عارف: عده ای به دنبال ضربه زدن به انسجام اصلاح طلبان هستند


جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان شامگاه سه شنبه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و کلیات آیین نامه این شورا به تصویب رسید. براساس گزارش رسانه ها، در ابتدای این جلسه محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان طی سخنانی بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت بین اصلاح طلبان و توجه به منافع ملی تاکید  کرد و گفت: در شرایطی که عده ای به دنبال ضربه زدن به انسجام اصلاح طلبان هستند باید از طرح هرگونه اقدامی که وحدت و هماهنگی خانواده اصلاحات را تحت الشعاع قرار می دهد پرهیز کرد. در این جلسه، حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری گزارشی از روند فعالیت کمیته آیین نامه شورای عالی اصلاح طلبان ارائه کرد و اعضای شورای عالی نیز نظرات خود را در خصوص این آیین نامه مطرح کردند و در نهایت کلیات آیین نامه با اجماع حداکثری به تصویب رسید و مقرر شد جزئیات آن در جلسه آینده شورای عالی به بحث گذاشته شود.
حضور مولاوردی در جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان
از نکات مورد توجه رسانه ها در جلسه اخیر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، حضور شهیندخت مولاوردی دستیار سابق رئیس جمهور در این جلسه بود. وی به تازگی با اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از کابینه جدا شده است. مولاوردی سال‌هاست عضو مجمع زنان مسلمان نواندیش است و به عنوان یکی از اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در دور جدید انتخاب شد اما پیش از این در دو جلسه اول این شورا شرکت نکرده بود. براساس گزارش رویداد 24، علاوه بر مولاوردی، عبدالواحد موسوی لاری، محمدرضا تابش، علی صوفی(وزیر تعاون اصلاحات)، ابراهیم اصغرزاده(نماینده مجلس ششم)، محمود صادقی (نماینده مجلس دهم)، مهدی شیرزاد(عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت)، عماد بهاور (عضو نهضت آزادی)، مرتضی مبلغ (عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت)، آذر منصوری (عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت)، الهه کولایی (عضو شورای مرکزی حزب پیشروی اصلاحات)، پرستو سرمدی (عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش)، حمیده زرآبادی (نماینده مجلس دهم)، فرشید گلزاده (مدیر پیشین فروشگاه رفاه)، سعید نورمحمدی (عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان)، محمد کبیری (رئیس ستاد جوانان روحانی در انتخابات)، افشین حبیب زاده، مرتضی الویری، حسن رسولی و سید کاظم اکرمی (وزیر آموزش و پرورش دولت موسوی) هم حضور داشتند. از سوی دیگر تسنیم گزارش داد که جلسه اخیر شورای سیاست گذاری بدون حضور نمایندگان برخی احزاب اصلاح طلب برگزار شده است.
 
   فراخبر
ناصری: اصلاح طلبان هیچ وقت به تحریم انتخابات و خروج از حاکمیت فکر نمی کنند

عبدا... ناصری عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات درباره ضرورت توجه بیشتر اصلاح طلبان به توده های مردم به  نامه نیوز گفت: اصلاح طلبان تاکنون هیچ وقت صحبت از خروج از حاکمیت یا تحریم انتخابات نکرده اند به رغم این که جریان اقتدارگرا و رادیکالیسم بارها تلاش کرده که اصلاح طلبان را به قهر بکشاند و از حاکمیت خارج کند اما اصلاح طلبان به تحریم انتخابات یا خروج از حاکمیت فکر نمی کنند. ناصری با تاکید بر این که «تحریم انتخابات اصلا در گفتمان اصلاح طلبان جای ندارد.» گفت: «اصلاح طلبان حتی بعد از 88 که رهبران و نیروهای عادی این جریان سنگین ترین هزینه را پرداخت کردند هم هیچ وقت وارد گفتمان تحریم انتخابات نشدند.»