های ناتمام به مردم واگذار می شود شبکه تلویزیونی فرانس 24: عقب نشینی مکرون نتوانست معترضین را متقاعد کند آمریکا؛ تلاش برای درک واقعیت منطقه قرآن زعفرانی در موزه رضا عباسی تهران رونمایی می‌شود رئیس جهاد دانشگاهی: نخبگان در حل مشکلات مشارکت داده شوند سخنگوی سازمان ثبت احوال: کارت‌های ملی قدیمی تنها تا پایان سال اعتبار دارند