کارخانه ساخت داروهای ضد سرطان در البرز راه‌اندازی شد

خط تولید داروهای ضد سرطان و «ام.اس » دیروز در آئینی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرکت اکتووردر شهرک صنعتی بهارستان استان البرز به بهره‌برداری رسید.
با راه‌اندازی این خط تولید داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی و ام.اس با رعایت بالاترین استاندارد‌ها دراین کارخانه تولید و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. برای راه‌اندازی این کارخانه یکصد میلیون یورو سرمایه داخلی و خارجی توسط بخش خصوصی هزینه شده است.
سالانه یک میلیارد و 800 میلیون عدد قرص و کپسول ضد بیماری سرطان، ام. اس و بیماری‌های دیگر در این گروه دارویی تولید می‌شود که با راه‌اندازی خطوط جدید، سال آینده به هفت میلیارد و500 میلیون عدد قرص و کپسول افزایش می‌یابد.
وزیر بهداشت در مراسم افتتاح خط تولید داروهای ضد سرطان در شرکت اکتوور ضمن تاکید بر لزوم رفع مشکلات صنعت دارویی کشور، گفت: اکنون که در آستانه تدوین بودجه هستیم، حتما به مشکلات صنعت دارو فکر شود و اگر عرق ملی و مذهبی افرادی که در این حوزه کار می‌کنند نباشد، کارشان را در صنعت دارو ادامه نمی‌دادند؛ چرا که درحال‌ حاضر 12 ماه است که پول‌شان را دریافت نکرده‌اند و این یک مشکل نقدینگی جدی است.


دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به تحریم‌های همه جانبه آمریکا علیه ملت ایران گفت: واکنش سرد مجامع بین‌المللی به این گونه اقدامات ضد بشری کاخ سفید تاسف بار است.
وی با بیان اینکه انسان‌های بد وجود دارند اما بدتر کسانی هستند که سکوت می‌کنند،افزود: ترامپ ملت ایران را تروریسم خطاب کرد و خیلی‌ها می‌دانند دروغ است اما سکوت کردند و او همچنان اهانت می‌کند.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: دنیای امروز واکنش سرد و غیر منصفانه‌ای دارد، خبرنگار را قطعه قطعه می‌کنند و با وقاهت می‌گویند بین پول و انسانیت ما پول را انتخاب می‌کنیم.
وی گفت: برای نهاد‌های بین‌المللی متاسف هستیم که دستاویز پول، قدرت و ثروت شده‌اند و به مسئولیت‌های مدنی خود عمل نمی‌کنند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه فناوری در دنیا هستیم اما یک قدرت در این شرایط حقوق ملت ایران را در همه زمینه‌ها نادیده می‌گیرد. در این شرایط حساس کنونی باید روی پای خود بایستیم.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از تلاش‌های فعالان عرصه داروسازی کشور گفت: برای حمایت از صنایع داروسازی باید از واردات داروهایی که مشابه آنها در داخل تولید می‌شود، جلوگیری کرد.
وی اظهارداشت: داروها و تجهیزات پزشکی که در داخل کشور تولید می‌شود باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی افزود: واحدهای تولیدی صنعتی که بدون کمترین چشمداشت مالی در شرایط حساس کنونی فعالیت دارند نیازمند حمایت هستند.
وزیر بهداشت و درمان از سازمان غذا و دارو به خاطر حمایت از صنایع پرتلاش داروسازی قدردانی کرد و گفت: با توجه به فرا رسیدن زمان تدوین بودجه کشور انتظار می‌رود صنعت داروسازی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نوسان قیمت ارز سبب شده تا صنعت داروسازی برای تامین مواد اولیه هزینه بیشتری متحمل شود.
وی بیان داشت: نرخ تورم در ماه گذشته نقطه به نقطه 2.6 دهم افزایش داشته که این نرخ در بهداشت و درمان 1.7بوده است.
هاشمی با اشاره به این که البته دولت هم نباید از زیر بار شانه خالی کند و باید نقشش را به درستی ایفا کند، گفت‌: در سایر خدمات ساز و کارهایی داریم که براساس آن صنف می‌تواند نوسانات قیمت را در قیمت تمام شده اعمال کند. حال باید پرسید دارو مهم‌تر است یا پراید و سمند؟ بنابراین همان کاری را که برای آنها می‌کنید، برای دارو هم انجام دهید. اشکال در حوزه دارو این است که چون خریدار اصلی دولت است، دولت فکر می‌کند هر چه ارزان‌تر خریداری کند بهتر است و بنابراین قیمت را واقعی نمی‌بیند. بنابراین کلاف سردرگمی می‌شود که در همه ادوار تکرار شده است. در این زمینه هم منصفانه نیست که با سکوت‌مان رفتار بد را تایید کنیم.
