جنجال «تونل» در مرز لبنان و اسرائیل/ حزب‌الله: تمام تحرکاتتان را زیر نظر داریم

سرویس خارجی-ارتش رژیم صهیونیستی از دو روز پیش با سرو صدای زیاد از شروع «عملیاتی گسترده در مرزهای شمالی به منظور کشف و نابودی تونل‌های حزب‌الله لبنان» خبر داده و تصاویری نیز از چند تونل منتشر کرده است. صهیونیست‌ها می‌گویند موفق به کشف یک تونل 400 متری حزب‌الله در نزدیکی روستای «کفر کلا» شده‌اند که 40 متر آن داخل اراضی اشغالی است.
این جنجال اما با تحلیل‌های متفاوتی مواجه شده است. برخی آن را «فریبکاری نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن برمشکلات داخلی» ارزیابی کرده‌اند. مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی جزو این دسته‌اند. آنها معتقدند عملیات ارتش این رژیم نمایشی فریبکارانه از سوی نخست‌وزیر برای گریز از اعلام جرم پلیس درباره فسادهای مالی نتانیاهو است.
فارس در این باره نوشته، «یوال حسون» رئیس فراکسیون «اردوگاه صهیونیست» در پارلمان رژیم صهیونیستی و عضو کمیسیون خارجه و امنیت خواستار پاسخگویی مناسب درباره اقدام ارتش شده و گفته که آیا این عملیات «سپر شمال» است یا سپر نتانیاهو؟!  وی این عملیات را اقدامی برای انحراف افکار عمومی درمورد پرونده فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر ارزیابی کرد. گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته هدف از این عملیات، از بین بردن خطر حزب‌الله و جلوگیری از حضور ایران در نزدیکی مرزهای شمالی است. «امین حطیط» کارشناس امنیتی و راهبردی لبنان هم این عملیات را «نمایشی» دانسته که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای کاستن از بحران‌های داخلی خود در سایه شکست اسرائیل در همه جبهه‌ها خصوصا اخیرا در جبهه غزه و سوریه به آن
 نیاز دارد.


«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در این باره گفته، هدف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این عملیات، نجات شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیست بلکه نجات خود از طناب‌ داری است که بر گردنش پیچیده شده است و ممکن است به مرگ سیاسی وی منجر شود و یا باقی مانده عمرش را پشت میله‌های زندان بگذراند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ابراز امیدواری کرده در عملیات سپر شمال، قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت نقض نشود. این در حالی است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته، واشنگتن از اسرائیل در عملیاتی که برای نابودسازی تونل‌های هجومی حزب‌الله در مرزهایش با لبنان کلید زده، حمایت می‌کند.
واکنش حزب‌الله
حزب‌الله لبنان اما این خبر را نه تایید کرده و نه تکذیب. «حسن حب‌الله» عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان گفته مقاومت در آمادگی کامل قرار دارد و هر گونه تحرک دشمن صهیونیستی در تمامی جبهه‌ها را با دقت و هوشیاری تحت نظر دارد... دشمن صهیونیستی پس از جنگ ۳۳ روزه دیگر جرات نکرده دست به حمله علیه مقاومت بزند، زیرا دریافته است که مقاومت قادر است به این رژیم ضربه وارد کند.
این جنبش قدرتمند همچنین با انتشار تصاویر با کیفیتی از رفت و آمدهای نظامیان صهیونیست در مناطق مرزی اعلام کرده، تمام تحرکاتتان به دقت رصد می‌شود!