رئیس جمهور در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان: امید به آینده مهمترین نیاز کشور است

رئیس جمهور امید به آینده را مهمترین نیاز کشور دانست و با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، همه باید برای حل مشکلات دست بدست یکدیگر دهیم، اظهارداشت: مردم ایران استقلال خود را در برابر سختی نخواهند فروخت.
دکتر روحانی در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان، با بیان اینکه تعهد اخلاقی،ضرورت فعالیت سالم اقتصادی است، گفت: اقتصاد بدون فعالیت سالم بانکها نمی‌چرخد و تمام بانکها باید برای حل مشکلات اقتصادی دولت را یاری کنند.
وی با انتقاد از اینکه برخی تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند، گفت: درست است که مشکلات داریم و کشور در شرایط تحریم قرار دارد و ابرقدرتی مانند آمریکا و رژیم منحوسی مانند رژیم صهیونیستی درحال توطئه و مبارزه با ملت ایران هستند و برخی از کشورهایی که دولت‌های آنها نام اسلامی داشته و مردم آنها مردمی خوب و مسلمان هستند، علیه کشور ما توطئه می‌کنند؛ بنابراین شرایط ما عادی نیست، اما در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر توسعه کشور تلاش کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از سخنرانان جلسه درباره اینکه چرا دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها مدام دچار تغییر می‌شود و به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک‌های لازم ارائه نشده و دولت آنها را به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد در شرایط تحریم نمی‌بیند، اظهار داشت: واقعیت امر این است که آنچه واقع می‌شود به آنچه بیان می‌گردد کمی متفاوت است و در اینجا فرصت را مغتنم می‌شمارم و موضوعی که شاید بسیاری از مردم ما جزئیات آن را ندارند، توضیح می‌دهم.


دکتر روحانی ادامه داد: ما در شرایطی که در آغاز سال با توطئه آمریکا مواجه بودیم در فروردین‌ماه در جلسه‌ مهم اقتصادی که تمامی اقتصاددانان دولت و بسیاری از مشاوران و معاونان وزرای اقتصادی حضور داشتند، تصمیمی را به اتفاق آراء اتخاذ کردیم که بر مبنای آن همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی معتقد بودند که ارز باید در کشور تک نرخی شده و اعلام کردند که باید قیمت ارز را 4200 تومان اعلام کنیم.
رئیس جمهور افزود: در آن جلسه همه به اتفاق گفتند که اگر قیمت ارز را 4200 تومان اعلام کنیم، تمام نیازمندی کشور از لحاظ واردات و سرمایه‌گذاری به طور کامل تامین خواهیم کرد به شرط آنکه کسانی که این ارز را دریافت می‌کنند، براساس اعلام خود دقیق و درست عمل کنند.
دکتر روحانی اظهار داشت: نسبت به این تصمیم تردید داشتم بخاطر این بود که آیا در عمل این طرح موفق می‌شود یا برخی از آن سوء استفاده خواهند کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه پس از اخذ این تصمیم به همه مسئولان و اقتصاددانان گفتم «تصمیم امشب ما «اکل میته» است چرا که شرایط این الزام را به وجود آورده که تصمیم به تک نرخی کردن ارز بگیریم، ادامه داد: اگر همه مردم همراهی می‌کردند، حتماً می‌توانستیم آن تصمیم را به خوبی به اجرا برسانیم و الان هم اگر همه مردم همراهی کنند و ما نرخی واحد برای ارز تعیین کنیم، می‌توانیم نیازمندی کشور را تامین کنیم، اما متاسفانه در حین اجرا متوجه شدیم برخی از کسانی که به عنوان واردکننده و سرمایه‌گذار از بانک مرکزی ارز دریافت کردند، نصف آن و گاهی بیشتر از آن پول را در بازار فروختند و شروع به ایجاد فساد کردند.
