اليگارشي در رسانه ملي!

ايران مي تواند كشوري باشد كه نه تنها در منطقه بلكه در جهان نيز حرفي براي گفتن داشته باشد ولي رسيدن به اين مهم شروطي دارد. شرايطي كه اگر مسئولان به آن پايبند باشند مي‌تواند كشور را از اين وضعيت خارج كند. يكي از اين شرط‌ها، توجه به منافع ملي و دوري از خودخواهي‌هاي خاص است كه متاسفانه در اين بازه زماني جريان‌سالاري به منافع همگاني توسط برخي اقشار اولويت داده مي‌شود.
جانمايي‌هاي تبعيض آميز
در تازه‌ترين اقدامي كه توسط جريان تماميت‌خواه صورت گرفته و اذهان عمومي را نسبت به عدالت‌محوري مسئولان مخدوش كرده، جانمايي برخي افراد منتسب به جريان‌هاي تندرو و اقتدارگرا در شبكه سوم سيماست. درهمين حال صبح ديروز در شبكه‌هاي‌اجتماعي خبري منتشر شد كه در آن نام چند فرد به ويژه آقازاده حداد‌عادل به چشم مي‌خورد. در خبر آمده بود طی احکامی از سوی میرباقری، معاون ريیس سازمان صداوسيما در امور سیما، اعضای شورای اندیشه ورزی شبکه 3 منصوب شدند. علی اصغرپورمحمدی، میثم نیلی، فریدالدین حداد عادل، سیداحمدعبودتیان وجعفر عبدالملکی در اين ليست قرار داشتند. نفر اول يعني پور‌محمدي كه جاي خود را به علي‌فروغي از نزديكان حدادعادل داده بود ، در اين ليست قرارگرفت تا شايد بتوانند اذهان را نسبت به شاكله اعضاي شوراي انديشه‌ورزي مهندسي كنند ولي در ادامه نام‌هايي به چشم مي‌خورد كه بايد نسبت به حضور آن‌ها نگران بود.
سكاندار رسانه افراطيون


از چهار عضو باقي مانده، میثم نیلی و فریدالدین حداد عادل گزينه‌هايي هستند كه جانمايي آن‌ها اعتراض‌هاي فراواني را در پي داشته است. ميثم نيلي، مديرمسئول رجانيوز از بنگاه‌هاي خبري است كه نيازي به معرفي ندارد و از طرفي او برادر مقداد نیلی، سردبیر سایت رجا نیوز و از همه مهم‌تر داماد آقای رئیسی است. از ديگر سوابق ميثم نيلي مي‌توان به مسئوليت امور استان های رئیسی در انتخابات و مدیرعاملي مجمع ناشران انقلاب اسلامی اشاره كرد. نيلي در سال 90 نيز مشكلاتي با مسئولان داشت و به دليل شكايت علي‌لاريجاني بازداشت شده بود. نیلی در بخشي از سخنانش گفته بود كه به‌عنوان رسانه متعهد به آرمان‌های امام(س) و رهبر معظم انقلاب، بر وظیفه روشنگری و فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر خود به‌عنوان فلسفه کار رسانه‌ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پایدار خواهد ماند.
آقازاده خاص!
