تظاهرات در لندن و بغداد در مخالفت با جنگ یمن

پایتخت‌های انگلیس و عراق شاهد برگزاری تظاهرات علیه ادامه تجاوز رژیم سعودی به یمن بود.
یک گروه فعال انگلیسی تظاهراتی را در مقابل مقر دولت در لندن در مخالفت با جنگ یمن برگزار کرد.به گزارش ایسنا، ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" انگلیس تظاهراتی را در مقابل مقر دولت در مخالفت با جنگ یمن برگزار کرده و خواهان قطع روابط نظامی با عربستان شد.
این ائتلاف شامل جمعیتی است که سال 94 تاسیس شده و فعالیتش در راستای اعمال فشار برای پایان جنگ‌های ناعادلانه در جهان است.
تظاهرکنندگان شعارهایی را نیز در حمایت از جمال قاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی که در کنسولگری این کشور در اسلامبول به قتل رسید، سردادند.


مسئول این ائتلاف گفت که وی اطمینان ندارد ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس حمایتش از عربستان را متوقف کند.وی افزود: اگر می‌خواست حمایت از عربستان را متوقف کند سربازان انگلیسی را از فرماندهی مرکزی در عربستان خارج می‌کرد چراکه در این صورت عربستان می‌فهمید که انگلیس جدی است اما متاسفانه دولت انگلیس از اعمال فشار بر عربستان کوتاهی می‌کند.
دیروز همچنین تحصن اعتراضی در بغداد با شعار "در کنار شما هستیم" برای حمایت از مردم یمن برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این تحصن پرچم‌های فلسطین، یمن و عراق را برافراشتند.
جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد، آنچه محور مقاومت به دست آورد، باعث اتحاد ملت‌ها شد و آنچه در غزه رخ داد، نمونه‌ای از این پیروزی‌هاست.
وی گفت: برخی کشورها عادی‌سازی را به صورت آشکار اعلام می‌کنند و دیگر کارها زیر میزی انجام نمی‌شوند. پیروزی‌های محور مقاومت موجب شد محور مقابل ضعیف شود و اکنون ابتکار عمل در دستان ملت‌های آزاده عربی است.
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: هنوز طرح‌هایی علیه عراق وجود دارند اما امروز عراق قدرتمندتر است و وضعیت آن تاحدودی بهبود یافته است.وی خطاب به مردم یمن تاکید کرد: ما به مردم یمن می‌گوییم که تا آخرین قطره خونمان با شما هستیم و هرگز یمنی‌ها را رها نخواهیم کرد.
وی افزود: به یمنی‌ها می‌گوییم ما یک ملت واحد با سرنوشتی واحد هستیم و هیچ قدرتی نمی‌تواند میان ما قرار بگیرد.
الحسینی تاکید کرد: تمامی قدرتی که داریم در اختیار شماست و ما به یمنی‌ها می‌گوییم که در همه زمینه‌ها با شما هستیم و با افتخار می‌گوییم که "ما یمن هستیم".
سایر اخبار این روزنامه
قیمت خرید تضمینی گندم 1600 تومان تعیین شد رئیس کل بانک مرکزی: پرداخت چک تضمینی صرفا در وجه گیرنده امکان پذیر است معاون اول رئیس جمهور: نهضت تولید علم و فناوری به یک اراده جدی تبدیل شده است تظاهرات در لندن و بغداد در مخالفت با جنگ یمن استیضاح وزیر کشور به هیات رئیسه مجلس ارائه شد خلع سلاح نفتی دشمنان پیشرفته‌ترین ناوشکن غرب آسیا به ناوگان ارتش پیوست وزارت جهاد کشاورزی: تامین کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافت معامله ارز تا یک میلیون یورو در صرافی‌ها مجاز شد تظاهرات دانشجویان موریتانی در اعتراض به سفر آتی بن‌سلمان جلیقه زردها پایتخت‌های اروپا را به آتش کشیدند هجمه ها به دولت درکنار برخی اتهامات به مسئولان ظریف، پیشنهاد چهارگانه برای پایان بحران یمن مطرح کرد آمار پایانی متقاضیان اعلام شد؛ جشنواره ملی فیلم فجر 12 روزه شد جزئیات "لغو" احتمالی طرح «زوج و فرد» در تهران ثبت‌نام کنکور ارشد 98 از 16 آذر آغاز می‌شود درآمدهای کمیته امداد 40 درصد افزایش یافت واکنش سخنگوی تعزیرات به گران‌فروشی نان؛ افزیش قیمت نان، سیاست دولت نیست