حسن روحانی در جمع مردم سمنان: کشور در بحران نیست و نخواهد بود

رئیس‌جمهوری گفت: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند و باید بداند مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را حفظ خواهند کرد و ارتباطات خود را با همسایگان و کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد.
حسن روحانی روز گذشته در جریان سفر استانی به سمنان در جمع مردم شاهرود با بیان اینکه امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است، افزود: امروز روزی است که برای اولین بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا، به پیروزی‌های کم نظیری دست یافته‌ایم و ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد.
به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما ناموفق بود، آنها درپی تجزیه و جدا کردن خوزستان، تحریم ایران و شکستن قدرت کشورمان بودند اما موفق نشدند و باید بررسی شود چرا آمریکا این همه از ملت ایران و ایرانی‌ها عصبانی است. رئیس‌جمهوری گفت: ایران قدرتمند غیر‌قابل تحمل برای آمریکا و صهیونیست‌ها است و ملت ایران ملت غیوری است که در برابر آنها هرگز سر فرود نیاورده و نخواهند آورد.
وی گفت: آمریکا اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کند، اعلام کرد ایران را از تبادل تجاری با دنیا باز می‌دارد و می‌خواست ایران را در منطقه و جهان منزوی کند و اعلام کرد در منطقه اهدافی دارد تا به آنها دست یابد، اما ملت بزرگ ما در تمام این صحنه‌ها ثابت کرد که پیروز نهایی این نبرد خواهد بود.


روحانی افزود: آمریکا بداند نفت خود را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و باید بداند اگر روزی بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا در صدد است رابطه ما را با جهان تضعیف کند، گفت: امروز رابطه ملت ایران از هر زمان دیگر در غرب با عراق و ترکیه، در شمال با آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان و در شرق با افغانستان و پاکستان و در جنوب با عمان، قطر و کویت صمیمی‌تر است.
وی گفت: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند و باید بداند در سراسر این سرزمین مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی‌شان را حفظ خواهند کرد و ما ارتباطات خود را با همسایگان و کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد.
روحانی افزود: آمریکا تلاش می‌کند اروپا را از ایران جدا کند و در پی جدا کردن چین، هندوستان و همسایگان از ایران است و ایران‌هراسی را در منطقه ترویج می‌کند. ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان خود نیستیم و نخواهیم بود و آمریکا نمی‌تواند بین ما و کشورهای همسایه و نیز کشورهای اسلامی تفرقه، نزاع و دشمنی ایجاد کند و ما روابط خود با جهان را روز به روز گسترش می‌دهیم.
ایران اسلامی تهدیدی برای هیچ ملتی نیست
رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه آمریکا حداقل در دو سه زمینه ناموفق بوده است، بیان کرد: در اولین مورد، در مبارزه با قدرت ایران کشورهای جهان و سیاستمداران جهان از آمریکا حمایت نکردند، جز یکی دو کشور کوچک و رژیم منحوس صهیونیستی هیچ کشوری در دنیا از آمریکا حمایت نکرد.
روحانی خاطرنشان کرد: همه کشورها تحریم آمریکا را محکوم کردند، آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل شکست خورد، آمریکا در سازمان ملل، شورای امنیت و در دادگاه بین‌المللی لاهه شکست خورد.
وی اضافه کرد: مردم بدانند در این دو سه ماه آمریکا را در شورای امنیت سازمان، در مجمع عمومی سازمان ملل، در دادگاه لاهه و در دادگاه عالی ایتالیا، در هر چهار مورد به شکست کشاندیم.
رئیس جمهوری گفت: این به معنای پیروزی دیپلمات‌ها، حقوقدانان ایران، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که در سراسر این منطقه با تلاش و ایثارشان امنیت را در سراسر منطقه برقرار کردند.
بودجه سال آینده 25 آذر تقدیم مجلس می‌شود
وی با بیان اینکه ایران تجارت و صادرات خود را با دنیا توسعه می‌دهد، خاطرنشان کرد: مردم در هفته‌های آتی شاهد خواهند بود که در این شرایطی که آمریکا می‌خواست نتوانیم بودجه متعادلِ سالم به مجلس تقدیم کنیم، به امید خدا در 25 آذر امسال دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد.
وی تاکید کرد: دولت در بودجه 98 کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین می‌کند و حقوق‌بگیرانی که حقوق ثابت دارند و در فشار هستند، در حد توان و امکان کمک می‌شوند و حقوق تمام بازنشستگان و حقوق‌بگیران 20 درصد اضافه خواهد شد.
روحانی تاکید کرد: سال آینده شاهد تحول خوب در زمینه مسکن خواهیم بود و نگرانی‌های مردم برای مسکن‌دار شدن خانه اولی‌ها و بافت‌های فرسوده برطرف می‌شود.
مسئله کم‌آبی ملی است
رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع مردم شاهرود بیان کرد: اولین نکته‌ای که می‌خواهم عرض کنم، مسئله آب است. کشور در معضل کم‌آبی است و تقریبا این مسئله در تمام استان‌های کشور وجود دارد و در استان کویری سمنان این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد.
وی آب را مهم‌ترین مسئله سرزمین ایران و استان سمنان ذکر کرد و افزود: از همه ملت خواهش می‌کنم به این مسئله توجه کنند که موضوع آب ملی است و استانی نیست که نام استان‌های مختلف کشور آورده شود، مشکل آب مشکل بزرگ عمومی و ملی است که باید برای آن فکر جمعی کرد.
روحانی ادامه داد: امسال باران رحمت الهی بیش از گذشته بر ما نازل شد و امیدواریم در بقیه سال آبی هم شاهد این رحمت الهی باشیم.