دکتر روحانی با بیان اینکه بعضی از دوستان همواره به ما می‌گویند که چرا همه مسائلی که برای دولت اتفاق می‌افتد را برای مردم بازگو نمی‌کنید، گفت:‌ معتقدم که اگر گفتن مسائل مفید به حال مردم، آینده و وحدت کشور نباشد سودی ندارد و کار ما سخت‌تر خواهد شد و این درحالی است که همه ما آمده‌ایم تا دست به دست هم داده و کشور را اداره کنیم.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این بسیار حائز اهمیت است که در این شرایط همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه بیان می‌شود چرا از کسی که ارز 4200 تومانی گرفته ما به التفاوت دریافت می‌شود، گفت: این افراد ارز 4200 تومانی را دریافت کرده و جنسی را وارد نموده و در بازار آن را بر مبنای ارز 8 هزار تومان و یا بیشتر به مردم می‌فروشد و اگر دولت ما به التفاوت دریافت نکند به معنای آن است که آن واردکننده از یک رانت بزرگ در یک مقطع تاریخی استفاده کرده است.
رئیس جمهور اظهار داشت: مردم ما مردمی شریف و متدین هستند، اما متاسفانه افرادی هستند که همه اصول اخلاقی و دینی را مراعات نمی‌کنند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت مطمئناً بی‌عیب و نقص نیست، اما کمک آنهایی که باید به دولت کمک کنند هم به اندازه کافی نیست، گفت: این موضوعی که عنوان می‌شود، چرا بخشنامه‌ها و مقررات تغییر داده می‌شود، برای این است که ما با یک فضایی مواجه می‌شویم که کمتر قابل پیش‌بینی بوده است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی قادر نیست مسائل و مشکلات مالی را برطرف کند و همه بانک‌ها اعم از دولتی، خصوصی و خصولتی و نهادی، باید دولت را یاری و همراهی کرده و اموال و بنگاه‌ها و شرکت‌های خود را بفروشد.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش بانک‌های کشور قرار دارد، گفت: اقتصاد کشور بدون فعالیت بانک‌ها نمی‌چرخد و اینها باید بیشتر دولت را یاری و کمک کنند تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در یک شرایط عادی تعامل سازنده‌ای را با دنیا برقرار کرد که به واسطه آن سرمایه‌گذاران بسیاری وارد کشور شدند، اظهار داشت: البته آن زمانی که سرمایه‌گذاران به کشور می‌آمدند کسی آنها را نمی‌دید، اما امروز که دارند می‌روند تک تک آنها را می‌بینند و ریز آمار و ارقام آنها را در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خود منتشر می‌کنند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت شرایطی را در کشور ایجاد کرد که به واسطه آن سرمایه‌گذاری، کشتیرانی، نقل و انتقال و ارتباطات تجاری تسهیل شد، گفت: با تلاش دولت ایران رو به عظمت بود و دشمنان ملت ایران بسیار ناراحت و عصبانی بودند.
رئیس جمهور ادامه داد: دولت، تعامل و برجام را به اجرا رسانده بود، اما عده‌ای در داخل همواره به ما می‌گفتند که چرا این کار را انجام داده‌اید و ما همواره سکوت می‌کردیم و این درحالی بود که دشمنان ملت ایران در خارج از کشور نمی‌توانستند عظمت ملت و قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه را ن تحمل کنند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران، توطئه کرده و در آمریکا آن کسانی که با ملت ایران دشمنی بیشتری داشتند روی کار آمدند و ملت ایران را تحریم کردند، گفت: تحریم سختی و مشکلات دارد و همه باید آن را تحمل کنیم و می‌توانیم با گذشت زمان دشمن را وادار کنیم تا از مسیر خود برگردد.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز علامت‌هایی از عقب‌نشینی دشمنان ملت ایران در دنیا نمایان است، افزود: در ملاقات با مسئولان همه کشورهایی که با آمریکایی‌ها نزدیک بودند، آنها به ما می‌گفتند که کاخ سفید،‌ گفته است که با چند ماه فشار اقتصادی علیه ایران کار آنها تمام است و این کشور بهم خواهد ریخت و من به همه آنها گفتم که کاخ سفید صد در صد در اشتباه است و اگر شما هم در این فکر هستید باید بدانید که این ملت و مردم ممکن است که دچار سختی و مشکل باشند، اما به جز استقلال و عزت خود را نخواهند فروخت.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز شاهد یک آرامش نسبی هستیم، که البته به معنای حل همه مشکلات نیست، گفت: امروز شرایط ما از 13 آبانی که دشمنان فکر می‌کردند با تحریم خود کشور بر هم می‌خورد، بهتر است و این به دلیل آن است که مردم با هوشمندی، درایت و فداکاری خود در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کردند و آثار این مقاومت بعد از 13 آبان بیشتر نمایان است.
