متهم تجاوز به تعدادی از دانش آموزان اصفهانی دستگیر شد


شامگاه یک شنبه گذشته   خبری مبنی بر تجاوز به تعدادی دانش آموز در مدرسه‌ای در ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اصفهان در شبکه‌های مجازی منتشر شد.
علیرضا مهدی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با  ایسنا، با اشاره به این خبر اعلام کرد: به محض این‌که اداره کل آموزش و پرورش از این موضوع مطلع شد، اداره کل و ناحیه مربوط بررسی‌های خود را روی موضوع آغاز کردند.
وی افزود: تحقیقات در این زمینه در حال انجام است و برخی از والدین دانش‌آموزان ادعایی مبنی بر تجاوز دارند که پرونده این موضوع سریع تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فرد متهم دستگیر شده است، او یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده


است.
مهدی تاکید کرد: منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، آموزش و پرورش ناحیه 4 نیز از این فرد به دلیل از بین بردن شأن آموزش و پرورش شکایت کرده است.
وی همچنین  در گفت وگو با اصفهان امروز  با اعلام این که مدیر و ناظم این نوبت مدرسه برکنار شده‌اند، اظهار کرد:  موارد مطرح‌شده در حد ادعاست و هنوز چیزی اثبات نشده است. متهم اصلی که نایب رئیس انجمن مدرسه است تحویل مراجع قضایی شده و این مراجع پیگیر مراحل قانونی پرونده هستند.
او درباره تعطیل شدن این مدرسه گفت: این مدرسه غیر از افرادی که مورد آزار و اذیت قرارگرفته‌اند، صدها دانش‌آموز دیگر دارد که حقوقی دارند و باید به تحصیل خود ادامه دهند.
همچنین یکی از اولیا به خبرنگار ایسنا گفت: مگر این مدرسه دوربین نداشته که چنین اتفاقی رخ داده است؟ کودکان با ترس و لرز به این مدرسه وارد می‌شوند و از سرویس بهداشتی ترس دارند.
وی افزود: کودکان ما از ترس نمی‌توانند صحبت کنند، گفته می شود روی دست یکی از کودکان با چاقو ردی گذاشته‌اند تا نتواند صحبت کند.
یکی دیگر از این اولیا گفت: این مدرسه 400 دانش آموز دارد و باید از همه اولیا پرسیده شود، ما با اطمینان فرزند خود را به این مدرسه سپرده‌ایم. تعدادی از اولیا ظاهرا دارای برگه پزشکی قانونی بوده‌اند. گفته می‌شود که دوربین مدرسه نیز دستکاری شده است.
توضیحات دادستان اصفهان
در همین حال دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان از تشکیل پرونده قضایی برای متجاوز به دانش‌آموزان اصفهانی خبر داد.
‌به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، علی اصفهانی در خصوص موضوع تجاوز به دانش‌آموزان اصفهانی اظهار کرد: در پی وصول گزارشی مبنی بر آزار و اذیت چند دانش آموز در یکی از مدارس ابتدایی اصفهان دستور ویژه قضایی صادر شد و متهم این پرونده که یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد.
وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، با تعیین شعبه ویژه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان، تحقیقات تکمیلی در این خصوص در دستور کار قرار گرفته و نتیجه متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان همچنین گفت: والدین اطمینان داشته باشند دستگاه قضایی با دقت، سرعت و قاطعیت به موضوع رسیدگی می کند و در صورت اثبات جرم، اشد مجازات قانونی را برای متهم این پرونده اعمال خواهد کرد.
دادستان اصفهان:موضوع در حد کودک آزاری است
 دادستان اصفهان  همچنین  در گفت و گو با ایرنا افزود: این موضوع 10 آذر امسال با شکایت چهار نفر از اولیای دانش آموزان یکی از مدارس شهر اصفهان به دستگاه قضایی اعلام شد.
وی با بیان این که  موضوع اتفاق افتاده در یکی از مدارس پسرانه اصفهان در حد کودک آزاری است و تجاوز به اثبات نرسیده است اضافه کرد: در این گزارش اعلام شد فردی که یکی از اولیای همان مدرسه و عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده، تعدادی از دانش‌آموزان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.
دادستان اصفهان افزود: پس از اعلام گزارش به دستگاه قضایی، تحقیقات مقدماتی صورت گرفت و دانش آموزانی که ادعای تعرض جنسی درباره آن ها اعلام شده بود به پزشکی قانونی معرفی شدند.
وی تصریح کرد: متهم نیز دستگیر شده ولی تاکنون موضوع را انکار کرده است، تحقیقات مقدماتی درباره ابعاد این ماجرا همچنان ادامه دارد و خبرهای تکمیلی اعلام خواهد شد.