دشمنان به دنبال نابساماني در اقتصاد


رئيس مجلس شوراي اسلامي‌با تاکيد بر اينکه دشمنان قصد داشتند با فشار اقتصادي و رواني در اقتصاد ما نابساماني ايجاد کنند و حتي بازار ارز را در مقطعي تحت تاثير قرار دادند، چرا که مسئله ارز نقطه کانوني بود گفت: با تدابير لازم ، ساماندهي امور پيگيري شد و فکر مي‌کنم تصميمات جلسات شوراي هماهنگي تاثيرات مثبتي داشته و بيانگر اين بود که ايران مي‌تواند شرايط را کنترل کند و خوشبختانه روند کاهش نرخ ارز ايجاد شد که بايد ادامه يابد. به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني در شصت و نهمين همايش مديران و معاونان حفاظت پرسنل مراکز و دفاتر حراست، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادها گفت: گاهي برخي از مسائل در کشور باعث مي‌شود به دستاوردهاي انقلاب توجه نشود، اما نبايد فراموش کرد زماني مردم به خاطر روابط شاه با اسرائيل سرشکسته بودند اما در حال حاضر ايران پيشرو مقابله با ظلم است، بنابراين با وجود برخي مشکلات بايد دسته بندي صحيح انجام شود و نبايد دستاوردي که انقلاب براي کشور عزت ايجاد کرده، فراموش شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: بعد از رفتار ناهنجارانه آمريکا در قبال برجام، آمريکايي‌ها در عرصه بين الملل تنها شدند، حداقل در زبان ديپلماتيک بسياري از کشورها با اين کار آمريکا مخالفت کردند، بنابراين آنها ضرر کردند. وي ادامه داد: دشمنان مي‌خواهند جلوي توسعه اقتصادي ايران را بگيرند، چرا که در ايران ظرفيت‌ها و نيروي تحصيل کرده و امکانات وجود دارد و امکان جهش اقتصادي فراهم است، بنابراين مي‌دانند که اگر بستر مناسب باشد ايران توسعه مي‌يابد و مي‌خواهند با آشفته سازي هر روز يک موضوع را بزرگ کرده و به اعتراضات دامن بزنند و بعد با استفاده از عمليات رواني هدف خود را پيگيري کنند. رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان ادامه داد: گاهي به خاطر بهره وري پايين برخي دستگاه‌ها زمينه‌اي فراهم مي‌شود که دشمنان مي‌خواهند با سوءاستفاده بهم ريختگي اجتماعي را دامن بزنند، همچنين دشمنان مي‌خواهند با نفوذ صدمه به مملکت وارد کنند، ولي مي‌دانند بخش امنيتي ايران قوي است. وي ادامه داد: برخي پرسنل ممکن است عملکرد درستي نداشته باشند، اما اينگونه نباشد که کسي يک اشتباه کرد، او را از هستي ساقط کنند. البته فسادهاي بزرگ را بايد علني کرد و با آن برخورد جدي شود. در مبارزه با فساد بايد آداب داشت و فقط با فرياد نمي‌تواند با فساد مبارزه کرد.

لاريجاني گفت: بايد مدير سالم و عاقل بتواند شجاعانه تصميم‌گيري کند و مديري که با صدق کار مي‌کند بايد حمايت شود و اگر اشکال و ناتواني در مديريت وجود داشته باشد، بايد مورد رسيدگي قرار گيرد.