رئیس جمهور اظهار داشت: دولت مسئول است و باید نسبت به مشکلات مطلع باشد. اما باید در جامعه هم خدمات دولت به عنوان بخش پر لیوان دیده شود.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در 5 سال گذشته زنجیره فولاد کشور رشد بسیار خوبی داشته است به گونه‌ای که از 120 میلیون تن به 205 میلیون تن رسیده است و این کار بزرگ و عظیمی است که صورت گرفته است؛ چگونه است که این خدمات دیده نمی‌شود.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: براساس گفته وزیر نیرو در دولت دوازدهم 60 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد و این کار بزرگی است که درحال انجام است و این درحالی است که تمام این سرمایه‌گذاری در برق، تنها برای چند ماه می‌باشد که مصرف برق در کشور بالا می‌رود و اگر همه مردم همکاری و رعایت کنند، می‌توانیم کشور را بدون این سرمایه‌گذاری کلان اداره کرده و این میزان برق اضافه را به فروش برسانیم.
دکتر روحانی افزود: متوقع بودن نسبت به دولت حق مردم است، چرا که دولت خادم است و وظیفه دارد به مردم خدمت کند، اما باید همدیگر را یاری و کمک کنیم.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور تعدادی از منتخبین و فرهیختگان استان سمنان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان بیان کردند.
رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان سمنان:
باید تهدیدات و معضلات دوران تحریم را به فرصت تبدیل کنیم
همچنین رئیس‌جمهور عصر دیروز در نشست شورای اداری استان سمنان، با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی ناچارند در برابر ملت ایران سر فرود بیاورند، گفت: دشمنان ما عصبانی‌اند و نمی‌توانند عزت کشور ما را تحمل کنند.
دکتر روحانی، با بیان اینکه دشمنان ایران در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به اهداف خود نرسیدند و در یمن به اهدافشان نمی‌رسند، افزود: دشمنان این سرشکستگی‌های بزرگ را در منطقه دارند.
رئیس جمهور تاکید کرد: سخت است برای ابرقدرتی مانند آمریکا با این میزان قدرت و لابی جهانی که حریف عالم فرهیخته و مجادی چون رهبر انقلاب نمی‌شود.
وی با بیان اینکه کشور از مشکلات عبور خواهد کرد، گفت: مردم ایران به خوبی تحریم را می‌شناسد و معنای فشارها و تحریم‌ها را می‌دانند.
روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران با ایستادگی کار بزرگ انجام داده است، اضافه کرد: دولت نماینده و خادم مردم است، دولت اگر قدرت مشروعی دارد به خاطر رای ملت است، صندلی مسئولان به واسطه رای مردم است.
رئیس جمهور به اهمیت حضور و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی اشاره و اضافه کرد: در میانه مذاکرات هسته ای، سفری به اصفهان رفته بودم، مردم محبت کردند و اجتماعی بی‌نظیر در میدان نقش جهان شکل گرفت.
وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات به یکی از مسئولان گفت دیروز دیدیم مردم اصفهان در برابر رئیس جمهوری استقبال شان چه نمایش اقتداری بود.
رئیس جمهوری بیان کرد: مساله پشتیبانی مردم مهم است، و نشانه این است که دنیا بداند ما در کنار هم هستیم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در برابر مشکلات همه باید دست به دست هم بدهیم، بیان کرد: از مشکلات فعلی کشور بی‌تردید عبور می‌کنیم، می‌دانم برای مردم زندگی سخت می‌گذرد و مشکلات دارند، اما راهی جز ایستادگی و مقاومت نداریم.
دکتر روحانی گفت: در شرایط تحریم باید تهدید و مشکل‌ها را تبدیل به فرصت کنیم، این کار آسانی نیست، تهدید را تبدیل به فرصت کردن از پیچیده‌ترین کارهای دنیاست، اما به اعتقاد من ملت ایران می‌تواند این کار را انجام دهند.
