نتیجه طبیعی مغازله با صهیونیست‌ها

کشتی دیپلماسی سعودی‌ها به گل نشسته است. از یکطرف بن سلمان در میان انزوای زجردهنده‌ای گرفتار شده و هرچه بیشتر تلاش می‌کند تا برروی انزوای خود سرپوش بگذارد، کمتر نتیجه می‌گیرد و برعکس ابعاد تازه‌ای از ناکامی‌ها و انزوای خود را علنی‌تر می‌کند. از سوی دیگر درون دربار سعودی و در اطراف سلمان و بن سلمان کسی باقی نمانده که بتواند راهکاری برای خروج از شرایط وخیم کنونی ارائه دهد.
تصادفی نیست که آمریکا و صهیونیست‌ها برای پر کردن خلاء در اطراف سلمان و فرزندش با تمامی توان و ظرفیت ممکن وارد صحنه شده‌اند و نقش آنها در تیمار سلمان و فرزندش هر روز آشکارتر از گذشته می‌شود. سیا و صهیونیست‌ها برای ارائه راهکارهای جدیدی که البته منافع و مطامع آنها را بیشتر مدنظر قرار دهد، مرتباً توصیه‌های خیانتکارانه‌تری را به دربار سعودی ارائه می‌کنند و بن سلمان هم چشم و گوش بسته به توصیه‌های مشترک سیا و صهیونیست‌ها عمل می‌کند، بدون آنکه به عواقب وخیم آن درحال و آینده بیندیشد. در واقع بن سلمان هم با دست خود و با تصمیمات ابلهانه، اوضاع را به شدت علیه خود سازماندهی کرده است. از یکطرف با دستگیری فله‌ای شاهزادگان، امرای ارتش و مقامات کلیدی، فضای رعب انگیزی را ایجاد کرده که دیگران هم که ظاهراً در فهرست بازداشتی‌ها قرار ندارند، به شدت نگرانند که مبادا هر لحظه مورد تعرض قرار گیرند و از صحنه محو شوند. از سوی دیگر حتی درون اتحادیه عرب و در میان کشورهای جهان عرب هم کسی حاضر نیست روی بن سلمان حساب کندو با طناب او به ته چاه برود. رسوائی بزرگی که در متن و حاشیه اجلاس سران گروه 20 در آرژانتین علیه بن سلمان شکل گرفت، یکبار دیگر به وضوح نشان داد که حتی در میان کشورهای گروه 20 هم بن سلمان جایگاهی ندارد. چین، روسیه و هند تلاش می‌کنند از شیر گاوهای سعودی بهره ببرند و از انزوای بن سلمان هم استفاده ابزاری کنند و به نشانه اظهار دوستی، آنها را بدوشند، کاری که امتیازی برای سعودی‌ها و شخص بن سلمان محسوب نمی‌شود. حتی دوره گردی سیاسی نامبرده در معدود کشورهای عربی هم نتایج معکوسی را به بار آورد و مشاورین وی را به شدت از این توصیه پشیمان کرد.
نباید تصور شود که این یک پدیده زودگذر خواهد بود و انزوای بن سلمان و دربار سعودی موقتی است. بلکه به عکس، این جدی‌ترین علامت برای افول قدرت دربار سعودی است که باعث شده حتی با ریخت و پاشهای چند صد میلیارد دلاری هم نتوانند جایگاه و موقعیت خود را حفظ کنند. ترامپ مرتباً تکرار کرده که اگر دربار سعودی مورد حمایت آمریکا نباشد حتی دو هفته هم دوام نمی‌آورد ولی با حمایتهای آشکار و نهان ترامپ، کاخ سفید و دستگاه دیپلماسی و جاسوسی آمریکا هم چیزی به نفع بن سلمان تغییر نکرده و تثبیت نشده است.
بن سلمان سعی دارد نیازهای روزافزون خود به جایگاه و پایگاه و اعتبار منطقه‌ای و جهانی را با تکیه به آمریکا و مغازله با صهیونیست‌ها تامین کند ولی تاکنون این پدیده نتایج کاملاً وارونه‌ای را برای دربار سعودی به ارمغان آورده است.
دیگر نه تنها از آرمان فلسطین و دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و سایر ملت‌های عرب و مسلمان در مواضع سعودی‌ها خبری نیست بلکه آنها عملاً صهیونیست‌ها را به نزدیکترین دوست و حامی خود تبدیل کرده‌اند ولی به طور همزمان علیه ایران و مقاومت اسلامی در منطقه، شمشیر را از رو بسته‌اند. بلاهت بزرگی که سعودی‌ها در سازماندهی، حمایت و مسلح کردن انواع گروه‌های تروریستی و از جمله داعش، طالبان، القاعده و... از خود نشان دادند، امروزه گریبانگیر آنها شده و در سفر بن سلمان به برخی کشورهای عرب منطقه، جمعیت معترضین خشمگین فریاد می‌زدند «حامی داعش برو گمشو». اگر بن سلمان امیدوار بود که با کمک‌های 500 میلیارد دلاری به آمریکا و مغازله با صهیونیست‌ها زمینه‌های جانشینی به جای ملک سلمان را برای خود هموار کند، قطعاً دچار اشتباه بزرگی شده بود و امروزه تقریباً هیچ شانسی برای وی در جهت تحقق چنین آرزوئی باقی نمانده است. آیا کسی درون دربار سعودی و در اطراف بن سلمان باقی مانده که چنین حقایق دردناکی را به وی گوشزد کند؟
سایر اخبار این روزنامه
مجلس 10 هزار میلیارد ریال به تکمیل طرحهای روستایی اختصاص داد در پی بیانات رهبری انجام شد دستور لاریجانی به مرکز پژوهش‌ها برای تدوین طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان هشدار روسیه به جهان ایران را تحریک به خروج از برجام نکنید در پی اعتراضات گسترده مردمی افزایش قیمت سوخت در فرانسه 6 ماه به تعویق افتاد اصلاح در اصلاح! وزیر امور خارجه: فروش نفت محور کانال مالی اروپا با ایران است دکتر عراقچی: ساز و کار مالی اروپا در آینده نزدیک اعلام می‌شود ابراز نگرانی موگرینی نسبت به سلطه قانون جنگل بر جهان رئیس‌جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان: روسای قوا به اتفاق لوایح 4 گانه مرتبط با پولشویی را تایید کرده‌اند متقاضیان جدید سهام عدالت،همچنان چشم انتظار واکنش تهران به تلاش برخی کشورها برای تشکیل جلسه شورای امنیت درخصوص برنامه موشکی ایران 17 هزار مددجوی جدید تحت حمایت کمیته امداد کرمانشاه قرار گرفتند تصمیمات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا برای امروز اعلام شد نتیجه طبیعی مغازله با صهیونیست‌ها