دليل ردصلاحيت احمدي نژاد مطرح شود

با شروع زمان تبلیغات ریاست جمهوری، بازار فعالیت گروه های مختلف در این انتخابات داغ است. احزاب نیز فعالیت خود را برای حمایت از کاندیدای مد نظر خود، آغاز کرده اند. روز گذشته نیز حزب اتحاد ملت با برپایی یک نشست خبری در ساختمان 66 خیابان وصال، آخرین برنامه های انتخاباتي خود را به رسانه ها شرح داد. در اين نشست، محمد نعیمی پور، رییس ستاد انتخاباتی این حزب و آذر منصوری سخنگوی ستاد انتخاباتی اتحاد ملت در یک پرسش و پاسخ، از آخرین برنامه های انتخاباتی این حزب با رسانه ها سخن گفتند. اتحاد ملت، شعار «به عقب برنمی گردیم» را برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرده است و ساختمان این حزب مملو از پوستر هایی با این عنوان بود.منصوری درباره انتخاب این شعار گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری برای ما مهم است بنابراين هشت سال قبل از دوران ریاست جمهوری، روحانی نشان داد که به عقب برگشتن هیچ سودي جز ویرانی ندارد و ما به عقب باز نخواهیم گشت و راهی را که آغاز کرده‌ایم، ادامه خواهیم داد. هدف ما آبادانی برای کشور است. بی‌طرفی صداوسیما از ضرورت‌های اصلی برای شور انتخابات است، القای فضای امنیتی و اینکه نتیجه از پیش معلوم است اصلا صحیح نیست و باید مردم متوجه باشند که رای آن‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.احمدی‌نژاد هشت سال نماد بصیرت در کشور بود ، باید بدانیم که با حذف احمدی‌نژاد تنها صورت مساله پاک خواهد شد. از رد صلاحیت افراد حمایت نمی‌کنیم، اما اگر چنانچه احمدی‌نژاد رفتارهایی داشته که رد صلاحیت شده باید گفته شود. حضور او به نظر من بر اساس حقوق شهروندی مانعی ندارد، باید دلیل آن هشت سالی که او در راس قرار داشت را توضیح دهند.دولت روحانی باعث شد فضای امنیتی به فضای سیاسی تبدیل شود و احزاب فعالیت کنند ؛ بر خلاف اینکه تندروها به دنبال رد صلاحیت او بودند،او تایید شد و این به معنی روند عقلانیت در کشور است. در ادامه محورهاي اظهارات نعیمی پو ر رییس ستاد انتخاباتی این حزب را مي‌خوانيد.
دليل حضور جهانگيري
براي منافع و همبستگی ملی وارد این کارزار شدیم و به دوستان گوشزد کردیم که رفتارهای انتخاباتی باید بر مبنای دو اصل« دوری از تهمت و تخریب» باشد.
رفتار ما باید از تهمت و تخریب به دور باشد و اگر کسی ادعایی داشت باید مدارک ارائه کند.در فضای انتخاباتی باید همبستگی ملی برای مسائل سیاسی کشور وجود داشته باشد. به نامزدها گفته‌ایم که برنامه‌های خودشان را ارائه کنند و از رفتارهای ناشایست دوری کنند.


دلیل کاندیدا شدن جهانگیری این بود که شاید عده‌ای درصدد رد صلاحیت روحانی باشند، بنابراین ما در جریان اصلاحات به این نتیجه رسیدیم كه شخصی همسو با روحانی نامزد شود، آقای جهانگیری کار بزرگ‌منشانه‌ای انجام داد و احتمال دارد که کنارگیری کند .
کاندیدا شدن جهانگیری اثری بر فرآیند دولت ندارد و به نظر نمی‌رسد او ستادی تشکیل دهد.
ما با ستاد روحانی و شورای‌عالی سیاست‌گذاری با هماهنگی کامل در تعامل هستیم، اما ما از زمان دریافت پروانه، مصلحت دانستیم که ستاد خود را داشته باشیم تا بتوانیم زنان و نخبگان را جذب و همچنین اقشار کم درآمد را جلب کنیم تا به روحانی رای بدهند.
نگاهي به سال 1400
افراد پاک‌دست و اصلاح‌طلب باید در لیست قرار بگیرند‌، از آنجایی که انتخابات ۹۶ با انتخابات ۱۴۰۰ گره خورده باید نهایت دقت برای بستن لیست رعایت شود.
فراکسیون امید کارهای خوبی انجام داده و از جمله این اقدامات، برگزیدن افراد برای نظارت بر انتخابات است که اعتقادی به نظارت استصوابی ندارند، بنابراین شاهد هستیم تمامی افراد تایید شده‌اند.
ما از رد صلاحیت هیچ کسی حمایت نمی‌کنیم مگر اینکه قانونی باشد. از ماجرای رد صلاحیت احمدی‌نژاد مطلع نیستیم. از مراجع می‌خواهیم اگر موضوعي، قضایی و قانونی است، مطرح کنند.
اصولگرايان پاسخگو باشند
موضوع احمدی‌نژاد، موضوع اصلاح‌طلبان نیست، اصولگرایان باید توضیح دهند که سال‌ها از او حمایت می‌کردند و آن‌ها باید پاسخگو باشند. سال‌ها به اصلاح‌طلبان تهمت زدند و راهی زندان‌شان کردند، به دروغ گفتند که شما از رهبری و نظام اطاعت نمی‌کنید. ما سال‌ها با برنامه‌ریزی پیش رفتیم و از هدایت‌های رهبری استفاده کردیم یا بهتر بگویم سوءاستفاده نکردیم.
شيطنت شهرداري
از شهرداری گله‌مند هستیم؛ فرصت تبلیغات آغاز شده اما هنوز در سطح شهر آمادگي را نمی‌بینیم! گويي به دنبال این هستند که بر خلاف فرمایش‌هاي رهبری حضور حداکثری مردم صورت نگیرد. ما به شهرداری اعلام کردیم که قصد ایجاد فضای انتخاباتی را داریم که گفتند لازم نیست و خودمان اقدام می‌کنیم.