وی افزود: ملت ایران می‌تواند کار دیگری انجام دهد و پاسخ مثبت به آمریکا بدهد، اما در این صورت دیگر خبری از استقلال، عزت، مردم سالاری و ایران با عظمت نیست، تحریم‌ها برداشته می‌شود، آمریکایی‌ها هم این را از خدا می‌خواهند و هر روز برای ما پیام می‌دهند که مذاکره کنیم، اما ملت ما به دنبال حفظ استقلال خویش است.
وی ادامه داد: ملت ما در طول نهضت اسلامی تمام توان خود را برای استقلال خویش به کار برد، از سال 1332 که دولت مردمی این سرزمین توسط آمریکایی‌ها سرنگون شد و حکومت دست نشانده در راس امور قرار گرفت، هر روز مردم دنبال فرصت بودند که پاسخ این اقدام آمریکا را بدهند و این پاسخ را در 22 بهمن 57 و درجریان پیروزی انقلاب اسلامی دادند.
رئیس جمهور افزود: فرصت برای ما از گذشته بهتر است، در زمینه صادرات، صادرکنندگان پرسودتر از گذشته می‌توانند فعالیت کنند، اما باید رعایت حال کشور را هم داشته باشند و درآمد خود را به ایران بازگردانند.
وی ادامه داد: در بحث تولید و کشاورزی هم در کنار سختی‌ها، فرصت‌های بسیار خوبی ایجاد شده است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی به نوسان قیمت برخی کالاها اشاره کرد و افزود: قیمت گوجه فرنگی در مقطعی برای این بالا رفت که حجم زیادی از این محصول به بازارهای بین‌المللی صادر شد، بنابراین اگر در محصولات اساسی توجه لازم را نداشته باشیم، همه آن‌ها قاچاق می‌شود، چرا که قیمت کالا و خدمات اساسی در ایران با کشورهای همسایه قابل مقایسه نیست.
دکتر روحانی گفت: در زمینه آب، برق و انرژی، ایران جزء ارزان‌ترین کشورهای دنیاست، کجای دنیا قیمت بنزین هزار تومان است.
وی افزود: قیمت انرژی در همین کشورهای همسایه ما از جمله عربستان سعودی چند برابر ایران است.
وی ادامه داد: آموزش در کشور ما ارزان‌تر از همه جای دنیاست، بهداشت و درمان همین طور، نباید عده‌ای تنها به مشکل‌های کشور توجه کنند و این نقاط قوت را نبینند.
رئیس جمهور با اشاره به این که برای رفع مشکل‌های کشور باید دست به دست هم دهیم، گفت: دولت در قیمت کالاها و خدمات اساسی همچون نان، تمام تلاش خود را به کار گرفته است که معیشت مردم تامین شود و مردم روی پای خود بیستند.
رئیس جمهور افزود: به طور حتم ایران از اروپا و دیگر کشورهای خاورمیانه امن‌تر است و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ایران تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته‌اند.
وی افزود: مردم در زندگی روزمره دچار مشکل هستند، به خصوص کسانی که درآمد ثابت دارند در همین راستا در بودجه سال آینده بر مبنای این موضوع بودجه ریزی کردیم.
رئیس جمهور ادامه داد: برای دولت سخت بود که تا 15 آذر بودجه سال آینده را با توجه به الزام مجلس ارائه دهد، اما به هرحال این کار انجام شد.
دکتر روحانی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید مظلوم است، گفت: ما تاوان دولت قبل را می‌دهیم که دیر بودجه را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کرد.
رئیس جمهور با اشاره به این که هدف اصلی دولت کم کردن فشار از اقشار آسیب پذیر است، گفت: وظیفه داریم هر روز برای رفع مشکل‌های مردم و بالا بردن سطح معیشت آنان تلاش کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان دلسوزی هستند که روزی 11 الی 13 ساعت کار می‌کنند، افزود: همه بخش‌های مختلف تلاش می‌کنند که مشکلات حل شود و البته بسیاری از مشکلات باقی مانده است اما تلاش می‌کنیم که نگذاریم کالاهای اساسی در سال آینده افزایش پیدا کند.
روحانی گفت: دولت قادر نیست بدون کمک مردم کاری کند وقتی می‌گوییم دولت شامل دو میلیون کارمند و صدها هزار نیروی مسلح می‌شود و همه این‌ها دولتند پس همه باید تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ طرحی از قبل طراحی نشده است، افزود: در سفرهای دولت تدبیر و امید طرح‌های قبلی که طراحی و حتی اجرایی شده اولویت داشته‌اند و تلاش شده که برای طرح‌هایی که در روند اداری گیر افتاده وقت ویژه بگذاریم که از جمله طرح انتقال آب از شمال ایران به فلات است که رئیس جمهوری در سفر استانی وقت می‌گذارد با مسئولان مربوطه و گره آن را حل می‌کند.
روحانی با بیان اینکه به عنوان رئیس جمهوری می‌گویم در طول مدت خدمتم هیچ مدیری را به هیچ وزیر و هیچ مسئولی تحمیل نکردم، افزود: البته این تحمیل نکردن در موارد اثباتی بوده است و اگر مواردی بود که مدیری را شایسته سِمتی ندانسته‌ام توصیه کرده‌ام فرد شایسته‌تر پیدا و معرفی شود.
وی با بیان اینکه مسئولیت در رده بالا مشکلات و تعهد فراوانی در نزد خدا و مردم دارد، افزود: من هرگز اولویتی در اعتبارات و امکانات به نزدیکان خود از جمله به استان خودم نداده ام، اما در سفر به سمنان دیدم نسبت به سایر استان‌ها عقب‌تر هستیم و با این سفر و با تخصیص‌های مورد نیاز برخی مشکلات جبران می‌شود.
روحانی گفت: من احساس کردم در برخی طرح‌ها از جمله جاده معلمان منابع و بودجه تخصیص یافته را از این استان گرفته و به استان دیگر داده بودند و استاندار نیز مقاومت لازم را نکرده است، درحالی که مقامات از جمله استاندار، نمایندگان مجلس باید پیگیری و مقاومت بکنند.
رئیس جمهوری گفت: من به عنوان رئیس دولت چیزی را که فکر می‌کنم عملیاتی و اجرایی است اعلام می‌کنم و اینکه هر چیزی را اعلام کنم نتیجه‌ای جز لطمه زدن به اعتماد عمومی ندارد.
وی گفت: ساماندهی خطوط ریلی و جاده حرم به حرم که سالانه 15 الی 20 میلیون نفر در آن تردد می‌کنند باید در اولویت باشد و با سرعت بالایی اجرایی شود.
روحانی گفت: استان سمنان می‌تواند یزد و اصفهان را در یک مسیر کوتاه به شمال برساند و این استان از لحاظ مسیر ارتباطی مهم است؛ جاده اینچه برون به گرمسار مهم است و باید راه آهن مسیر سمنان به مشهد برقی و دو خطه و تونل‌های آن اصلاح شود چرا که این طرح برای ملت ایران راهبردی است.
رئیس جمهور درباره مشکل آب استان سمنان نیز گفت: مانعی برای حل مساله آب وجود ندارد و هر نقطه‌ای از کشور آب بخواهد دولت آن را با حفظ مسائل محیط‌زیستی از خلیج فارس و دریای خزر تامین کرده و موضوع را پیگیری می‌کند.
وی تاکید کرد: مساله آب ملی است و بحث استانی نداریم، آب آشامیدنی حق مردم است و کسی نمی‌تواند در این باره حرفی داشته باشد، بحث آب کشاورزی و صنعت جداست.
وی با بیان اینکه بیش از ده هزار میلیارد تومان دراستان سمنان تخصیص یافته است، تاکید کرد: باید طرح‌ها را فعال و اجرایی کنیم و اجازه ندهیم اجرای این طرح‌ها طولانی شود و در این مسیر تلاش شده است که کار به استان‌ها واگذار شود و مرکز دخالتی نداشته باشد.
روحانی گفت: متاسفانه یک طرح در استان چند ماه گرفتار است تا یک نامه برود و برگردد برای همین در نظر داریم اختیارات را به استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها واگذار کنیم.
