یک شاهزاده سعودی: مسلمان شیعه قطعاً از مسلمان سلفی برتر است

بخش خبری – شاهزاده «ترکی بن بندر بن محمد بن عبدالرحمان آل سعود» که مقیم پاریس و از مخالفین رژیم سعودی است، در یکی از جلسات اخیر بحث و گفتگو که به صورت هفتگی در منزل خود برگزار می‌کند و در آن عده‌ای از نخبگان عرب مقیم پاریس از جمله اصحاب رسانه و سیاست و اندیشمندان شرکت می‌کنند، گفت: مسلمان شیعه قطعاً از مسلمان سلفی برتر است، زیرا مسلمان شیعه با زیارت حسین به خدا تقرب می‌جوید ولی مسلمان سلفی شیعه‌ها را برای تقرب به شیطان به قتل می‌رساند هر چند در ظاهر می‌گوید این کار را برای تقرب به خدا انجام می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این شاهزاده سعود در ادامه گفت: شیعه مرتکب کار حرام نمی‌شود ولی سلفی مرتکب عمل خلاف قتل نفس می‌شود که اسلام آن را نهی کرده است.
جالب اینکه اغلب کسانی که در این جلسه حضور داشتند با این نظر شاهزاده ترکی بن بندر موافق بودند که سلفی‌ها حق ندارند شیعیان اهل بیت را به جرم اینکه با آنها اختلاف نظر دارند به قتل برسانند.
شاهزاده ترکی بن بندر در ادامه سخنان خود گفت: علمای فاسد وابسته به دولت عربستان سعودی مرا با این استدلال که از شاه سلمان انتقاد کرده‌ام و ولایت او را نپذیرفته ام، تکفیر کرده‌اند درحالی که انتقاد و نپذیرفتن ولایت شاه سعودی از حقوق شخصی و انسانی من است.


این شاهزاده سعودی افزود: من قبلاً می‌شنیدم که شیعیان کافرند زیرا خلافت ابوبکر و عمر و عثمان را نپذیرفته‌اند ولی اکنون اطمینان پیدا کرده‌ام که هر کس زیر بار حاکم سیاسی نرود، علمای فاسد و درباری او را تکفیر می‌کنند. زیر بار حاکمان سیاسی نرفتن حق هر شهروندی است و این اوج دموکراسی است.
وی گفت: عنوان «روافض» به کسانی که حکومت ابوبکر و عمر و عثمان را نپذیرفتند، اطلاق شد و هم اکنون همین عنوان برای کسانی که معارض رژیم‌های سیاسی هستند به کار برده می‌شود درحالی که معارض بودن برای هیچکس چه شیعه و چه ترکی نه عیب است و نه نقص است و نه حرام و همه حق دارند در هر کشوری و در هر زمانی معارض حکومت‌ها باشند.
شاهزاده ترکی بن بندر در این جلسه برای اولین بار از توطئه دیگر آل سعود نیز پرده برداشت و گفت: زمانی که در وزارت کشور عربستان و بخش اطلاعات به مدت یکسال مسئولیت داشتم، در آنجا شعبه ویژه‌ای برای توطئه چینی علیه شیعیان وجود داشت به نام «شعبه رافضی ها» که بودجه هنگفتی معادل بودجه سه کشور تونس و اردن و یمن داشت. از جمله اقداماتی که در این شعبه صورت می‌گرفت، برنامه ریزی برای توطئه علیه شیعیان و مخدوش نمودن چهره آنها از طریق چاپ کتاب‌های مالامال از دروغ و تهمت و توزیع این کتاب‌ها میان حجاج در مراسم حج بود. محتوای این کتاب‌ها بگونه‌ای تنظیم شده بود که خواننده را به قتل شیعیان تشویق می‌کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه: خانواده‌ها در سال 98 مایحتاج را با ارز 4200 می‌گیرند شکست بزرگ آمریکا در سازمان ملل تقابل کنگره با کاخ سفید طرح سنای آمریکا بن‌سلمان را "همدست" در قتل قاشقچی معرفی کرد ژنرال آمریکایی خبر داد: تصمیم پنتاگون برای تشکیل نیروی نظامی 40 هزار نفری در سوریه با حضور مسئولین استانی و مدیران شهری عملیات اجرایی حلقه حفاظتی - ترافیکی کلانشهر اصفهان آغازشد یک شاهزاده سعودی: مسلمان شیعه قطعاً از مسلمان سلفی برتر است توافق اعضای اوپک و غیراوپک برای کاهش 1,2 میلیون بشکه‎ای تولید ایران از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت معاف شد عمران خان: دیگر تفنگدار اجاره‌ای آمریکا نیستیم من جرّب المجرّب قدردانی دفتر رئیس‌جمهور از استقبال صمیمی مردم استان سمنان از کاروان دولت تدبیر و امید پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی‌ در چابهار تشییع شد خودروسازان قیمت‌ها را افزایش دادند؛ سازمان حمایت هنوز مشغول محاسبه قیمت است ارائه نسخه بازآرایی برنامه سوم توسعه تهران به شورای شهر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی و معاونت توسعه‌ روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری انجام می‌شود افزایش هم‌افزایی دستگاه‌های خدمت‌رسان روستایی برای محرومیت زدایی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ضرورتی انکارناپذیر