سیستم ساز و کار مالی ایران و اروپا از دی ماه اجرایی می‌شود

المانیتور خبر داد که سیستم سازو کار مالی ایران و اروپا از ماه ژانویه (دی ماه) عملیاتی خواهد شد. به گزارش ایلنا، المانیتور در گزارشی اعلام کرد که تصمیم آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای با توجه با مخالفت‌هایی که از سوی سایر کشورها مواجه شده باعث شده کشورهای دیگر به دنبال یافتن راه‌های جایگزینی برای دور زدن تحریم های آمریکا باشند.
در ادامه این گزارش آمده است: فرانسه و آلمان در تلاش هستند یک سازوکار ویژه مالی تاسیس کنند تا با امکان ادامه پرداخت‌ها و بدون استفاده از وجه نقد، تجارت با ایران را ممکن کند.
منابع آگاه به المانیتور گفته‌اند که این سیستم در ماه ژانویه عملیاتی می‌شود. اروپایی‌ها معتقدند که سایر کشورها هم می‌توانند از این سیستم استفاده کنند و بر این اساس سازوکارهای مختلفی برای انجام معاملات ایجاد خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
«همدلی» بررسی کرد سلبریتی‌بازی با جان آدم‌ها گزارش «همدلی» از حواشی کاهش قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار مسکن دیوار بلند قیمت‌ها کوتاه می‌شود؟ جلسه اخیر «شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» با هدف تعیین و تکلیف انتخابات مجلس یازدهم با اتکا به «سیدمحمد خاتمی» در گفت‌وگو با «امیر خرم» بررسی می‌شود؛ نهادهای موازی بدون مشورت و همکاری، برنامه‌های فرهنگی خود را پیش می‌برند رویه بی‌وحدت در سیاست‌گذاری فرهنگی بعد از جلسه با رئیس سیا، سناتورهای آمریکایی علیه بن‌سلمان موضع‌گیری کردند سیا و سنا علیه بن‌سلمان محمود اشرفی تندباد در کرانه جنوبی خلیج فارس فلاحت‌پیشه در جمع خبرنگاران ‏CFT ، خود تحریمی نیست مطهری:چهار لایحه FATF قبل از پایان مهلت ایران نهایی می‌شود تذکر نماینده اهواز درباره مطالبات کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز سیستم ساز و کار مالی ایران و اروپا از دی ماه اجرایی می‌شود پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز: نماز با خشوع و حضور به جامعه اعتلا می‌بخشد عضو هیات رییسه مجلس خبر داد: طرح استیضاح ظریف از حد نصاب افتاد پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز: نماز با خشوع و حضور به جامعه اعتلا می‌بخشد