روحانی با تاکید بر اینکه در زمینه دفاعی دولت تدبیر و امید کم کاری نکرده است، خطاب به مردم ایران تصریح کرد: در پنج سال گذشته به اندازه 12 سال پیش از آن در زمینه دفاعی و سلاح‌های راهبردی کار کردیم.
تاکید بر ضرورت توسعه زیرساختهای گردشگری استان سمنان و سرخه
رئیس جمهور در جمع پرشور مردم در حسینیه شهدای سرخه نیز، با بیان اینکه استان سمنان و سرخه، مهد انقلاب بوده و امروز هم انقلابی است، تصریح کرد: وعده دولت و وزارت نیرو به مردم سرخه، آب شرب سالم و پایدار در تابستان 99 است.
دکتر روحانی توسعه زیرساختهای گردشگری استان سمنان و سرخه را ضروری خواند و اظهار داشت: سرزمین پر برکت سرخه پرورشگاه انسانهای عالم، عارف و مجاهد همچون آیت‌الله فیض و حجت‌الاسلام والمسلمین نطنزی است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هر چند همه استان‌ها و همه ایران انقلابی بوده‌اند، اما این واقعیت است که انقلاب در ایران از این سرزمین شروع شد. مردم سرخه در این دیدار معروف به ایمان بودند و یکپارچه پای انقلاب بوده‌اند و امروز هم هستند.
دکتر روحانی که سخنانش با تشویق پی درپی مردم حاضر در محل سخنرانی همراه بود، گفت که هر لحظه به وطن و دیارم عشق ورزیده‌ام و در برابر لطف و محبت شما کلمه‌ای ندارم و با لهجه سرخه‌ای گفت که "خیلی دوست‌تان دارم". "من همیشه به سرزمین و وطن و زادگاهم عشق می‌ورزم. اگر صدها روز در محله‌های مختلف سرخه قدم بزنم، نمی‌توانم خاطرات دوران کودکی را بیان کنم".
وی در ادامه با بیان اینکه دیار کویر، دیار تشنه است و مردم حداقل یک آب آشامیدنی سالم و پایدار از مسئولان می‌خواهند، با اشاره به حضور آقای اردکانیان وزیر نیرو در این سخنرانی، گفت: وعده آقای اردکانیان به مردم سرخه این است که تابستان 99، ان‌شاء‌الله آب سالم و پایدار به سرخه خواهد آمد و این آب پایدار برای 30 سال آینده سرخه را تضمین می‌کند.
اهدای پرنده صلح و دوستی ازسوی کودکان صلح به دکتر روحانی
جمعی از کودکان صلح سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اهدای پرنده صلح و دوستی به رئیس‌جمهور از او خواستند تا پیام صلح و دوستی کودکان ایران را به جهان برساند.
کودکان صلح در بدو ورود دکتر روحانی به محل برگزاری جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان، ضمن استقبال از رئیس جمهور، پرنده صلح را به وی اهدا کردند.
سایر اخبار این روزنامه
با تامین نظر شورای نگهبان مجلس مجددا به CFT رای مثبت داد فلسطین خواستار واکنش فوری یونسکو به اتفاقات مسجد ابراهیمی شد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کیودو ژاپن؛ معاون اول رئیس جمهور: مشتریان جدیدی برای فروش نفت داریم ظریف: سیستم سازوکار مالی اروپا بزودی ثبت می‌شود معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی: 6 میلیون هکتاراز اراضی کشاورزی ایران مستعد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت روز دانشجو: جنبش دانشجویی مبارزه روشنگرانه بااستکبار را زنده نگه می‌دارد انتصاب رئیس جدید سازمان حج و زیارت وزیر دفاع آمریکا: 40 سال جنگ در افغانستان کافی است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی: قیمت بنزین در سال آینده همان هزار تومان باقی می‌ماند رئیس کل بیمه مرکزی: همه تانکرها، کشتی‌ها و هواپیماها زیر پوشش بیمه‌ داخلی قرار گرفتند رئیس جمهور در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان: امید به آینده مهمترین نیاز کشور است ناکامی اجماع‌سازی آمریکا در شورای امنیت علیه توان موشکی ایران با شنیدن گزارش رئیس سیا سنای آمریکا درباره نقش بن‌سلمان در قتل قاشقچی مطمئن‌تر شد تحلیل سیاسی هفته