تأثیر مهناز افشار بر پایان دلواپسی پدرشوهر!

آرمان- مطهره شفیعی: شهرت شیرین است، اما ماندگار نیست؛ به‌ویژه آنکه اگر این شهرت ریشه‌های عمیق نداشته باشد. برخی شهرت‌ها به اندازه‌ای اصیل است که در تاریخ ثبت می‌شود. از جمله افرادی مانند علی پروین، علی دایی در ورزش؛ جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده، مسعود کیمیایی و... در سینما و برخی سیاسیون که به بخشی از تاریخ تبدیل می‌شوند و از اذهان حذف نمی‌شوند. برخی اما سعی دارند بدون پشتوانه به شهرت برسند و اقداماتی انجام می‌دهند که برای زمان طولانی ماندگار نخواهد بود و از اذهان حذف می‌شود. ازدواج‌های سیاسی از جمله این شهرت‌های زودگذر است. زندگی خانواده‌های سیاسی تفاوت‌هایی با زندگی اقشار دیگر دارد. نمی‌توان کتمان کرد که فراز و نشیب‌های زندگی سیاسیون بسیار بیشتر از زندگی خانواده‌های غیر سیاسی است و باید پذیرفت تغییرات سیاسی به‌ویژه انتخابات‌ها تاثیر مستقیمی در سیر زندگی خانوادگی سیاسیون دارد که استرس‌ها برای نتیجه انتخابات یا جلسات شبانه‌روزی برای بستن لیست انتخاباتی از نمونه‌های کوچک این تفاوت‌هاست. اگر جناح مورد علاقه یک خانواده سیاسی در انتخابات پیروز شود مدت‌ها آرامش بر روابط خانوادگی آنها سایه می‌اندازد، اما اگر شکست نتیجه تلاش‌های آن خانواده باشد تا مدت‌ها سکوت و گلایه تنها تعاملات در آن خانواده است، به‌ویژه آنکه خبر کنایه و طعنه‌های رقیب هر روز بیشتر به گوش آنها برسد!
تفاوت خانواده‌های سیاسی و غیر سیاسی
اما تفاوت دیگر خانواده‌های سیاسی با دیگران به روحیات فرزندان سیاسیون باز می‌گردد که تفاوت‌های مشخصی نسبت به دیگران دارند. فرزندان خانواده‌های سیاسی به دلیل اینکه در فراز و فرودهای پدران و مادران سیاسی خود حضور داشتند روحیه مستحکم‌تری دارند و شاید به همین دلیل باشد که تحمل و صبوری آنها هم تقویت می‌شود. این فرزندان قدرت تعامل بیشتری هم دارند و با یک تشر یا کنایه از عرصه کنار نمی‌روند به همین دلیل است که اولا اولویت نخست برخی از آنها ازدواج با افراد مشهور و معروف مانند بازیگران است و دوم هم اینکه ازدواج آنها از ثبات و پایداری مطلوبی برخوردار است.
تاثیر عروس بر پدرشوهر!


