ارز 5700 تومانی در بودجه 98

رئیس کل بانک مرکزی نرخ ارز در بودجه 98 را حدود ۵۷۰۰ تومان اعلام کرد. عبدالناصر همتی، در گفت وگو با «انتخاب»در پاسخ به سوالی درباره نرخ ارز در لایحه بودجه تاکید کرد: ارقام بودجه هنوز نهایی نشده است، ولی به نظر من در بودجه ۹۸ نرخ دلار برای تسعیر درآمد‌های نفتی چیزی حدود ۵۷۰۰ خواهد بود. همتی توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرد.وی در حالی این خبر را اعلام کرد که بنابر اعلام ایرنا جلسه فوق العاده بررسی لایحه بودجه 98 از صبح روز گذشته در هیئت دولت آغاز شده بود و  خبرگزاری دولت  شامگاه دیروز اعلام کرد: لایحه بودجه سال 1398 کل کشور در جلسه روز یک شنبه هیئت دولت به تصویب رسید.
تحویل بودجه به مجلس، پنج شنبه یا یک شنبه
درباره  زمان نهایی شدن بودجه نیز، قرار است دولت هفته آینده بودجه را به مجلس ببرد اما با توجه به تعطیلی مجلس در هفته آینده، مجلسی ها خواستار تغییر زمان هستند. یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گفت: احتمالا ایشان روز پنج شنبه(۱۵ آذر) برای ارائه لایحه بودجه در مجلس حضور می‌یابند. وی در گفت وگو با ایسنا افزود: دولت می‌خواهد لایحه بودجه را یک شنبه آینده به مجلس ارائه کند اما با توجه به این که هفته آینده زمان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان است دولت و مجلس در حال مذاکره در این باره هستند. در همین حال، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی  مجلس گفت که نرخ تسعیر ارز در بودجه 5200 تومان در نظر گرفته شده است.
قیمت نفت60 دلار و صادرات 1.2 میلیون بشکه
در همین باره، معصومه آقاپور علیشاهی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لایحه بودجه سال 98 اظهار کرد: تا جایی که می دانم قرار نیست در بودجه سال آینده دلار هشت هزار تومان باشد و براساس اطلاعاتی که دارم قرار است که نرخ دلار را پنج هزار و 200 تومان ببندند و میزان فروش نفت یک میلیون و 200 بشکه در روز در نظر گرفته می شود. عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص این که هر بشکه نفت را 60 دلار برآورد کرده اند، بیان کرد به نظر من این میزان محقق نمی شود باید این نرخ تغییر پیدا کند.پیش تر برخی رقم هشت هزار تومان را هم مطرح کرده بودند، اما این موضوع خیلی زود تکذیب شد.