طی هفته گذشته؛ قیمت طلا 30 درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه از ابتدای هفته گذشته آرامش نسبی به بازار طلا و سکه بازگشته است و شاهد کاهش چشمگیر قیمت‌ها بودیم گفت: این کاهش قیمت در هفته گذشته حدود 30 درصد بود.
آیت محمدولی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در این میان قیمت سکه در مقطعی به کمتر از چهار میلیون تومان هم رسید.
وی همچنین پیش‌بینی کرد در هفته جاری نیز روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارامیدواری کرد که با چنین نگاهی قیمت‌ها به نرخ اصلی خود بازگردد و داد و ستدها در کسب و کارها رونق بگیرد.


وی بیان کرد: آرامش حاکم شده در بازار روند بازار را به مسیر مناسبی سوق داده است اما هنوز رونق به صورت کامل در بازار حاکم نشده و کسب و کارها همانند گذشته در بازار وجود ندارد.
محمد ولی اظهار امیدواری کرد که با سیاست کنونی به کار گرفته شده در اقتصاد کشور شاهد رونق کسب و کارها در بازار طلا و سکه باشیم.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بیشتر تقاضاها در شرایط کنونی در بازار برای طلای خام و سکه است به افراد کم اطلاع درخصوص طلاهای آب شده درخواست کرد که به این بازار وارد نشوند و از برخی مشکلات بپرهیزند.
وی کاهش تقاضا و تغییرات قیمت ارز را مهمترین عامل تاثیرگذار در کاهش قیمت طلا در بازار معرفی و بیان کرد: قیمت طلا و ارز مکمل یکدیگرند به همین دلیل تغییرات قیمت ارز به صورت مستقیم بر بازارطلا تاثیرگذار خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
کارخانه ساخت داروهای ضد سرطان در البرز راه‌اندازی شد بعد از بررسی آخرین گزارشها صورت گرفت؛ دستورات رئیس جمهور به استاندار کرمانشاه برای تسریع در روند کمک رسانی به زلزله‌زدگان تلاش برای تطهیر جنایتکار کثیف وزیر اقتصاد: گمرک از درگاه‌های جدی مبارزه با قاچاق است درخواست آلمان، فنلاند و دانمارک از اتحادیه اروپا برای توقف فروش سلاح به عربستان پنج سازمان بین المللی خواستار توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی شدند تاکید جهانگیری بر ضروت آمادگی هر چه بیشتر نیرو‌های امدادی و بسیج همه امکانات اجرای نمایش‌ هوایی توسط جنگنده‌های ایرانی در آسمان کیش تقدیر رئیس بنیاد شهید از نقش بی‌بدیل فرهنگ بسیجی و بسیجیان در جهت پاسداری از کیان ایران اسلامی در قالب طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت 1000 فرصت شغلی در مناطق محروم لرستان ایجاد می‌شود رئیس سازمان سنجش آموزش کشورخبر داد زمان اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری 98 طی هفته گذشته؛ قیمت طلا 30 درصد کاهش یافت مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها