وزیر دفاع آمریکا: 40 سال جنگ در افغانستان کافی است

وزیر دفاع آمریکا با اعلام اینکه 40 سال جنگ کافی است از جامعه بین‌المللی خواست برای خاتمه دادن به جنگ در افغانستان کمک کنند وی همچنین طرح تمدید استقرار سربازان این کشور در مرز کشورش با مکزیک تا پایان ژانویه را تصویب کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران پیش از دیدار با نیرمالا سیتارامان، همتای هندی‌اش گفت: جنگ و درگیری در افغانستان اکنون فراتر از 40 سال رفته است.
ماتیس گفت: در افغانستان جنگ و درگیری اکنون به 40 ساله شدن نزدیک می‌شود و واقعا بعد از 40 سال کافی است و زمان آن رسیده که همه قدم در این مسیر بگذارند و از همه از جمله سازمان ملل، نارندا مودی، نخست‌وزیر هند، اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و دیگرانی که برای حفظ صلح و بهتر کردن وضعیت در اینجا تلاش می‌کنند، حمایت کنند. ما خودمان در این مسیر هستیم.
با وجود آنکه ارتش افغانستان از سال 1380تا کنون 17 سال است که در این کشور حضور نظامی دارد اما افغانستان سال‌ها قبل از آن و از اواخر دهه 1350 شاهد جنگ و درگیری میان نظامیان شوروی سابق و چریک‌های افغان مورد حمایت آمریکا بوده است.


وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: آمریکا درحال حاضر از بابت نفوذ گروه‌های مسلح مستقر در پاکستان که وارد درگیری با سربازان آمریکایی در افغانستان شده‌اند، نگران است.
ماتیس طبق گزارش شبکه طلوع افغانستان اظهار کرد: حضور سربازان آمریکایی در افغانستان باعث افزایش حساسیت آمریکا به دشمنی میان پاکستان و هند به عنوان دو کشور مسلح به سلاح هسته‌ای شده است و واشنگتن و دهلی نو نگرانی‌های مشترکی از بابت فعالیت گروه‌های شبه نظامی افراط گر معارض با هند و غرب دارند.
همچنین یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا قبول کرد پشتیبانی وزارت دفاع از برنامه وزارت امنیت داخلی آمریکا در پاسخ به ورود کاروان مهاجران سرازیر شده از آمریکای مرکزی به سمت آمریکا تمدید شود. به این ترتیب حمایت وزارت دفاع از این برنامه وزارت امنیت داخلی آمریکا تا 31 ژانویه (11 بهمن) مجاز خواهد بود.
درهمین راستا 6 هزار سرباز مشغول به خدمت فعال در ارتش آمریکا به منظور تشدید تدابیر امنیتی در گذرگاه مرزی به مرز به مکزیک اعزام شده‌اند. تعدادی از این سربازان که درحال حاضر در مرز مستقر هستند ظاهرا در تاریخ 24 آذر از ماموریت کنار گذاشته خواهند شد.
اوایل ماه جاری میلادی نیروهای مرزبانی آمریکا برای مقابله با یک گروه بزرگ از مهاجرانی که به سمت آنها سنگ و اشیای دیگر پرتاپ کرده و قصد عبور غیرقانونی از حصار مرزی را داشتند، گاز اشک آور شلیک کردند.
پنتاگون برآورد کرده هزینه استقرار این نظامیان در مرز مکزیک 72 میلیون دلار است.
سایر اخبار این روزنامه
با تامین نظر شورای نگهبان مجلس مجددا به CFT رای مثبت داد فلسطین خواستار واکنش فوری یونسکو به اتفاقات مسجد ابراهیمی شد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کیودو ژاپن؛ معاون اول رئیس جمهور: مشتریان جدیدی برای فروش نفت داریم ظریف: سیستم سازوکار مالی اروپا بزودی ثبت می‌شود معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی: 6 میلیون هکتاراز اراضی کشاورزی ایران مستعد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت روز دانشجو: جنبش دانشجویی مبارزه روشنگرانه بااستکبار را زنده نگه می‌دارد انتصاب رئیس جدید سازمان حج و زیارت وزیر دفاع آمریکا: 40 سال جنگ در افغانستان کافی است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی: قیمت بنزین در سال آینده همان هزار تومان باقی می‌ماند رئیس کل بیمه مرکزی: همه تانکرها، کشتی‌ها و هواپیماها زیر پوشش بیمه‌ داخلی قرار گرفتند رئیس جمهور در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان: امید به آینده مهمترین نیاز کشور است ناکامی اجماع‌سازی آمریکا در شورای امنیت علیه توان موشکی ایران با شنیدن گزارش رئیس سیا سنای آمریکا درباره نقش بن‌سلمان در قتل قاشقچی مطمئن‌تر شد تحلیل سیاسی هفته