سوگند حناچی برای مبارزه با فساد و فرهنگی شدن تهران

آرمان: دیروز سومین شهردار منتخب شورای شهر پنجم نسبت به انجام درست وظایف خود و در نظر گرفتن خداوند سوگند یاد کرد. روزی که سپاه و بسیج هم اعلام کردند پشت شهردار و همراه او هستند. دیروز پیروز حناچی اظهار کرد: من به عنوان شهردار منتخب تهران در محضر خداوند سمیع و بصیر، شهروندان گرانقدر و اعضای محترم شورای شهر سوگند یاد می‌کنم در اجرای تمامی امور محوله همواره خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال خود ببینم و برای انجام هر چه بهتر وظایف، تمام دانش خود را با انتخاب مدیرانی پاکدست و شایسته به کار گیرم. همچنین تلاش خواهم کرد با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت مردم فعالیت‌های خود را پیش برم. تلاش خواهم کردم در راستای شفافیت‌بخشی به امور، توجه به جریان آ‌زاد اطلاعات و اجرای کامل مصوبات شورا را نصب‌العین قرار دهم. من تلاش خواهم کرد عدالت در توزیع منابع، رعایت صرفه جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه اقدامات خود و همکارانم قرار دهم. شهردار جدید تهران با بیان اینکه شعار من «تهران، شهری برای همه» است، گفت: پیش از من کسان دیگری هم در مسند شهرداری تهران بوده‌اند. از همکار عزیزم از آقای افشانی به خاطر زحماتشان تشکر می‌کنم. همچنین از رای اعتماد شورای شهر هم قدردانی می‌کنم. حناچی ادامه داد: تلاش خواهم کرد قانونمدار باشم و ضابطه‌مندی و انضباط را پیش روی خود داشته باشم. ضمنا شایسته‌سالاری در انتخاب همکاران را همانگونه که در سوگند خود به آن اشاره کردم، مورد توجه قرار خواهم داد.
در صف اول کمک به شهر هستیم
فرمانده سپاه حضرت رسول(ص) هم در شورای شهر حضور یافت و با بیان اینکه اگر تهران مشکلی داشته باشد ما در صف اول خواهیم بود، گفت: تمام توان سپاه و بسیج تهران در اختیار شهرداری است. سردار محمدرضا یزدی اظهار کرد:‌ اگر تهران مشکلی داشته باشد ما در صف اول خواهیم بود. خوشحالیم که امروز در نقاط مختلف تهران در عرصه اجتماعی برای خدمت به مردم وارد شده‌ایم. برای محرومیت‌زدایی، جلوگیری از فقر مضاعف، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد، امروز تمام توان سپاه و بسیج تهران در اختیار شهرداری است. وی افزود: شهرداری تهران مطمئن باشد ما همیشه برای خدمت به مردم پشتیبانش خواهیم بود. فرمانده سپاه حضرت رسول(ص) ادامه داد: ما در سال گذشته حدود صد هکتار از اراضی تهران را درختکاری کردیم و کسی این کار را از ما نخواسته بود. وقتی سرما و برف در سال گذشته در تهران تا حدودی به مردم فشار آورد و کوچه‌ها و معابر یخ زده بود، ما شروع به کمک به شهرداری کردیم. سردار یزدی با اشاره به اجرای هزار پروژه عمرانی و غیرعمرانی گفت: ما معلمان و دانش‌آموزان بسیار خوبی در تهران داریم، گروه‌های جهادی در تهران و خارج تهران برای انجام هر فعالیتی تلاش می‌کنند. فرمانده سپاه حضرت رسول(ص) در ادامه گفت: خوشحالیم که امروز تهران شهری پرافتخار است و مردم تهران، عزیز و ایمن هستند. امروز امنیت تهران مثال‌زدنی است البته همه باید دست به دست هم دهیم تا تهران را بهتر از گذشته بسازیم. امروز نمایندگان محترم مجلس و هیات محترم دولت در تهران، نیروی پراقتدار انتظامی و سپاه و دستگاه‌های دیگر دست به دست هم می‌دهند تا تهران به شکل خوبی اداره شود. وی تاکید کرد: ما منتظر نمی‌شویم تا ما را دعوت کنند و برای خدمت به مردم همیشه آماده هستیم. بسیج در اردوگاه کسی نیست و در اردوگاه خدمت به مردم است. رئیس شورای شهر هم ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه در شرایط خطیر فعلی نیز کشور بیش از گذشته برای دفاع از امنیت و پایداری جامعه به بسیج نیاز دارد، گفت: بایستی از هرگونه اقدامی که نقش بسیج را در افکار عمومی و ذهنیت نسل جوان تخریب می‌کند، پرهیز کرد و بسیج را به جایگاه اصلی خود که محور وحدت، همدلی و یکپارچگی جوانان عاشق وطن و ایران اسلامی است بازگرداند. محسن هاشمی با بیان اینکه اولویت نخست شهردار ارائه لایحه نهایی برنامه سوم توسعه شهر است، گفت: از همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم که حمایت‌های لازم را از شهرداری تهران به خصوص در لایحه بودجه ۱۳۹۸ داشته باشند. گفتنی است پیش از این سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه گفته بود: «مردم با انتخاب نماینده مجلس، ریاست جمهور و شورای شهر آینده خود را رقم می‌زنند. وقتی ما شورای شهری را انتخاب می‌کنیم که عرضه تکمیل ۳ درصد باقی‌مانده کار شهردار گذشته را ندارد، نباید این ناکارآمدی را به حساب انقلاب گذاشت» اما اظهارات سردار یزدی نشان از عزم راسخ برای همکاری و همراهی با شهرداری تهران داشت.
تجدید میثاق با آرمان‌های امام


پیروز حناچی همچنین به همراه تعدادی از مدیران و معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر با حضور در حرم امام خمینی(ره) با نثار گل به مرقد آن امام راحل با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کرد. از طرف تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) محمدعلی انصاری شهردار تهران را همراهی می‌کرد. حناچی سپس بر مزار برخی شهدای گرانقدر انقلاب ازجمله شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، مرحوم طالقانی و سرداران شهید چمران، همت، باکری و تعدادی دیگر از شهدای دفاع مقدس حاضر شد و با نثار گل نسبت به آنها ادای احترام کرد.