پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز: نماز با خشوع و حضور به جامعه اعتلا می‌بخشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، این اجلاس سالانه را نشانه‌ حق گزاری در برابر فریضه نماز خواندند و گفتند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود، جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای به این اجلاس که صبح چهارشنبه در استان سمنان گشایش یافت و آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در سمنان آن را قرائت کرد به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین


اجلاس سالانه‌ نماز از سوئی نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه‌ای است که می‌تواند بر همه‌ اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «ان قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حق این هدیه‌ الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری می‌کنند.
نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلاء می‌بخشد. بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌های ما براثر نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌ شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس بویژه عالم مجاهد جناب حجت الاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید. آموزش و پرورش می‌تواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد.
مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سیدعلی خامنه‌ای/ 13 آذر 1397
سایر اخبار این روزنامه
«همدلی» بررسی کرد سلبریتی‌بازی با جان آدم‌ها گزارش «همدلی» از حواشی کاهش قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار مسکن دیوار بلند قیمت‌ها کوتاه می‌شود؟ جلسه اخیر «شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» با هدف تعیین و تکلیف انتخابات مجلس یازدهم با اتکا به «سیدمحمد خاتمی» در گفت‌وگو با «امیر خرم» بررسی می‌شود؛ نهادهای موازی بدون مشورت و همکاری، برنامه‌های فرهنگی خود را پیش می‌برند رویه بی‌وحدت در سیاست‌گذاری فرهنگی بعد از جلسه با رئیس سیا، سناتورهای آمریکایی علیه بن‌سلمان موضع‌گیری کردند سیا و سنا علیه بن‌سلمان محمود اشرفی تندباد در کرانه جنوبی خلیج فارس فلاحت‌پیشه در جمع خبرنگاران ‏CFT ، خود تحریمی نیست مطهری:چهار لایحه FATF قبل از پایان مهلت ایران نهایی می‌شود تذکر نماینده اهواز درباره مطالبات کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز سیستم ساز و کار مالی ایران و اروپا از دی ماه اجرایی می‌شود پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز: نماز با خشوع و حضور به جامعه اعتلا می‌بخشد عضو هیات رییسه مجلس خبر داد: طرح استیضاح ظریف از حد نصاب افتاد پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز: نماز با خشوع و حضور به جامعه اعتلا می‌بخشد