پیشرفته‌ترین ناوشکن غرب آسیا به ناوگان ارتش پیوست

"سهند" به عنوان پیشرفته‌ترین ناوشکن غرب آسیا، روز گذشته در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین پیوستن ناوشکن سهند به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) گفت: هم افزایی و همکاری نیروی دریایی سپاه و ارتش امروز وارد مرحله جدیدی شده به گونه‌ای که پشتیبانی دیگر نیروها را نیز جذب کرده است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی اظهار کرد: در اجرای دستور فرماندهی کل قوا با حضور عناصر متعهد و متخصص و دانشمند و ولایت مدار هم افزایی بین ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نداجا و صنایع وجود دارد که سرعت و عمق بیشتری نیز گرفته است.


وی ادامه داد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و اسراییل و کسانی که خود را به آنها می‌چسبانند، از ایجاد نا امنی در منطقه ارتزاق می‌کنند و به حیات خود ادامه می‌دهند و به همین علت ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته پنجه در پنجه آنان انداخته و کوتاه نیامده است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: زمان افول تضییع کنندگان حقوق بشر دور نیست و روزی فرا می‌رسد که بشریت از شر آنان آسوده خواهد شد.
امیر سرلشکر موسوی گفت: امروز در تاریخ نیروی دریایی بسیار مهم است، روح شهیدان سهند در این میدان حاضر و ناظر و شاهد و شهادت می‌دهند که فرزندان این مرز و بوم توانسته‌اند و می‌توانند هر ناممکنی را ممکن کنند.
وی افزود: این روزهای مهم در تقویم نیروی دریایی کشور کم نبوده و در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروی دریایی خط روشن پر افتخاری را پیموده است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دفاع جانانه و فراموش نشدنی تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر، حماسه هفتم آذر که کمر دشمن بعثی را شکست و نیروی دریایی دشمن را تا پایان جنگ از عرصه خارج کرد، تامین امنیت دریایی و همچنین اسکورت 10 هزار شناور تجاری از نقاط روشن و مهم آن روزها است.
امیر لشکرموسوی بیان کرد: نیروی دریایی که در رژیم گذشته وابسته به کشورهای دیگر بود با پیروزی انقلاب اسلامی به ناگهان انرژی متراکم خود را آزاد کرد و افتخارهای فراوان برای نظام اسلامی آفرید.
وی ابراز داشت: این روحیه است که ما را حافظ و حاکم امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان کرده است و می‌توانیم تحرک‌های قدرت‌های فرامنطقه‌ای را خنثی و امنیت را حفظ کنیم.
او فرمانده کل ارتش اضافه کرد: اگرچه ساخت ناوشکن جماران نقطه عطفی محسوب می‌شود ولی توانایی طراحی، ساخت، ارتقا و بازسازی شناورها فراتر از ساخت یک ناوشکن است که به برکت ایران اسلامی نداجا به آن دست یافته است.
امیر لشکر موسوی گفت: از سال گذشته نیز که امیر دریادار خانزادی سکان نیروی دریایی را بر عهده گرفت، دوران اوج گیری نیروی دریایی با بهره گیری از تجربه‌های گذشته وارد عصر تازه‌ای شده است.
ناوشکن سهند خلق حماسه‌ای از جنس خودکفایی است
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: ناوشکن سهند با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند آمادگی دارد امنیت دریایی را برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.
امیر دریادار حسین خانزادی اظهار کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب، و به مناسبت روز نیروی دریایی، شاهد خلق حماسه‌ای از جنس استقلال و خودکفایی هستیم.
وی با بیان اینکه ناوشکن سهند، این ایرانی مقتدر، حاصل 6 سال تلاش شبانه‌روزی و پرفشار مهندسین و صنعتگران نیروی دریایی راهبردی است، افزود: در ساخت این ناوشکن، مجموعه فرماندهی ساخت شناوری، حمایت مجموعه عظیم صنایع وابسته وزارت دفاع، مراکز علمی، صنعتی و دانشگاهی نقش داشتند و موجب شدند این ناوشکن به عرصه ظهور برسد.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سهند آماده است پس از الحاق و صدور حکم ماموریت، به ماموریت دریانوردی- اقیانوسی اعزام شود و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی، اقتدار ملت ایران در دریا باشد، اضافه کرد: هدایت و راهبری این شناور پیچیده به دست سربازان ولایت، با بهره‌گیری از آموزه‌های انقلابی سپرده شده است و آمادگی دارند با شجاعت و دانش امنیت دریاهای ایران اسلامی را برقرار کنند.
امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه با ساخت این ناوشکن حتی فکر تجاوز به حریم دریایی ایران اسلامی نیز به ذهن دشمن خطور نخواهد کرد، تصریح کرد: دشمنان بدانند امروز روز رستاخیز سهند است و این ناوشکن با اراده جوان ایرانی پا به عرصه گذاشته است.
وی با اشاره به اینکه این ناوشکن با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند ایرانی، امنیت دریایی را برای جمهوری اسلامی ارمغان خواهد آورد و برای ملت‌های آزاده جهان الهام‌بخش خواهد بود، عنوان کرد: اطمینان داریم زمان افول استکبار جهانی و ایادی آنان فرارسیده است و این کشورها به‌زودی بدهی خود به ایران و ایرانی را پرداخت خواهند کرد.
همچنین فرمانده کارخانه‌های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس گفت: این ناوشکن که به دست متخصصان کشور طراحی و ساخته شده پیشرفته‌تر و دارای قابلیت‌های فیزیکی و عملیاتی بیشتری نسبت به ناوشکن «جماران» است.
امیر دریادار دوم علیرضا شیخی افزود: طراحی این شناور با اتکا به دانش فنی داخلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار جسورانه و مبتکرانه است و سازه اصلی و رو سازه آن با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک‌های مجزا طراحی و ساخته شده است.
وی ادامه داد: قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود دو برابر جماران بوده و این تفاوت در بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ‌های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه‌های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و همچنین سامانه‌های الکترونیکی باید جست و جو کرد.
فرمانده کارخانه‌های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس اظهار داشت: مزیت دیگر ناوشکن سهند نسبت به ناوشکن جماران افزایش تعداد موتور «هاب» آن است که با داشتن چهار موتور پرقدرت در انجام مانورهای حرکتی از ناوشکن جماران پیشی گرفته است.
امیر دریادار دوم شیخی یاد آور شد: پیشرفته‌ترین ناوشکن بومی در منطقه غرب آسیا با دارا بودن سازه بسیار قوی و رادارگریز و افزایش سطح عرشه پرواز، ضمن اینکه در تیررس رادارهای دشمن قرار دارد، قادر به 150 روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس‌های دور دست و آب‌های متلاطم است.
وی بیان کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند به دست متخصصان کارخانه‌های نداجا ساخته شده است.
آیین پیوستن ناوشکن سهند به ناوگان جنوب نداجا با حضور فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شمار دیگری از مسئولان کشوری و استانی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش انجام شد.
سایر اخبار این روزنامه
قیمت خرید تضمینی گندم 1600 تومان تعیین شد رئیس کل بانک مرکزی: پرداخت چک تضمینی صرفا در وجه گیرنده امکان پذیر است معاون اول رئیس جمهور: نهضت تولید علم و فناوری به یک اراده جدی تبدیل شده است تظاهرات در لندن و بغداد در مخالفت با جنگ یمن استیضاح وزیر کشور به هیات رئیسه مجلس ارائه شد خلع سلاح نفتی دشمنان پیشرفته‌ترین ناوشکن غرب آسیا به ناوگان ارتش پیوست وزارت جهاد کشاورزی: تامین کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافت معامله ارز تا یک میلیون یورو در صرافی‌ها مجاز شد تظاهرات دانشجویان موریتانی در اعتراض به سفر آتی بن‌سلمان جلیقه زردها پایتخت‌های اروپا را به آتش کشیدند هجمه ها به دولت درکنار برخی اتهامات به مسئولان ظریف، پیشنهاد چهارگانه برای پایان بحران یمن مطرح کرد آمار پایانی متقاضیان اعلام شد؛ جشنواره ملی فیلم فجر 12 روزه شد جزئیات "لغو" احتمالی طرح «زوج و فرد» در تهران ثبت‌نام کنکور ارشد 98 از 16 آذر آغاز می‌شود درآمدهای کمیته امداد 40 درصد افزایش یافت واکنش سخنگوی تعزیرات به گران‌فروشی نان؛ افزیش قیمت نان، سیاست دولت نیست