پلیس اسرائیل از وجود مدارک کافی علیه نخست‌وزیر و همسرش خبر داد پرونده فساد نتانیاهو به دادستانی رفت

همدلی| گروه جهان: دردسر قضایی نتانیاهو که چندوقتی تحت تاثیر اخبار انتقال سفارت آمریکا، درگیری با غزه و استعفاها و تهدیدات کابینه رژیم صهیونیستی به حاشیه رفته بود، دوباره سر بر آورد و نخست‌وزیر را قدمی به دادگاه نزدیک‌تر کرد. دیروز یک‌شنبه، پلیس این رژیم بعد از ماه‌ها بررسی و تحقیقات در پرونده نتانیاهو، سرانجام اعلام کرد مدارک و شواهد کافی مبنی بر دست‌داشتن بنیامین نتانیاهو و همسرش سارا در فساد مالی، رشوه و دورزدن قانون را به دست آورده‌است و تحقیقات نشان می‌دهد این دو نفر در پرونده معروف به پرونده «چهارهزار» متهم هستند.
نتانیاهو در این پرونده با این اتهام مواجه است که با ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌های رسانه‌ای در مقابل از آن‌ها پوشش رسانه‌ای مثبت دریافت کرده است.
پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه خود با اعلام این خبر از دادستانی درخواست کرده است که در این پرونده علیه زوج نتانیاهو اعلام جرم کند. به گزارش یورونیوز فارسی، نخست‌وزیر اسرائیل در چهار پرونده فساد مالی موسوم به هزار، دوهزار، سه‌هزار و چهارهزار متهم است و در ماه‌های گذشته به همراه همسرش بارها بازجویی شده است. تحقیقات در خصوص دیگر پرونده‌هایی که نتانیاهو به فساد در آنها متهم است، همچنان ادامه دارد. پلیس، میزان دریافت رشوه نتانیاهو را در پرونده موسوم به «هزار»، حدود 200 هزار دلار اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، همسر نتانیاهو متهم است که در سال 2010 و 2013 مبلغ ۹۹ هزار دلار (از اموال دولتی) را برای مصارف شخصی خرج کرده است.


نتانیاهو در واکنش به این خبر اتهامات خود و ادعاهای پلیس را رد کرد. به گزارش ایسنا، نتانیاهو در پیامی توئیتری نوشت: توصیه‌های پلیس هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند. اخیرا مقام‌های صالح توصیه‌های پلیس علیه برخی از چهره‌های دولتی را رد کرده‌اند. من اطمینان دارم که در این پرونده، مقام‌های صالح، پس از بررسی تمامی امور، به این نتیجه می‌رسند که چیزی نبوده است زیرا در واقع چیزی وجود ندارد.
بنیامین نتانیاهو در ادامه گفت، چنین توصیه‌هایی از جانب پلیس رژیم صهیونیستی و زمانبندی انتشار آنها «مایه تعجب نیست» زیرا آنها «ساختگی» هستند و پیش از آغاز بازجویی‌ها هم این موضوع «فاش» شده بود.
اتهامات فساد و رشوه نتانیاهو مدت‌هاست روند پیگیری پلیسی و قضایی را طی می‌کند، تا حدی که طولانی‌شدن روند رسیدگی به آن‌ها باعث راهپیمایی‌های اعتراضی متعدد و پرجمعیتی هم در تل‌آویو و حتی شهرهای محل زندگی دادستان‌های این پرونده‌ها شده بود. نخست‌وزیر آن زمان نیز این پرونده‌ها و اعتراضات را ساخته مخالفانش خوانده بود و راهپیمایان را به اقدام علیه امنیت ملی متهم کرده بود.
این بیانیه پلیس در شرایطی منتشر می‌شود که نتانیاهو در صحنه سیاسی هم با مشکلات جدی مواجه است و دولت متزلزلی دارد که با کناره‌گیری یکی دیگر از احزاب ائتلاف سقوط خواهد کرد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، با برگزاری انتخابات دوباره در حالی که نتانیاهو تحت پیگیری قضایی است، موقعیت نخست‌وزیر و حزبش با خطر جدی مواجه می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
حقیقتی به نام درگذشت یک طنزنویس به بهانه روز جهانی معلولین، «همدلی» از وضعیت معیشت8 میلیون معلول کشور گزارش می‌دهد پلیس اسرائیل از وجود مدارک کافی علیه نخست‌وزیر و همسرش خبر داد پرونده فساد نتانیاهو به دادستانی رفت آسیب‌شناسی«همدلی» درخصوص ماراتن افزایش قیمت کالاهای اساسی از نگاه تحلیلگران اقتصادی نقب محمدرضا باهنر به وضعیت «محصوران» و «رئیس دولت اصلاحات» و مجرم و مقصر شمردن آنان در گفت‌وگو با «عبدالله ناصری» واکاوی می‌شود رسانه‌های ایرانی چه مکتوب، چه دیداری، چه شنیداری و چه آنلاین شوق بسیاری برای انتشار خبر درگذشت چهره‌ها دارند حقیقتی به نام درگذشت یک طنزنویس ظریف: در کل نظام اراده برای مبارزه با پولشویی وجود دارد یک نماینده مجلس: آقای رئیس‌جمهور فکری برای کاهش قیمت کالا کنید محمود صادقی: رای نمایندگان برای برای تحقیق و تفحص از حساب‌های قوه قضاییه را می‌گیریم توضیحات رئیس سازمان امور مالیاتی درباره شایعه معافیت مالیاتی برخی نهادهای انقلابی