نامزدهای داستان کوتاه جایزه جلال معرفی شدند

هیات داوران یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، پنج اثر ادبی را به عنوان نامزدهای نهایی در بخش داستان کوتاه معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، «مهدی قزلی» دبیر اجرایی یازدهمین دوره جایزه جلال گفت: «اسپارانی» نوشته امیر ریاحی از نشر مروارید، «تفنگم زمین نذار» اثر سید میثم موسویان انتشارات کتاب جمکران، «زخم شیر» اثر صمد طاهری نشر نیماژ، «قلب نارنجی فرشته» نوشته مرتضی برزگر نشر چشمه و «ماندن» نوشته مرتضی فرجی از انتشارات سوره مهر آثار نامزدهای برگزیده هیات داوران جایزه جلال هستند.
وی ابراهیم حسن بیگی، علی چنگیزی و یزدان سلحشور را هیات داوران بخش داستان کوتاه جایزه جلال عنوان کرد.
رئیس بنیاد شعر و ادبیات داستانی کودکان افزود: در مجموع سه هزار و 213 اثر برای یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد معرفی شدند که از این تعداد 150اثر در حوزه نقد ادبی، 173 اثر در حوزه مستندنگاری، 1200 اثر در حوزه داستان کوتاه و 1673 اثر در قالب رمان بوده است.


قزلی گفت: از بین همه آثار منتشر شده در سال 96 که نامزد جایزه جلال شدند، برخی آثار در خود دبیرخانه به دلیل نداشتن همخوانی با ضوابط و شرایط جایزه حذف شد.
وی در مورد رهاوردهای جایزه جلال گفت: یکی از اقدامات ما معرفی برندگان جایزه جلال به شورای حمایت از کتب در وزارت ارشاد است و علاوه بر این برندگان جایزه جلال به عنوان مهمانان و نمایندگان ایران در برنامه‌های ادبی بین‌المللی انتخاب می‌شوند و نیز با پا گرفتن طرح گرنت، اولویتی هم در آنجا برای برندگان جایزه در نظر گرفته شده است.
قزلی قوت ادبی را از ملاک‌های انتخاب برندگان جایزه جلال برشمرد و گفت: برنده جایزه جلال 100 میلیون و تقدیری‌ها 30 میلیون می‌گیرند.
وی از تغییر محل اهدای جایزه از تالار وحدت به تالار قلم کتابخانه ملی به خاطر محدودیت و نیز مدیریت منابع مالی بنیاد و نگهداری بسیاری از آثار جلال در این کتابخانه خبر داد و گفت: اختتامیه جایزه جلال روز شنبه 17 آذرماه برگزار می‌شود.
جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1387 نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد.
سایر اخبار این روزنامه
لایحه بودجه سال 1398 کل کشور در هیات دولت تصویب شد گزارشی از پولشویی قاچاقچیان تطهیر 80 هزار میلیارد تومان پول کثیف مواد مخدر در ایران مبارزه با پولشویی و دلالی ارز با مدیریت نقدینگی رئیس کل بانک مرکزی: رقم دلار در بودجه 98 حدود 5700 تومان خواهد بود حسین انتظامی بار دیگر نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت شد عفو بین الملل ابعاد جدید توحش آل‌سعود را فهرست کرد پس از فرانسه و بلژیک اعتراضات "جلیقه زردها" به هلند هم کشیده شد آیت‌الله استادی در مراسم بزرگداشت شهید مدرس: سیاست، هیچگاه ابعاد شخصیتی شهید مدرس را تحت‌الشعاع قرار نداد دکتر ظریف در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس: حرف‌هایم در مورد پولشویی کاملا واضح است بخشنامه جدید چک تضمینی با هدف مبارزه با پولشویی ابلاغ شد خسارت خارجی کشتی سانچی پرداخت شد خوش خدمتی به دشمن رای قطعی دادگاه 5 صراف هفته آینده صادر می‌شود حذف طرح زوج و فرد از ابتدای سال آینده پاسخ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی نامزدهای داستان کوتاه جایزه جلال معرفی شدند