انجام مطالعات لازم برای انتقال آب
به مرکز کشور
روحانی گفت: در عین حال نیاز داریم آب را از حاشیه کشور به مرکز ایران بیاوریم، آب مورد نیاز برخی از استان‌های کشور را از آب‌های جنوب، خلیج فارس و دریای عمان و آب برخی دیگر از استان‌های کشور را باید از دریای خزر تامین کنیم، این مسئله ملی است و به همه نکات آن توجه شده است.
وی با اشاره به اینکه اجازه نخواهیم داد در جریان این کار به محیط زیست آسیب وارد شود و استان‌های دیگر کشور دچار مشکل شوند، افزود: در شورای عالی آب جلسه‌ای در این خصوص برگزار و با مسئولان محیط زیست و کارشناسان در این مورد تصمیم گیری‌های لازم انجام شد.
FATF خوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتباط مالی با بانک‌های جهانی است
در ادامه این سفر عصر روزگذشته مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور رئیس‌جمهوری در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد.
رئیس‌جمهوری، پویایی جنبش دانشجویی را ثمره فداکاری سه دانشجوی آرمانخواه دانست و با بیان اینکه دانشگاه مبارز در کنار حوزه مبارز، هدف بزرگی را به رهبری امام محقق کردند، تصریح کرد: مسئولان نماینده واقعیت امروز جامعه و دانشجویان نماینده آینده مطلوب‌تر و ایران آزادتر و آبادتر هستند.
حسن روحانی با بیان اینکه نقد و نظر آزادانه دانشجویان در این جلسه، نشانه توفیق جنبش دانشجویی است، اظهار کرد: نقد سازنده و دلسوزانه به نفع حال و آینده کشور است.
گزیده سخنان رئیس‌جمهوری به شرح زیر است:
پویایی جنبش دانشجویی ثمره فداکاری سه دانشجوی آرمانخواه است.
مسئولان نماینده واقعیت امروز جامعه و دانشجویان نماینده آینده مطلوب‌تر و ایران آزادتر و آبادتر هستند.
دانشگاه مبارز در کنار حوزه مبارز، هدف بزرگی را به رهبری امام محقق کردند.
نقد و نظر آزادانه دانشجویان در این جلسه، نشانه توفیق جنبش دانشجویی است.
نقد سازنده و دلسوزانه به نفع حال و آینده کشور است.
حتی اگر دشمن غداری مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی نداشته باشیم؛ اداره امور و طرح‌هایی چون تحول سلامت، کار آسانی نیست.
روند تورمی از ۴۰ درصد سال ۹۲ به ۸ درصد در سال ۹۶ رسید.
بپرسید چه کسانی موسسات اعتباری پدید آوردند و اجازه تاراج مال مردم را دادند؟
از کسانی سراغ بگیرید که ۳ میلیارد دلار پول نفت را بردند و خوردند.
برجام راه را برای نفت، تجار و بانک‌ها باز کرد و سرمایه زیادی وارد کشور شد.
قبل از برجام دنیا ایران را محکوم می‌کرد و امروز آمریکا را.
اگر فکر می‌کنید آمریکا پیروز است، بدانید که امروز ایران پیروز است و ترامپ شکست خورده است.
در شورای امنیت ترامپ شکست خورد.
سال گذشته آمریکا ۸ بار مستقیم و امسال ۳ بار غیر مستقیم درخواست مذاکره داشت، بر مبنای عزت مردم نپذیرفتم.
امروز روز آزمایش همه ما است، با هم باید در برابر توطئه ها، مشکلات و تورم بایستیم.
به میان دانشجویان آمده‌ام تا آزادانه شنوای نقدها باشم.
برای اولین بار در این دولت، برداشت گاز از مخزن مشترک با قطر بیشتر شد.
فضای مجازی در اختیار مردم، نتیجه ایستادگی دولت بر شفافیت است.
حمایت از شرکت دانش‌بنیان، یعنی حمایت از دانشگاه و نخبگان.
قانون اساسی دستاورد بزرگ انقلاب است، اگر به همه آن عمل شود مشکلات هم حل می‌شود.
رئیس‌جمهوری باید بتواند در برابر تخلف از قانون اساسی تذکر دهد.
در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، قانون اساسی مسیر همه‌پرسی از مردم را پیش رو گذاشته است.
سایر اخبار این روزنامه
در ابتدای جلسه درس خارج فقه مطرح شد تاکید رهبر انقلاب بر اهمیت و لزوم اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان محمدرضا ستاری جلیقه‌زردها و تغییر قواعد بازی حسن روحانی در جمع مردم سمنان: کشور در بحران نیست و نخواهد بود محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «ابتکار» مطرح کرد قطعات ضعیف، آپشن‌های خنده‌دار سهم ایران و کشورهای همسایه‌اش از تولید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر چقدر است؟ تولید برق روی دشت‌های ممنوعه «ابتکار» از حضور نوبخت در جلسه فراکسیون امید گزارش می‏دهد نقاط روشن و گوشه‌های مبهم بودجه 98 تنش‌ها بر سر انتخاب 8 وزیر باقی‌مانده در دولت جدید عراق بالا گرفت پایان ماه عسل سیاسی عادل عبدالمهدی اکبر والایی نویسنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با «ابتکار»: ادبیات پایداری ضامن حفظ هویت مذهبی و ملی است معاون اول رئیس‌جمهوری: سهم درآمد نفت در بودجه 98 خیلی بالاتر از 25 درصد نیست محمدرضا خاتمی به دادسرا احضار شد فرمانده نیروی دریایی ارتش: اعزام ۵۸ ناوگروه رزمی به منطقه اقیانوس هند و خلیج عدن تاکنون واکنش برخی نمایندگان مجلس به برخورد با وزیر امورخارجه به جای برآشفته شدن ازسخنان ظریف برای مقابله با پولشویی تلاش کنیم