مطهری:چهار لایحه FATF قبل از پایان مهلت ایران نهایی می‌شود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت چهار لایحه FATF معتقد است: به نظرم این چهار لایجه قبل از مهلتی که به ایران داده شده است نهایی می‌شود.
علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرناپلاس درباره سرنوشت لوایح موسوم به FATF معتقد است: آن بخشی که مربوط به شورای نگهبان است، در شورا تایید شده و آن بخشی که مجلس بر مصوبه خودش اصرارکرد به مجمع تشخیص رفت و فکر می‌کنم که آن هم در نهایت تایید شود. چون برای اصلاحات اخیر، دو جلسه در مجلس تشکیل شد که از شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و مجلس نیز در آن حضور داشتند و در نهایت همه در این باره به توافق رسیدند. فکر می‌کنم بالاخره این لایحه تایید می‌شود. به نظرم دو لایحه‌ای که در مجمع هست، آ‌ن‌ها هم به سرانجام می‌رسد. یک لایحه پولشویی هم کارش به پایان رسیده است. به نظرم این چهار لایحه قبل از مهلتی که به ایران داده شده است نهایی می‌شود.
او درباره اینکه گفته می‌شود رئیس مجلس امروز موقع رای‌گیری برای اصلاح لایحه CFT خواسته در‌های خروج بسته شود، می‌گوید: ایشان گفت که موقع رای‌گیری از مجلس خارج نشوید و اگر صدای جلسه را گوش بدهید همین را می‌گویند. رئیس جلسه هم حق دارد که این حرف را بزند و این مشکلی ندارد.
مطهری درباره اینکه محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه این اتفاق را تایید کرده، تاکید می‌کند: بعید است! نمی‌دانم آقای وکیلی از کجا این حرف را گفته ولی آنچه آشکار بود این است که ایشان گفتند نمایندگان از مجلس خارج نشوند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حاشیه‌های جلسه امروز خانه ملت می‌گوید: بالاخره لایحه مهمی در دستور کار بود و درباره این‌گونه طرح‌ها و لوایح بحث‌هایی ایجاد می‌شود و این تنش‌ها طبیعی است. در نهایت مجلس به نظرم رای آگاهانه، هوشیارانه و خوبی داد. به نظرم امروز اتفاق ویژه‌ای رخ نداد و همیشه این بحث‌ها در مجلس هست.
محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی‌بر قفل شدن در‌های صحن مجلس موقع رای‌گیری اصلاح لایحه CFT به اعتمادآنلاین گفته که در جلسه علنی و رسمی مجلس، نمایندگان حق خروج از صحن علنی مجلس را ندارند و اقدام رئیس مجلس در این باره اقدام درست و به جایی بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
«همدلی» بررسی کرد سلبریتی‌بازی با جان آدم‌ها گزارش «همدلی» از حواشی کاهش قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار مسکن دیوار بلند قیمت‌ها کوتاه می‌شود؟ جلسه اخیر «شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» با هدف تعیین و تکلیف انتخابات مجلس یازدهم با اتکا به «سیدمحمد خاتمی» در گفت‌وگو با «امیر خرم» بررسی می‌شود؛ نهادهای موازی بدون مشورت و همکاری، برنامه‌های فرهنگی خود را پیش می‌برند رویه بی‌وحدت در سیاست‌گذاری فرهنگی بعد از جلسه با رئیس سیا، سناتورهای آمریکایی علیه بن‌سلمان موضع‌گیری کردند سیا و سنا علیه بن‌سلمان محمود اشرفی تندباد در کرانه جنوبی خلیج فارس فلاحت‌پیشه در جمع خبرنگاران ‏CFT ، خود تحریمی نیست مطهری:چهار لایحه FATF قبل از پایان مهلت ایران نهایی می‌شود تذکر نماینده اهواز درباره مطالبات کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز سیستم ساز و کار مالی ایران و اروپا از دی ماه اجرایی می‌شود پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز: نماز با خشوع و حضور به جامعه اعتلا می‌بخشد عضو هیات رییسه مجلس خبر داد: طرح استیضاح ظریف از حد نصاب افتاد پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز: نماز با خشوع و حضور به جامعه اعتلا می‌بخشد