پایان دلالی در پایانه ‌های بار


رئيس هيأت مديره انجمن صنفي کارفرمايان، مؤسسات و شرکت‌هاي حمل و نقل کالاي برون‌شهري با اشاره به طراحي پوشش جديد براي کارکنان شرکت‌هاي حمل و نقل و مقابله با دلالان در پايانه بار، گفت: اگر خودمالکي در ناوکان حمل بار کاهش يابد، بسياري از مشکلات کاميون‌داران رفع خواهد شد.

‌حسين احمدي‌زاده درباره انتقاد کاميون‌داران از عملکرد شرکت‌هاي حمل و نقلي و پيگيري موضوع به خبرنگار فارس‌ گفت: در پايانه‌هاي بار مشکلاتي وجود داشت، مبني بر اينکه عده‌اي با نام شرکت‌هاي حمل و نقل و در لواي آنها، تخلفاتي انجام مي‌دادند و رانندگان هم اين تخلفات را همه‌ پاي شرکت‌هاي حمل و نقل مي‌نوشتند. وي با بيان اينکه با تخلف شرکت‌هاي حمل و نقل به طور جدي برخورد مي‌شود، ادامه داد: به هر حال در هر قشري ممکن است افرادي نفوذ کنند که مشکلاتي داشته باشند‌ و عده‌اي هم قانون‌شکني مي‌کنند، همان طور که عده‌اي تحت عنوان راننده به اين حوزه ورود مي‌کنند، قاچاق مي‌کنند و تخلفات ديگري هم دارند، ‌در حالي که قطعاً آنها راننده نيستند....

  • نظارت مستمر بر شرکت‌هاي حمل‌ونقل

رئيس هيأت مديره انجمن صنفي کارفرمايان، مؤسسات و شرکت‌هاي حمل و نقل کالاي برون‌شهري اظهار داشت:‌ از سوي ديگر در حوزه نظارت بر عملکرد شرکت‌هاي حمل و نقل، تلاش کرده‌ايم، بازرسي‌ها به صورت مستمر انجام شود، برخي شرکت‌ها که متخلف بودند، اعمال قانون شدند، نظارت بر برخي شرکت‌هايي که پيش از اين تخلفاتي داشتند دو چندان شد‌ و سعي کرده‌ايم که حساب و کتاب‌هاي بين شرکت‌هاي حمل و نقل و راننده‌ها شفاف کنيم. احمدي‌زاده با بيان اينکه ارتباط مناسبي بين ما و تشکل‌هاي رانندگان وجود دارد، اظهار داشت: جلسات مستمر زيادي در اين حوزه بابت هماهنگي بيشتر برگزار کرده‌ايم.

  • حذف دلالي در پايانه‌هاي بار

وي با بيان اينکه تلاش کرده‌ايم واسطه‌گري در پايانه‌هاي بار کاهش يابد، اضافه کرد: در همين پايانه بار تهران در راستاي شناسايي واسطه‌‌گران، همه پرسنل و کارکنان شرکت‌هاي حمل و نقلي، جليقه مخصوص و کاور با نام شرکت دارند که شناخته شده هستند، ضمن آنکه براي آنها کارت شناسايي صادر شده است تا به اين ترتيب واسطه‌گران شناخته شوند. احمدي‌زاده افزود:‌ در پايانه بار، دلال کاميون را براي شرکت‌هاي حمل و نقل مي‌بُرد و رقمي‌بابت حق دلالي دريافت مي‌کرد‌، شرکت هم طبق قانون 10 درصد کارمزد خود را از کرايه حمل بار کسر مي‌کند، اما زماني که از راننده مي‌پرسند چه رقمي‌بابت دريافت بار پرداخت کرده است، رقمي‌بالاتر عنوان مي‌کند زيرا آن رقمي‌را که به دلال پرداخته است را هم پاي دريافتي شرکت حمل و نقل مي‌گذارد. رئيس هيأت مديره انجمن صنفي کارفرمايان، مؤسسات و شرکت‌هاي حمل و نقل کالاي برون‌شهري اضافه کرد: در همين راستا تلاش کرده‌ايم، چنين دلالي‌هايي در پايانه‌هاي بار حذف شود و برنامه‌ريزي شد تا با همکاري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، از ورود دلالان به پايانه‌هاي بار جلوگيري شود.

  • تشکيل کارگروه بازرسي در ‌پايانه‌هاي بار

رئيس هيأت مديره انجمن صنفي کارفرمايان، مؤسسات و شرکت‌هاي حمل و نقل کالاي برون شهري افزود: کارگروهي متشکل از کارکنان مجموعه‌هاي خودمان عمليات بازرسي در پايانه‌هاي بار را انجام مي‌دهند، آنها در پايانه بار حضور دارند و از راننده مي‌پرسند، چه ميزان کارمزد به شرکت حمل و نقل پرداخته است، بارنامه را کنترل مي‌کنند و اگر شرکتي تخلف کرده باشد، آن شرکت به کميسيون ماده 12 معرفي مي‌شود. وي اضافه کرد: بدين ترتيب سعي کرده‌ايم، در مجموعه خود، پالايشي را به وجود آوريم و در اين حوزه هم موفق بوده‌ايم، آمار تخلفات کاهش يافته‌ است و شرکت‌هاي کمتري مشمول رفتن به کميسيون ماده 12 شده‌اند.