در ایران چند نمونه از ازدواج‌ فرزندان سیاسیون با بازیگران ثبت شده است که سر و صدای زیادی هم کرد. بسیاری تصور می‌کردند این ازدواج‌ها عمر زیادی ندارد که تصورشان اشتباه بود. یکی از جالب‌ترین ازدواج‌های سیاسی میان یاسین رامین و مهناز افشار است. در آن زمان نگاه‌ها به سمت پدر داماد یعنی محمدعلی رامین رفت که عقاید خاصی داشت و کمتر کسی باور می‌کرد حاضر است مهناز افشار سلبریتی سینما را به عنوان عروس خودش بپذیرد، اما یاسین با این بازیگر مشهور ازدواج کرد و آنطور که مشخص است زندگی آرامی هم دارند. نکته قابل تامل تاثیرگذاری عروس بر پدر همسرش است. یعنی کمی پس از این ازدواج دیگر شاهد اظهارات نامتعارف از سوی محمدعلی رامین نبودیم. او به‌طور کلی عوض شد و بر خلاف دیدگاه‌های سابق خودش به اظهارنظر پرداخت. به عنوان نمونه در ابتدای سال جاری گفته است: «برخلاف تصور موجود که احمدی‌نژاد را آلت دست مشایی و بقایی می‌داند، من معتقدم هر دوی اینها از اول آلت دست احمدی‌نژاد بودند». بر هیچ‌کس پوشیده نیست که رامین از مدافعان سرسخت احمدی‌نژاد بود و بسیاری مواقع در مقام وکیل مدافع او به مخالفان انتقاد می‌کرد اما ظاهرا مهناز افشار چنان تاثیری بر او گذاشته که اکنون می‌گوید: «احمدی‌نژاد می‌خواهد دیده شود. نزدیکانش هم همین حرف را در زمان مسئولیتش می‌زدند و می‌گفتند بگذارید مطرح بشویم، ولو به ما فحش بدهند. بنا براین بهترین راه این است که احمدی‌نژاد را رها کنیم» اما از سوی دیگر ظاهرا مهناز افشار با حضور در این خانواده به مشکلاتی هم برخورده است. مدت‌ها چنین عنوان شد که پرونده قضائی یاسین رامین درباره واردات شیرخشک فاسد است، اما بعدها مشخص شد این پرونده یک مساله حقوقی و سازمانی است که مربوط به موضوع فعالیت‌های اقتصادی یکی از شرکت‌های سازمان تدارکات پزشکی در اروپا بوده است. مهناز افشار هم چند روز پیش با انتشار ویدئویی در فضای مجازی مردم را به تزریق یک آمپول تشویق کرد که این تبلیغ برای او دردسر زیادی ایجاد کرد. این زن و شوهر در زمینه دارو اقبال ندارند و شایعات دارویی مشترکی درباره آنها مطرح شده است. دیروز ایرنا نوشت: «یک مقام قضایی از احضار مهناز افشار به دلیل مداخله در امر پزشکی و تبلیغ دارویی خطرناک برای معتادان در فضای مجازی توسط دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد و گفت: مهناز افشار به تازگی در فضای مجازی یک آمپول خطرناک را تبلیغ کرده است که این کار او جرم و قابل پیگرد است به خصوص اینکه بر اساس قانون تبلیغ دارو به طور کلی و از هر طریقی ممنوع است. این فرد باید با حضور در مرجع قضایی نسبت به ادعای مطرح شده و دخالت در امر پزشکی توضیحات خود را ارائه کند.» اما مهناز افشار این موضوع را رد کرد و نوشت جایی نرفته است.
آزاده نامداری ممنوع التصویر؟
سجاد عبادی فرزند رحیم عبادی از مدیران دولت اصلاحات است که او هم با آزاده نامداری مجری تلویزیون ازدواج کرد. این ازدواج زمانی پررنگ‌تر شد که نامداری پیش از ازدواج با عبادی همسر فرزاد حسنی از مجریان تلویزیون بود و حواشی و اختلافات آن ازدواج به رسانه‌ها راه یافت. سجاد عبادی و آزاده نامداری زندگی آرامی را سپری می‌کنند و به‌رغم برخی سنگ اندازی‌ها از موانع عبور می‌کنند. آزاده نامداری اعلام کرد که در حال حاضر اولویت اولش فرزندش است و پس از بزرگ شدن او به اجرا فکر می‌کند. اما ظاهرا حاشیه با آزاده نامداری همراه است. او دیروز درباره ممنوع التصویری به یک رسانه گفته است: «من یک اصل را در تلویزیون فهمیده‌ام که هیچ‌وقت به من مجری نمی‌گویند ممنوع‌الفعالیت هستی و نمی‌توانی اجرا کنی. کسی به من این را نگفت و هیچ نامه‌ای وجود ندارد و کسی با صراحت از ممنوع‌التصویری با من حرف نزد. من هم آدم پیگیری نیستم و نرفتم پشت دفتر مدیرها بنشینم و آه و ناله کنم که من جوانی‌ام را برای صداوسیما گذاشته‌ام. نگاهم این است که اگر صداوسیما من را بخواهد خودش درخواست می‌دهد و اگر هم دلش نخواهد نمی‌گوید.»