پنج سازمان بین المللی خواستار توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی شدند



پنج سازمان امدادرسان بین‌المللی فعال در یمن، ضمن هشدار نسبت به وخامت اوضاع انسانی در این کشور، خواستار توقف حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف به سرکردگی عربستان و امارات در جنگ علیه ملت یمن شدند.
به گزارش پایگاه خبری "عربی 21 "، سازمان‌های "آکسفام"، "کی یر"، "کمیته بین‌المللی نجات "، "سازمان کودکان را نجات دهید" و "شورای پناهندگان نروژ" با صدور بیانیه مشترکی، ضمن هشدار به تداوم حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف به سرکردگی عربستان، واشنگتن را مسئول وقوع بزرگترین گرسنگی در دهه‌های اخیر در جهان دانستند.این بیانیه تاکید کرد که درصورت عدم پایان فوری جنگ در یمن، تلاش‌های بشر دوستانه نیز قادر نخواهند بود، مانع وقوع گرسنگی جمعی در این کشور شوند.
این بیانیه اضافه کرد که حمایت نظامی و دیپلماتیک آمریکا از یک طرف جنگ یعنی عربستان و امارات، موجب طولانی‌تر شدن درگیری در یمن شده است.


بیانیه مذکور آمریکا را مسئول عمیق‌تر شدن بحرانی دانست که دارای عواقب فوری و شدیدی برای یمن بوده و شهروندان بیگناه این کشور باید بهای آن را بپردازند.این بیانیه از آمریکا خواست با حمایت از درخواست اخیر توقف اقدامات خشونت آمیز تحت فشارهای دیپلماتیک، هرگونه کمک نظامی خود به ائتلاف سعودی - اماراتی علیه یمن را برای نجات جان میلیون‌ها تن متوقف کند.
سازمان‌های امداد رسانی بین‌المللی افزودند: اگرچه این سخنان برای ما درد آور است، اما نمی‌توانیم منکر حقیقت شویم، در صورتی که آمریکا دست از حمایت نظامی ائتلاف سعودی - اماراتی بر ندارد، واشنگتن مسئول وقوع بزرگترین گرسنگی در دهه‌های اخیر خواهد بود.
سازمان بین‌المللی "آکسفام" پیش از این نیز در گزارشی ویژه درباره پیامدهای ادامه بحران انسانی در یمن هشدار داده بود.آکسفام که یکی از بزرگترین گروه‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی است، متشکل از 30 سازمان و نهاد خیریه بین‌المللی است.
براساس این گزارش، جنگ یمن باعث مرگ هزاران نفر شده و تمامی بندرگاه‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و نیز انبارها و مزارع و بازارها درحال بمباران شدن ازسوی نیروهای متجاوز سعودی هستند.
درگیری‌های یمن که عربستان از سال 94 با حملات هوایی آن را آغاز کرد، ازسوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه‌ای که علاوه بر کشته شدن هزاران غیرنظامی از جمله کودکان و زنان و برجا گذاشتن میلیون‌ها آواره، تمامی زیرساخت‌های یمن را ویران کرده است.
حمله پهپادی یمن به نشست فرماندهان ائتلاف سعودی
یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله پس از رصد و شناسایی محل نشست فرماندهان شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان مارب، با پهپاد «قاصف-1» آن را هدف قرار داد.یک منبع نظامی یمن به شبکه المسیره گفت که این عملیات پس از رصد دقیق محل استقرار شبه نظامیان و فرماندهان آن در مارب صورت گرفت.
منبع یمنی می‌گوید که در این حمله پهپادی، تعدادی از عناصر مزدور وابسته به ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شدند.
یگان پهپادی یمن روز شانزدهم ماه جاری میلادی نیز با پهپاد قاصف-1 پادگان آموزشی شبه نظامیان را در مارب هدف حمله راکتی خود قرار داده بود.
پهپاد تهاجمی «قاصف 1»، 250 سانتی متر طول و 300 سانتی متر بال دارد و مدت زمان پرواز آن 120 دقیقه است.
مسافت پرواز قاصف 150 کیلومتر، حامل کلاهک جنگی 30 کیلوگرمی، مجهز به سیستم هوشمند رصد و انواع کلاهک‌های جنگی است.
سایر اخبار این روزنامه
کارخانه ساخت داروهای ضد سرطان در البرز راه‌اندازی شد بعد از بررسی آخرین گزارشها صورت گرفت؛ دستورات رئیس جمهور به استاندار کرمانشاه برای تسریع در روند کمک رسانی به زلزله‌زدگان تلاش برای تطهیر جنایتکار کثیف وزیر اقتصاد: گمرک از درگاه‌های جدی مبارزه با قاچاق است درخواست آلمان، فنلاند و دانمارک از اتحادیه اروپا برای توقف فروش سلاح به عربستان پنج سازمان بین المللی خواستار توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی شدند تاکید جهانگیری بر ضروت آمادگی هر چه بیشتر نیرو‌های امدادی و بسیج همه امکانات اجرای نمایش‌ هوایی توسط جنگنده‌های ایرانی در آسمان کیش تقدیر رئیس بنیاد شهید از نقش بی‌بدیل فرهنگ بسیجی و بسیجیان در جهت پاسداری از کیان ایران اسلامی در قالب طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت 1000 فرصت شغلی در مناطق محروم لرستان ایجاد می‌شود رئیس سازمان سنجش آموزش کشورخبر داد زمان اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری 98 طی هفته گذشته؛ قیمت طلا 30 درصد کاهش یافت مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها