بنزین فعلا گران نمی‌شود

آرمان: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدرس شخصیت نادری در تاریخ ایران بود و فرد منحصر به فردی بود. مدرس یک فکر راهبردی برای آینده ایران داشت. علی لاریجانی دیشب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به‌مناسبت روز مجلس و سالروز شهادت آیت‌ا... مدرس، شخصیت مرحوم مدرس را شخصیتی نادر برای کل سیاست‌مداران ایران برشمرد.
مشکلات مزمن و عملکرد مجلس
وی در پاسخ به پرسشی درباره عمکلرد دوسال و نیمه مجلس دهم، گفت: برخی کارهای مجلس مانند رسیدگی به مشکلات کشور است که بخشی از آن مشکلات مزمنی است. بحران آب موضوع مهمی است یا ریزگردها که بخشی از آن به خارج مربوط می‌شود. مسأله بانک‌ها که در سال 76 مرکز پژوهش‌ها نسبت به مشکلات این بخش تذکر می‌داد و از این سنخ مسائل کم نداریم و بخشی از جلسات درباره این موضوعات بود. لاریجانی خاطرنشان کرد: درباره مسأله ارز جلسات غیر علنی داشتیم تا ببینیم چگونه این معضلات را می‌توان حل کرد. بخشی دیگر از مسئولیت مجلس مربوط به نظارت است و 2700 پرونده را بررسی کردیم و برخی نظارت‌هایی است که کمیسیون‌ها به‌صورت تحقیق و تفحص و سوال انجام می‌دهند. وی افزود: در زمینه قانونگذاری قوانین مهمی تصویب شد. قانون اشتغال پایدار روستاییان با امکاناتی از صندوق توسعه برای کمک به کاهش مهاجرت از روستاها بود و قانون مهم و درازمدتی است. در مورد نظام جامع آموزش فنی حرفه‌ای به این نتیجه رسدیم که هرم آموزش نابسامان است و می‌خواهیم فعالیت‌های فنی حرفه‌ای را گسترش دهیم. قانون بازنشستگان اخیرا تصویب شد منطقی پشتش بود و در اجرا هم با مشکلاتی مواجه است که باید حل شود. این قانون هیچ شبهه و ابهامی ندارد. قانون صدور چک، قانون حقوق کودکان و نوجوانان، قانون کاهش محکومیت اعدام، قانون حمایت از حقوق معلولان از جمله قوانین مهمی بود که بررسی و تصویب شد.
انتقاد؛ نه چوب لای چرخ!


رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نظارت مجلس بر اجرای قوانین همچنین قانون خصوصی‌سازی، گفت: قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون مهمی است که خوب اجرا نشد و اهدافی که برای‌ آن ترسیم شده بود به‌درستی انجام نگرفت. قانون ناوگان حمل‌ونقل ریلی نقایصی داشت، راجع‌به موسسات مالی اعتباری کمیسیون اقتصاد گزارش داد و حل آن ساده نبود.
ادامه صفحه 3