انتخاب من به عنوان بهترین بازیکن آسیا، افتخار ملی است




محمد محمدی سدهی


خبرنگار
مراسم برترین‌های آسیا 2018 چهارشنبه شب در مسقط عمان برگزار شد و علی اصغر حسن زاده، ملی پوش فوتسال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا انتخاب شد. این انتخاب، اتفاقی تکراری برای فوتسال ایران بود چرا که کاپیتان کنونی تیم ملی در سال‌های 2014، 2016 و 2017 هم به این عنوان دست یافت و این چهارمین باری است که این افتخار نصیبش می‌شود. او امسال همانند خیلی از فوتسالیست‌ها ترجیح داد در ایران نماند و در تیم «شن زن» چین بازی می‌کند. تیمی که با حضور او در مکان اول جدول لیگ فوتسال چین قرار دارد.
بهترین فوتسالیست آسیا در سال 2018 در خصوص انتخابش به خبرنگار «ایران» گفت: «افتخاری که نصیبم شد، افتخاری ملی است. زمانی که من به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می‌شوم در کنار نامم پرچم ایران قرار می‌گیرد. خیلی خوشحالم که به عنوان نماینده فوتسال ایران به این عنوان دست یافتم و امیدوارم که در سال‌های آینده هم این عناوین به ایرانی‌ها اختصاص یابد.»
علی اصغر حسن زاده با قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا 2018 در چین تایپه و قهرمانی به همراه تیم مس سنگون در جام باشگاه‌های آسیا، یک سال استثنایی را پشت سر گذاشت. او درخصوص این موضوع بیان داشت: «در کنار قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها، قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با تیم مس سنگون لذت دیگری داشت چرا که این قهرمانی در سالروز زلزله ورزقان اتفاق افتاد و علاوه بر این پس از 3 سال یک تیم ایرانی قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد.» او که هم اکنون 31 ساله است و 13 سال است در تیم ملی بازی می‌کند، به عناوین فردی و تیمی زیادی دست یافته و قصد دارد در سال‌های آینده این عناوین را تکرار کند:«نمی توان گفت که یک بازیکن فوتسال در چه سالی خداحافظی می‌کند، یک بازیکن فوتسال اگر آماده باشد می‌تواند تا 40 سالگی هم بازی کند. این عناوین باعث می‌شود تا با تلاش بیشتر به کارم ادامه دهم. من و سایر ملی پوشان فوتسال تقریباً در یک رنج سنی قرار داریم و از نظر من همه بازیکنان تیم ملی مستحق کسب این جایزه بودند. آنها نه تنها در آسیا بلکه در جهان جزو بهترین‌ها هستند.» کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در پیامی این عنوان را به حسن زاده تبریک گفت. او در این خصوص گفت: «کی‌روش من را می‌شناسد و نگاهش کاملاً حرفه‌ای است. از او بابت تبریکش، تشکر می‌کنم.»
حسن زاده که 2 ماه است در ترکیب تیم شن زن در لیگ چین بازی می‌کند، درباره این موضوع هم صحبت کرد: «چینی‌ها چند سالی است که در فوتسال سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها برای پیشرفت فوتسال‌شان از مربیان و بازیکنان برزیلی و سایر کشورهایی که در این رشته مدعی هستند، بهره می‌برند. قطعاً با این سرمایه‌گذاری خوب، چینی‌ها تا چند سال آینده به یکی از قدرت‌های فوتسال آسیا تبدیل می‌شوند.» او در پاسخ به این سؤال که آیا به خاطر مشکلات ارزی ترجیح دادی لژیونر شوی؟ گفت: «نمی شود این موضوع را انکار کرد، مگر بازیکن فوتسال چند سال می‌تواند بازی کند؟ ما هم باید به فکر آینده مان باشیم. متأسفانه شرایط بد اقتصادی به فوتسال هم رسید و به این رشته هم لطمه زد. تیم‌های فوتسال ما در حال حاضر از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارند و این موضوع به فوتسال مان لطمه می‌زند.»
این لژیونر فوتسال ایران ادامه داد: «البته من به جز پیشنهاد این تیم چینی، پیشنهادهای دیگری از اسپانیا و روسیه داشتم اما چون پیشنهاد مالی تیم چینی بهتر بود، ترجیح دادم به این تیم بپیوندم. در چین تنها نیستم و به جز من 12 بازیکن ایرانی هم در لیگ چین بازی می‌کنند. تنها مشکل ما در چین غذا است و غذاهای شرق آسیا باب میل ما نیست. البته ما به عنوان یک فوتسالیست حرفه ای باید با این شرایط کنار بیاییم. من و قدرت بهادری دو بازیکن ایرانی تیم شن زن هستیم. 2 ماه است که با این تیم چینی قرارداد بستم و در 4 بازی این تیم حضور داشتم و برای این تیم گلزنی کردم. تیم شن زن در حال حاضر صدرنشین است و شرایط خوبی برای قهرمانی دارد.» اردوی آماده سازی تیم ملی فوتسال به منظور شرکت در تورنمنت بین‌المللی اسلواکی از دیروز در مرکز ملی فوتبال آغاز شد و تیم ملی علاوه بر حضور در این تورنمنت برنامه‌های دیگری هم دارد. کاپیتان تیم ملی بیان داشت: «در تورنمنت اسلواکی حضور می‌یابیم وعلاوه بر این یک بازی تدارکاتی با تیم ملی روسیه در پیش داریم. در کل تیم ملی شرایط خوبی دارد. بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگی همچون برزیل خیلی می‌تواند به ما کمک کند. بازی با تیم‌های سطح اول جهان به اندازه یک سال تمرین مداوم است. لغو بازی با تیم ملی برزیل به هیچ وجه خوب نبود اما به هر حال این اتفاق افتاد و باید دیدارهای دیگری در نظر گرفته شود.»