اما نفر بعدي كه به نظر مي‌رسد سهمي از صداوسیما به دليل ارتباطات فاميلي با فردي به نام غلامعلي حدادعادل دارد و بايد در صداوسيما جانمايي شود،فریدالدین حدادعادل زاده۱۳۵۰ در تهران و زماني ريیس شورای سیاست‌گذاری نشریه همشهری جوان و مدرس گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بود. رسانه‌ها مي‌گويند كه در سال ۸۷، زمانی که شهرام گیل‌آبادی از مدیریت رادیو جوان صدای جمهوری اسلامی ایران ایران استعفا داد، برخی گمانه‌زنی‌های غیررسمی از مطرح بودن فریدالدین حدادعادل به عنوان جایگزین وی خبر می‌داد ولي دستش به جايي نرسيد. فریدالدین حدادعادل همچنین به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری نشریه پنجره که مدیرمسئول آن علیرضا زاکانی بود، كار مي‌كرد و مدیریت مدرسه فرهنگ را نيز بر عهده دارد. وی برادرزن سید مجتبی خامنه‌ای است و در گفت‌وگويي در پاسخ به اين سوال كه رابطه شما با داماد‌تان، حاج آقا مجتبی [خامنه‌ای] چگونه است؟ مي‌گويد:«ایشان اخلاقی‌ترین فردی است که من در طول عمرم دیده‌ام. در این۱۳ـ۱۲ سالی که با ایشان هستم هیچ وقت صدای بلند یا کلمه‌ای خلاف ادب از وی نشنیده‌ام. هیچ وقت نشد که خواهرم از ایشان نزد ما گله کند. هیچ زمان هم منزل آن‌ها خشک، تلخ و بی‌روح نبوده است. همان‌گونه که می‌گوید و می‌خندد و با بچه‌ها و جوانان معاشرت می‌کند به همان اندازه جدی، پر‌کار و پر‌تلاش و درسخوان است. تا دو سه نیمه شب مطالعه می‌کند. بسیار اهل مطالعات مذهبی و اخلاقی است. در به‌ کار بردن الفاظ و اظهار‌نظر در مورد اقوال و اعمال افراد بسیار دقیق است. در مورد بدترین دشمنانش هم منصفانه حرف می‌زند».
ماجراي تضاد طبقاتي
هر روز خبر مي‌رسد كه جوانان به دلايل مختلف به ويژه نبود اشتغال از زندگي عقب مي‌مانند و در اين مسير گاهي عده‌اي به نابودي و فساد كشيده مي‌شوند ولي از طرفي شاهد آن هستيم كه عده‌اي «از ما بهترون» به راحتي با لابي‌هايي كه در لايه‌هاي قدرت دارند در سمت‌هاي مختلف جانمايي مي‌شوند و به كار خود ادامه مي‌دهند تا جايي كه ناگهان از مدريت‌هاي كلان كشور سر در مي‌آورند. رويه‌اي كه سبب شده است در اين سال‌ها كشور با مشكلات فراواني روبه‌رو شود و اين مشكلات بيشتر برگرفته از خودبرتربيني اقشاري است كه دايم در اظهارات خود ادعا مي‌كنند مردم ولي‌نعمت ما هستند ولي زماني كه نوبت به تقسيم غنايم از سفره انقلاب مي‌رسد حتي ته‌مانده سفره را نيز جلوي مردم نمي‌ريزند و سعي مي‌كنند تا آخرين قطره منافع را بمكند.
لج‌بازي با ملت
اينكه يكي مانند علي‌فروغي كه هيچ جايگاهي ندارد و تنها در سابقه او جانمايي در جايگاه انتصابي بسيج سازمان صداوسيما مشاهده مي‌شود و بال ديگر پرواز او رابطه سببي با حدادعادل است را روزي به عنوان مدير يكي از بزرگ‌ترين و حساس‌ترين شبكه‌هاي صداوسيما يعني شبكه سه منتصب مي‌كنند و اين اقدام حاشيه‌هاي فراواني به وجود مي‌آورد ولي مسئولان امر بدون توجه به خواست مردم جماعتي همفكر با اين فرد را به عنوان شوراي انديشه‌ورزي معرفي مي‌كنند يعني دهن كجي به ملتي كه امثال حدادعادل وفاميل‌هاي او هرچه دارند مديون آن‌ها هستند.
شرم لازم!
بايد از اين افراد و آن دست‌هايي كه باعث رسيدن ناگهاني اشخاصی مانند فريدالدين‌حدادعادل وعلي‌فروغي به جايگاه‌هاي بالاي مديريتي مي‌شوند، پرسيد كه شب چگونه سر راحت به بالين مي‌بريد در حالي كه بسياري از جوانان ديگر كه صلاحيت بيشتري از شما در زمينه‌كاري مورد نظر دارند ولي متاسفانه فاميل و فرزند برخي نيستند، اين روزها پشت ايست‌بازرسي‌هاي گزينش‌هاي مختلف متوقف شده‌اند و شاهد گذران ثانيه‌هاي زندگي‌شان هستند. عدالت به شعار نيست، كاش فردي مانند حدادعادل دست‌كم به شهرتي كه براي خود انتخاب كرده‌است توجهي كند و اين بي‌عدالتي را كه با اليگارشي به راه انداخته است پايان دهد زيرا عاقبت به خيري تنها نصيب با تقوايان خواهد شد.