فوتبال برایم مهم است اما خانواده ام مهم تر

  «لوکا مودریچ» بالاخره بعد از یک دهه به سلطه مسی و رونالدو در کسب عنوان بهترین بازیکن سال جهان پایان داد. این هافبک 33 ساله کروات رئال مادرید که در سال جاری میلادی با رئال مادرید موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد و با تیم ملی کرواسی به فینال جام جهانی هم رسید، به عنوان برنده جایزه توپ طلا برگزیده شد. او بعد از دریافت این جایزه ارزشمند، برای کمتر از 2 دقیقه پشت میکروفون رفت و ثانیه هایی از صحبت هایش را به بیان نقش خانواده، همسر و فرزندانش در کسب این موفقیت اختصاص داد.
 
   مودریچ بعد از کسب توپ طلا چه گفت؟
«مودریچ» بعد از انتخاب شدن به عنوان برنده جایزه توپ طلای سال جهان گفت: «بردن این جایزه یک احساس منحصر به فرد است و من بسیار افتخار می کنم...   همسر و فرزندانم شخصیت من را ساخته و برای حضور در عرصه حرفه ای در همه ابعاد آماده می سازند. نباید از نقش آن ها و والدینم در کسب موفقیت هایم غافل شد...»
   خانواده ای که خیلی برای مودریچ زحمت کشیدند
شاید مودریچ امروز به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان به خود افتخار کند اما هیچ گاه دوران سخت گذشته و جایی را که از آن جا آمده فراموش نخواهد کرد. به احتمال زیاد شما هم نمی دانید که خانواده او در گیرودار جنگ داخلی در دهه 90 به شهری به نام «زادار» مهاجرت و خانه شان را ترک کردند. سپس پدر بزرگش به دست سربازان صرب به قتل رسید. آن ها در زادار ماندند، شهری که مودریچ در آن جا تصمیم گرفت فوتبالش را شروع کند و حتی وقتی که اطرافیانش بعد از پایان جنگ به خانه هایشان برگشتند، او آن جا ماند. مودریچ آن دوران را به خوبی به یاد می‌آورد: «دوستانمان پیش از اتمام جنگ به خانه‌هایشان برمی‌گشتند و فکر می‌کردم که والدینم همین کار را انجام دهند اما آن ها تصمیم گرفتند، اجازه دهند که پسرشان همان کاری را که می‌خواهد، انجام دهد.» مودریچ سختی دوری از خانواده، آن هم خانواده ای فقیر را که نیاز مالی به کار کردن پسرشان داشتند، به خوبی درک می کند. با این حال، سعی و تلاش باعث شد اکنون و بعد از گذشت سال ها سختی او به قله فوتبال دنیا برسد. او به تازگی درباره رابطه اش با خانواده اش گفته: «هیچ روزی نیست که من با والدینم و دو خواهرم در کرواسی صحبت نکنم. یعنی روزم بدون شنیدن صدای آن ها شب نمی شود.»


   بازیکنی که هیچ چیز برایش از خانواده مهم تر نیست
این بازیکن کم حاشیه، کم مصاحبه می کند اما در اظهار نظری جالب درباره علاقه اش به خانواده اش گفته: «فوتبال برای من خیلی مهم است اما تنها چیزی که برای من مهم تر و فراتر از فوتبال است، خانواده ام است.» مودریچ سال ۲۰۱۰ و در 25 سالگی ازدواج کرد. اولین فرزندش یک پسر به نام ایوانو در سال 2011 به دنیا آمد و دخترش نیز در سال 2013 متولد شد. آن ها در سال 2017 نیز سومین فرزند خود یعنی دختری به نام سوفیا را به دنیا آوردند. نکته جالب درباره او این که هیچ گاه خانواده اش را از خود دور نمی کند و دوست دارد که در لحظه های موفقیتش، حضور آن ها را در کنار خودش ببیند. او پس از موفقیت در مراحل مختلف باشگاهی، ملی و شخصی، همیشه یک عکس با خانواده اش که باید در کنارش حاضر شوند، می گیرد. مثال آخرش همین شب دریافت توپ طلا که به همراه خانواده اش روی فرش قرمز مراسم توپ طلا ایستاد و عکس گرفت تا یک بار دیگر شاهد نقش مهم خانواده در موفقیت افراد باشیم.