هاشمی تاکید کرد: باید قیمت تمام شده را با یک پول معقول در نظر بگیریم. حال اگر اعتبار داریم، همه چیز را رایگان کنیم، اما اگر نداریم بر عهده خود مردم بگذاریم تا خودشان پرداخت کنند. مردم در وهله اول بهترین دارو، بهترین خدمت و بهترین پزشک را می‌خواهند و در مرحله دوم قیمتش را نگاه می‌کنند. حال اگر دولت در قیمت کمک کند، عالی است.
وی همچنین گفت‌: بانک‌ها هم کم لطفی می‌کنند. بانک‌ها باید به صنعت دارو تسهیلات دهند تا این صنعت نو شود. ما از نظر نیروی انسانی افراد متخصص و دانشمند کم نداریم. ازسوی دیگر سابقه حضور ما در حوزه دارو بیش از همه کشورهای منطقه است، اما گره کار ما اقتصاد است. اقتصاد دارو را درست کنید و بانک‌ها هم به میدان بیایند. البته باید در سیاست خارجی هم نگاه‌های بلندتری داشته باشیم تا این فرصت‌ها ایجاد شود.
هاشمی تاکید کرد: فکر می‌کنم فرصت‌های خوبی در صنعت دارو داریم، اما به عنوان یک فرصت مغفول مانده معطل گذاشته شده است و به دنبال حاشیه‌هایی که چندان موثر نیستند رفته‌ایم.
وزیر بهداشت با تاکید بر گسترش رقابت در حوزه دارو، گفت‌: لازم است رقابت در حوزه دارو گسترده شود، اما به شرط این که رقابت‌ها در سطح بازار باشد. یکی از بدبختی‌های ما این است که به جای رقابت در بازار در بالاها رقابت می‌کنیم و دست و پای یکدیگر را می‌گیریم و رانت ایجاد می‌شود. اتفاقا باید به کسانی که در رده‌های بالا هستند بیشتر سخت گرفت، اما با عدالت. بنابراین صنایع دارویی باید در بازار رقابت کنند و کیفیت جنس و قیمت‌شان را به نحوی ساماندهی کنند که بهترین باشند.
هاشمی تاکید کرد که بایستی اجازه ورود دارویی را ندهیم که مشابه ایرانی آن را در کشورساخته می‌شود.
وی بیان داشت: متاسفانه در کشور ما بیشتر از آنچه که زحمت می‌کشیم مطالبه می‌کنیم و فرزندان را به مطالبه گری عادت می‌دهیم.
هاشمی گفت: با تلاش ویژه و بهره گیری از فناوری روز دنیا باید در مسیر رشد و بالندگی گام بر داریم.
سایر اخبار این روزنامه
کارخانه ساخت داروهای ضد سرطان در البرز راه‌اندازی شد بعد از بررسی آخرین گزارشها صورت گرفت؛ دستورات رئیس جمهور به استاندار کرمانشاه برای تسریع در روند کمک رسانی به زلزله‌زدگان تلاش برای تطهیر جنایتکار کثیف وزیر اقتصاد: گمرک از درگاه‌های جدی مبارزه با قاچاق است درخواست آلمان، فنلاند و دانمارک از اتحادیه اروپا برای توقف فروش سلاح به عربستان پنج سازمان بین المللی خواستار توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی شدند تاکید جهانگیری بر ضروت آمادگی هر چه بیشتر نیرو‌های امدادی و بسیج همه امکانات اجرای نمایش‌ هوایی توسط جنگنده‌های ایرانی در آسمان کیش تقدیر رئیس بنیاد شهید از نقش بی‌بدیل فرهنگ بسیجی و بسیجیان در جهت پاسداری از کیان ایران اسلامی در قالب طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت 1000 فرصت شغلی در مناطق محروم لرستان ایجاد می‌شود رئیس سازمان سنجش آموزش کشورخبر داد زمان اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری 98 طی هفته گذشته؛ قیمت طلا 30 درصد کاهش یافت مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها مخالفت مردم تونس, الجزایر, مصر و موریتانی با سفر بن سلمان به این کشورها