نامزدهای برترین بازیکنان زن جهان اعلام شد

نام بانوی فوتسالیست کشورمان در بین نامزدهای برترین بازیکنان جهان قرار گرفت. سایت فوتسال پلنت اسامی نامزدهای برترین بازیکنان بانوان را در جهان معرفی کرد که نام فاطمه اعتدادی با درخشش در رقابت‌های فوتسال زنان آسیا در لیست ۱۰ بازیکن برتر جهان قرار گرفت. این بازیکن سال قبل در دانشگاه آزاد بازی می‌کرد و امسال در تیم مس رفسنجان با حریفان رقابت می‌کند.
آماندینها (برزیل)، امیلیا رومرو (اسپانیا)، لورنیا بنیتز (آرژانتین)، دیانا سانتوس (برزیل)، فیفو (پرتغال)، رناتینها (برزیل)، سامورودووا (روسیه)، وناسائا (برزیل) و وانین میودا (برزیل) دیگر کاندیداهای برترین بازیکن سال بانوی فوتسال جهان هستند. نکته جالب در این لیست حضور پنج بازیکن برزیلی در لیست 10 نفره برترین‌های جهان است.
گفتنی است در بین برترین گلرهای جهان نیز نام فرزانه توسلی به چشم می‌خورد. توسلی امسال در لیگ با تیم نامی‌نو شرکت کرده است. نتیجه نهایی همه گروه‌ها 10 دی ماه(31 دسامبر) اعلام خواهد شد. فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان پس از درخشش در جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا که با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید از طرف سایت فوتسال پلنت در لیست ده نفره دروازه‌بانان برتر جهان در سال 2018 قرار گرفته است. این بازیکن در این باره گفت: این انتخاب شدن به خاطر قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیاست چون تیم ملی‌مان در تورنمنت و بازی‌های جهانی حضور نداشته و قطعا به خاطر قهرمانی آسیاست. از اینکه نه تنها من بلکه فوتسال بانوان ایران دیده می‌شود واقعا خوشحال هستم و فکر می‌کنم قهرمانی در جام ملت‌ها کاری کرد که تک‌تک بازیکنان تیم ملی درجهان دیده شوند و بر خلاف تمام بی‌میلی‌ها و بی‌رغبتی‌هایی که به فوتسال بانوان می‌شود بازیکنان همیشه تلاش‌شان را کردند و بهترین عملکرد را داشتند. او با بیان اینکه فوتسال بانوان پیشرفت داشته افزود: با وجود تیم‌هایی مثل ژاپن و تایلند که صاحب سبک در فوتسال هستند و برنامه‌ریزی‌هایشان نسبت به ما بهتر است به گونه‌ای که دائما در تورنمنت‌های جهانی شرکت می‌کنند اما تیم ملی ایران در سال‌های 2015 و 2018 قهرمان جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا شد. بازیکنان ما همیشه یک سال در اردو هستند و بعد به مسابقات اعزام می‌شوند پس قهرمانی در این شرایط پتانسیل بالای فوتسال بانوان ایران را نشان می‌دهد. تیمی که سال 2015 قهرمان می‌شود و با همه سختی‌هایی که وجود دارد از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند مشخص است که پیشرفت کرده است. او در پاسخ به این سوال که بعد از جام ملت‌ها وضعیت تیم ملی چه شد؟ گفت: بعد از رفتن خانم مظفر که می‌توانم بگویم جایش خیلی خالی است و فدراسیون یک مهره ارزشمند فوتسال را از دست داد، هنوز چیزی مشخص نیست. نمی‌دانیم چه کسی سرمربی است و هیچ کس از وضعیت اردوها خبر ندارد و فعلا بازیکنان در لیگ شاغل هستند. توسلی به پرداخت نشدن پاداش قهرمانی جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا از طرف فدراسیون فوتبال اشاره و بیان کرد: هنوز پاداشی دریافت نکرده‌ایم. در این زمینه از طریق بازیکنان پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و دائما با خانم صوفی‌زاده در تماس بودیم اما می‌گویند فدراسیون هنوز پول ندارد و اولین پولی که به فدراسیون واریز شود شما در اولویت هستید. بعد از برگشت از بازی‌ها 10 سکه از طرف ریاست جمهوری دریافت کردیم و یک تا دو میلیون تومان هم در مراسم‌هایی مثل دیدار با نمایندگان مجلس و شهرداری به ما دادند اما فدراسیون باید پاداش 22 میلیون تومانی به ما بدهد که هنوز پرداخت نکرده است.