محرومیت بانوی تاریخ‌ساز بیلیارد

آرمان: اکرم محمدی دارنده نخستین مدال آسیایی بانوان ایران در اسنوکر چند ماهی است بدون برگزاری جلسه کمیته انضباطی از حضور در مسابقات کشوری و جهانی محروم شده است.
تاریخ‌سازی
دهم مهر ماه سال 1395 اکرم محمدی امینی در رقابت‌های ورزش‌های بیلیاردی قهرمانی آسیا در رشته ناین بال انفرادی موفق شد نخستین مدال برنز تاریخ بانوان بیلیارد را برای ایران به ارمغان بیاورد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون بیلیارد، محمدی در مرحله نیمه نهایی مقابل چن سیمینگ از کشور چین ۹ بر ۲ مغلوب شد و به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد. وی پیش از این در رشته اسنوکر شش توپ نیز حضور داشت که در این رشته نتوانست از گروه خود صعود کند. کسب مدال برنز اکرم محمدی نوید بخش روزهای خوب بیلیارد بانوان ایران خواهد بود. تیم‌ملی ایران موفق به کسب یک مدال طلا توسط امیر سرخوش، یک مدال نقره توسط سهیل واحدی و امیر سرخوش و دو مدال برنز توسط تختی زرعکانی و اکرم محمدی در رقابت‌های ورزش‌های بیلیاردی قهرمانی آسیا شده است. آخرین مدال وی هم به چند ماه قبل بر می‌شود. 29 تیرماه مرحله فینال چهاردهمین رنکینگ کشوری اسنوکر بانوان برگزار شد و طی آن اکرم محمدی از استان البرز با برتری 3 بر 1 مقابل ارمغان حسنی از استان اصفهان به مقام قهرمانی رسید.
مصاحبه جنجالی


شنیده‌ها حاکی از آن است که دلیل محرومیت او از حضور در مسابقات داخلی و خارجی مصاحبه‌ای بوده است که در سال ۹۶ انجام داده، اما حواشی مربوط به حذف این بانوی اسنوکرباز تنها به این جا ختم نمی‌شود، چرا که در حال‌ حاضر سازمان بازرسی وزارت ورزش و جوانان به مساله اعزام‌های فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس ورود کرده است. در همین خصوص اکرم محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آنچه که برایش رخ داده، اظهار کرد: به‌دلیل مصاحبه‌ای که در سال ۹۶ انجام دادم بدون جلسه کمیته‌ انضباطی از حضور در مسابقات کشوری و جهانی محروم شدم، زیرا در آن مصاحبه گفته بودم که با هزینه شخصی به مسابقات جهانی رفتم. پس از آن مصاحبه من در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم، چرا که رئیس فدراسیون درگیر انتخابات مجدد فدراسیون بود اما پس از انتخاب مجدد اسکندری، محرومیت‌ها آغاز شد و به‌جز من یک ورزشکار زیر ۲۱ سال مرد نیز بدون جلسه انضباطی محروم شد اما آن ورزشکار با تعهد به مسابقات بازگشت. این بانوی اسنوکر باز در پاسخ به این سوال که در آن مصاحبه چه مطالبی را به زبان آورده است، گفت‌: در آن مصاحبه از من پرسیده شد که بهترین لحظه‌ ورزشی‌ام چه زمانی بوده است و من در پاسخ گفتم زمانی که مدال آسیایی را کسب کردم. سپس از من راجع‌ به بدترین اتفاق ورزشی‌ام سوال شد و من در جواب گفتم «زمانی بود که آخرین میز باشگاهم را فروختم تا با هزینه شخصی به مسابقات امارات بروم» او ادامه‌ داد: گویا این صحبت‌های من به مذاق مسئولان فدراسیون خوش نیامده است. پس از اینکه به مسابقات رفتم متوجه شدم که وزارت ورزش و جوانان هزینه سفرم به این مسابقات را به حساب فدراسیون واریز کرده است. پس از اطلاع از این موضوع واقعا شوکه شده بودم و به همین خاطر این موارد را به اطلاع بازرسی وزارت ورزش و جوانان رساندم.
مشکل حجاب؟
دارنده نخستین مدال آسیایی بانوان ایران در اسنوکر درباره صحبت‌های مبنی بر اینکه مشکلات اخلاقی و یا مسائل مربوط به حجاب باعث حذف او از تیم‌‌‌ملی شده است، گفت‌: واقعا مساله «حجاب» در رشته اسنوکر خنده‌دار است، چرا که ما لباس مشخص و طراحی شده داریم. به‌نظرم دلایلی که باعث شد من را محروم کنند این بود که قبل از انتخابات فدراسیون از بازرسی وزارت ورزش و جوانان خواستند تا به سوالاتشان پاسخ دهم. پس از انتخابات نیز اسکندری گفته بود که خیلی‌ها را کنار خواهد گذاشت و در حال‌ حاضر می‌بینیم که تعدادی از روسای هیات‌ها، داوران و بازیکنان شامل این حذفیات شده‌اند.
برخورد شخصی؟
روز پایانی آبانماه هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در نشست خبری اظهار کرد: سال‌ها در این عرصه در خدمت دوستان هستم و محال ممکن است که برخورد شخصی برای حذف کسی داشته باشم. برخی از دوستان ممکن است در این مسیر و حرکت تند ما نتوانند همراه باشند و تغییر کنند. به کمک کسانی نیاز داریم که در کنار ما باشند. برخی نفع شخصی یا تجاری دارند که حذف خواهند شد و کسانی که در کنار هدف فدراسیون و اهتزاز پرچم ایران هستند را دستشان را می‌بوسیم. خوشبختانه مجموعه بولینگ انقلاب را در اختیار داریم. ما نیاز به آکادمی بزرگ داریم و تجهیزات بولینگ به روز نبود. بعد از 9 سال این مجموعه را به‌عنوان پایگاه قهرمانی در اختیار گرفتیم و تجهیز آن آغاز شده است.