مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، این اجلاس سالانه را نشانه‌ حق‌گزاری در برابر فریضه نماز خواندند و درباره اهمیت نماز افزودند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد‌. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که در استان سمنان برگزار شد و آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در این استان، آن را قرائت کرد به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
و صلی‌الله علی محمد و آله الطاهرین
اجلاس سالانه‌ نماز از سویی نشانه‌ حق‌گزاری در برابر فریضه‌ای است که می‌تواند بر همه‌ اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «ان قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری می‌کنند‌. نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد‌. بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌های ما بر اثر نپرداختن به این حقیقت هشداردهنده است‌. از این رو ترویج نماز با همه‌ شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس به ویژه عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید‌. آموزش و پرورش می‌تواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد‌. مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است‌.
اما حجت‌الاسلام حسن روحانی در بیست و هفتمین اجلاس سراسری حضور یافت و با بیان اینکه نماز برای آن نیست که سر خدا و دین، منتی بگذاریم، گفت: اگر اخلاق ما با نماز نمی‌خواند، یک جایی مشکل داریم. رییس‌جمهور با بیان اینکه اساس دین ما انتخاب است و هیچ جا با زور درست نمی‌شود، تصریح کرد: اگر نیت نباشد، نماز که درست نمی‌شود. نماز با خم شدن، درست نیست. امام می‌گوید نماز معراج مومن است. نماز باعث تقرب است و منتهی باید تقوا بیاید تا قرب را ایجاد کند. پس برای دنیا و آخرت، توان و ایستادگی در برابر فشارها، هجمه‌ها و... پناه‌مان باید نماز باشد. نماز عمود دین است. اگر در چادری، عمود نباشد، چادر و طناب و... معنایی ندارد. وقتی نماز آمد، عبادت‌های دیگر معنا پیدا می‌کند. نماز روح است.